Phillips MCI500
Fra : jos

Dato : 24-03-09 10:46

Lyder som forkert gruppe, men jeg vej ikke hvor det ellere er mere
relevant?:

Jeg fornemmer at den kører en tilpasset version af linux, og det må være
muligt at få adgang til musikken ved at udtage HDU og forbinde den til en
linuxmaskine??
Har nogen her set om der er andre som har gjort forsøget, evt.få remote
access til systemet, mhb. på at rette nogen af firmwarefejlene?

finn

Fra : Lasse Jensen

Dato : 24-03-09 18:04

On Tue, 24 Mar 2009 10:46:21 +0100, jos wrote:

> Lyder som forkert gruppe, men jeg vej ikke hvor det ellere er mere
> relevant?:
>
> Jeg fornemmer at den kører en tilpasset version af linux,

Prøv at nmap -O [ip]

> og det må
> være muligt at få adgang til musikken ved at udtage HDU og forbinde den
> til en linuxmaskine??

Sandsynligvis ja. Tag den ud og prøv.

> Har nogen her set om der er andre som har gjort forsøget, evt.få remote
> access til systemet, mhb. på at rette nogen af firmwarefejlene?

Nej, men det er gjort med mange andre ting der kører embedded Linux, så
der er hjælp nok at hente rundt omkring.

Men selvom den har harddisk skal du nok forvente at firmwaren ligger i
FlashROM, så den er lidt sværere at pille ved. Det er dog stadig langt
fra umuligt.

Hvilken CPU har den og hvad sidder der ellers af hardware i den?

--
Lasse Jensen

Fra : jos

Dato : 24-03-09 21:07

Lasse Jensen wrote:

> Prøv at nmap -O [ip]
Fra en linuxmaskine på nettet?

> Sandsynligvis ja. Tag den ud og prøv.
Det havde jeg gjort, hvis det var lige til at tage den ud, men hold da helt
..., hvor har de pakket disken godt ind! - hvis andre havde prøvet og
opgivet, vil jeg ikke gå videre.

> Nej, men det er gjort med mange andre ting der kører embedded Linux,
> så der er hjælp nok at hente rundt omkring.
også min forhåbning, men conseptet er ældre end jeg troede (min 4 år)

> Men selvom den har harddisk skal du nok forvente at firmwaren ligger i
> FlashROM, så den er lidt sværere at pille ved. Det er dog stadig langt
> fra umuligt.
Ok, jeg ved det kræver bedre evner end mine. Jeg er kun på patchlevel

> Hvilken CPU har den og hvad sidder der ellers af hardware i den?
Det er meget let at åbne den, og der sidder 3 print, SWpwr, forstærker - som
mest er køleplade, og et cpuprint af ubestemmelig race, alt smd. Det er
altsammen forbundet men "svævende fladkabler" ala et tv fra 80erne og
monteret omkring en stålkasse, som først kan åbnes når alle print er
demonteret. Under denne kasse sidder en alm. 3½" harddisk, efter ledningerne
at dømme en SATA.
Der sidder nogle stik på CPUkortet, som jeg vil gætte på kunne være til
skærm/tastatur af en eller anden art.

Mit første ønske en adgang til musikken, mest for at overføre mine
eksisterende ~100gb musik til den, senere mht til at få musik ud igen i rent
format. Det medfølgende uPnP software er klumset og uhyggeligt langsomt, og
taler vi om at hente musikken til backup, er det et proprietært backupformat
som der går rygter om er krypteret til MacAdressen.

finn