Anbefaling til webcam til Ubuntu
Fra : Jan Birk

Dato : 26-03-09 17:59

Er der nogen som kan anbefale et webcam til Ubuntu som også fungerere i
aMSN?

Pft

/Jan

Fra : Kent Friis

Dato : 26-03-09 18:48

Den Thu, 26 Mar 2009 17:59:12 +0100 skrev Jan Birk:
> Er der nogen som kan anbefale et webcam til Ubuntu som også fungerere i
> aMSN?

Er der efterhånden nogen der ikke kan bruges? Og aMSN bruger vel bare
v4l eller v4l2 interfacet?

Jeg købte bare det billigste Logitech Quickcam Messenger til 170,-
men jeg vil ikke ligefrem anbefale det. Billedkvaliteten er virkelig
elendig.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Jan Birk

Dato : 26-03-09 19:15

> Er der efterhånden nogen der ikke kan bruges? Og aMSN bruger vel bare
> v4l eller v4l2 interfacet?

Det har du nok ret i, jeg blev bare lidt stresset af min teenager
datter, som .....

> Jeg købte bare det billigste Logitech Quickcam Messenger til 170,-
> men jeg vil ikke ligefrem anbefale det. Billedkvaliteten er virkelig
> elendig.

.... lige præcist brokker sig over den dårlige billedekvalitet. (og
naturligvis i sammen omgang vil have en windows fordi hendes venders cam
virker

Så det er måske bare at købe en bedre kvalitet.... Det må prøves.

Tak for input

/Jan

Fra : Kent Friis

Dato : 26-03-09 19:29

Den Thu, 26 Mar 2009 19:15:00 +0100 skrev Jan Birk:

> [...]
> virker
>
> Så det er måske bare at købe en bedre kvalitet.... Det må prøves.

Jeg postede for et stykke tid siden i en diskussion om samme emne
en række links til drivere til webcams, de fleste med en liste
over hvilke webcams de virker med.

Den må google groups kunne finde.

Den ene af dem (den driver jeg selv har brugt) findes her:
http://mxhaard.free.fr/download.html

Jeg tror det var der jeg fandt de andre links.

Mvh
Kent

.... for katten.