Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Problemer med farvestik på print fra Pixma~
Fra : klan

Dato : 15-03-09 12:51

Hej. Jeg har lige købt en brugt Canon Pixma PRO9500 og troede at jeg
skulle til at udskrive fantastiske billeder. Men jeg blev skuffet. Der
er farvestik over i rød/magenta på mine print. Jeg har ellers forsøgt
at instille printeren efter alle kunstens regler. Hvad gør jeg
forkert? Er der nogen der kan hjælpe?

Fra : E.M.

Dato : 15-03-09 20:32

[...]

Er din monitor kalibreret?

Mvh. E.M.

Fra : klan

Dato : 15-03-09 14:32

Nej, det er den godt nok ikke. Hvis jeg udskriver på min gamle HP
Deskjet 840C er farverne faktisk mere rigtige.

Klan

Fra : E.M.

Dato : 15-03-09 21:38

"klan" <kla@midtnord.dk> skrev i meddelelsen
Nej, det er den godt nok ikke. Hvis jeg udskriver på min gamle HP
Deskjet 840C er farverne faktisk mere rigtige.

Det kan også ligge i det papir du bruger, hvis du bruger samme papir som til
HP`en forstår jeg det godt, prøv med noget originalt Canon papir (hvis du
ikke allerede har prøvet det)

Til min IP 5200 bruger jeg Sihl papir fra Aldi, det er rigtig godt til den,
men det er ikke sikkert det kan bruges til din, den bruger jo pigmenteret
blæk, men prøv med forskellige typer (fabrikater) papir, der er stor
forskel.

Mvh. E.M.

Fra : Pico

Dato : 15-03-09 21:29

klan wrote:
> [...]
> er farvestik over i rød/magenta på mine print. Jeg har ellers forsøgt
> at instille printeren efter alle kunstens regler. Hvad gør jeg

Ind og juster i printerdriveren.
Du skal også være opmærksom på at hvis du printer fra PS er der muligheden
for enten at lade PS eller printeren styre farven, du er nød til at læse
hjælpefilen og ellers prøve dig frem.
--
MVH
Pico

Fra : Carsten

Dato : 16-03-09 14:10

er farvestik over i rød/magenta på mine print.

Er der originale patroner i? Ellers funker den ikke optimalt...

Mvh

Carsten

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 16-03-09 15:57

"klan" skrev i en meddelelse
> er farvestik over i rød/magenta på mine print.

Hvis du bruger uoriginale patroner eller papir, så kan du godt komme ud for
at du skal justere en smule i forhold til de originale patroner/papir.

Jeg bruger f.x. disse indstillinger på en Pixma 4000 og patroner fra Nordic
Ink:

> Inde i printer driveren sµttes papiret til Photo Paper Plus Glossy.
> Print Quality: High.
> Color Adjustments: Manual.
> Color Balance: C: +2, M: -2, Y: -4, K: 0, I: +2. ICM slået til og sat
> til Photo.

og det virker perfekt på Verbatim og TPI papir.

Så du skal nok bare eksperimentere lidt med farveindstillingerne og evt
prøve med noget andet papir f.x. har jeg dårlige erfaringer med Kodak-papir,
der fungerede perfekt på min tidligere HP printer.

Jan

Fra : klan

Dato : 16-03-09 10:15

Jeg har kun brugt originale patroner og papir. Nu venter jeg på at få
leveret nogle flere patroner, så jeg kan komme videre.

Klan

Fra : klan

Dato : 20-03-09 09:40

Så er det faktisk lykkedes mig at udskrive flotte fotos. Tak til alle,
der har ulejliget sig med at give mig gode råd.

Fra : Bo Bjerre

Dato : 20-03-09 23:04

klan wrote:
> Så er det faktisk lykkedes mig at udskrive flotte fotos. Tak til alle,
> der har ulejliget sig med at give mig gode råd.

Vi vil gerne vide, hvad du har gjort rigtigt

Bo //

Fra : N/A

Dato : 20-03-09 23:04