Godt råd til at genskabe slet
Fra : LJ

Dato : 25-03-09 12:06

Hej.
Jeg store fjols har kommet til at slette en fil på min ubuntu 8.10 server.
Filen hed "watch_watchdir.php" og lå placeret i mappen "/srv/"

Har nogen et godt råd til om jeg kan genskabe den, har stoppet al
aktivitet på disken lige efter, så området på disken er forhåbentlig ikke
overskrevet ???

Mvh. Leif

--
Sendt med Operas banebrydende postklient:
http://www.opera.com/mail/

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 25-03-09 16:55

LJ wrote:

> [...]
>
> Har nogen et godt råd til om jeg kan genskabe den, har stoppet al
> aktivitet på disken lige efter, så området på disken er forhåbentlig ikke

Restore backup'en ? Ellers, glem det ! Din fil ligger i stumper over hele
disken, og det index, der holdt styr på hvad der ligger hvor, er slettet.

-Claus

Fra : Martin M. S. Pederse~

Dato : 31-03-09 13:00

Claus Rasmussen wrote:

> Restore backup'en ? Ellers, glem det ! Din fil ligger i stumper over hele
> disken, og det index, der holdt styr på hvad der ligger hvor, er slettet.

Vel, debugfs kan måske redde filen.

/Martin

Fra : Kent Friis

Dato : 25-03-09 18:54

Den Wed, 25 Mar 2009 12:05:33 +0100 skrev LJ:
> [...]
>
> Har nogen et godt råd til om jeg kan genskabe den, har stoppet al
> aktivitet på disken lige efter, så området på disken er forhåbentlig ikke

Hvis du kan huske en del af indholdet, så kan en grep på device-filen
(/dev/hdxx) give dig en ide om hvor den ligger (hvis den ikke er
overskrevet), og derefter kan dd bruges til at hente den specifikke
blok.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 25-03-09 21:01

Kent Friis wrote:

> [...]
> (/dev/hdxx) give dig en ide om hvor den ligger (hvis den ikke er
> overskrevet), og derefter kan dd bruges til at hente den specifikke

less -B giver nogengange et bedre overblik end grep, hvis man skal rode
med sådan nogle image-filer fra dd.

Fra : Martin M. S. Pederse~

Dato : 31-03-09 13:00

LJ wrote:
> [...]
>
> Har nogen et godt råd til om jeg kan genskabe den, har stoppet al
> aktivitet på disken lige efter, så området på disken er forhåbentlig

Prøv debugfs og vælg undelete.

Mvh
Martin