Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fejl på billeder
Fra : Tau

Dato : 24-03-09 20:58

Jeg har modtaget nogle billeder fra en ven, nogle af billederne ser ud som
om at der har været vanddråber på linsen.
Jeg havde selv en olympus kamera for nogle år siden, hvor de samme fejl var
på.
Der kan være en 3-4 gode billeder og derefter et der et, som ser ud som om,
der er vanddråber på linsen
Har nogen en forklaring på dette.
Alle billederne er taget insdendørs.

mvh
Poul

Fra : Bo Bjerre

Dato : 24-03-09 21:10

Tau wrote:
> [...]
> var på.
> Der kan være en 3-4 gode billeder og derefter et der et, som ser ud som

blitz?
støv i luften?
http://www.flickr.com/photos/rcvernors/2926931099/ ?

Bare en ide.

Bo //

Fra : Leif Langgaard

Dato : 24-03-09 21:34

"Tau" <craner@craner.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> var på.
> Der kan være en 3-4 gode billeder og derefter et der et, som ser ud som

Hej

Som Bo skriver, så er det med 99,9% sikkerhed støv der bliver totalt
overbelyst pga. at det er så tæt på blitzen i forhold til selve motivet,
støvet ses ikke i almindelig stuebelysning, men træder _meget_ tydeligt frem
på billederne.

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 24-03-09 23:05

On 2009-03-24 20:57:48 +0100, "Tau" <craner@craner.dk> said:

> Har nogen en forklaring på dette.
> Alle billederne er taget insdendørs.

Prøv at se dette link http://www.photo-gallery.dk/pletter/plet.html
Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark

Fra : KsK

Dato : 24-03-09 23:15

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i meddelelsen

> Prøv at se dette link http://www.photo-gallery.dk/pletter/plet.html
> --

Ja kigge ind til Niels .. du vil bliv meget gladere for dine billedere
efter du ha set hvad Niels kan udføre

Polak håndværker
KsK

Fra : Tau

Dato : 25-03-09 07:41

"Tau" <craner@craner.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> var på.
> Der kan være en 3-4 gode billeder og derefter et der et, som ser ud som

Tak til alle for hjælpen, jeg har nu fået "belyst" problemet tak for det.

mvh
Poul