Hvad er længst væk?
Fra : Leif Neland

Dato : 29-03-09 21:29

Hvilken offentligt tilgængelige maskine ligger længst væk fra Danmark,
målt i hop på traceroute?

Leif

Fra : Leo

Dato : 31-03-09 02:07

> Hvilken offentligt tilgængelige maskine ligger længst væk fra Danmark,
> målt i hop på traceroute?

Keder du dig ?

Fra : Søren Blom

Dato : 31-03-09 07:30

"Leo" <leo@leo.lir.dk> skrev

Det var også min første tanke da jeg læste indlægget, men hvis der står en
computer på Tonga øerne ol. som kan pinges, så er det nok det længste væk
man kan komme.

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
Hvis en mand siger noget, ingen kvinde høre, har han så stadig uret?

Fra : Stig Johansen

Dato : 31-03-09 12:13

Søren Blom wrote:

> Det var også min første tanke da jeg læste indlægget, men hvis der står en
> computer på Tonga øerne ol. som kan pinges, så er det nok det længste væk
> man kan komme.

Ja, men afstand og hop's er ikke det samme.
I sidste årtusinde var der nogle sider, deriblandt 'end of the internet',
men en Google giver lidt for mange plagiater.

Min favorit er stadig
http://turnofftheinternet.com/
Tryk på knappen, og så er vi fri for det pjat :)

Stig Johansen

Fra : Stig Johansen

Dato : 01-04-09 14:06

Stig Johansen wrote:

> I sidste årtusinde var der nogle sider, deriblandt 'end of the internet',
> men en Google giver lidt for mange plagiater.

Denne her er nu ikke værst:
<http://www.agentz.com/eoti.html>

Stig Johansen

Fra : Max

Dato : 31-03-09 20:48

Hej Søren

> Det var også min første tanke da jeg læste indlægget, men hvis der
> står en computer på Tonga øerne ol. som kan pinges, så er det nok det
> længste væk man kan komme.

Antipodes Island er nok det længste man kan komme
væk og have fast grund under fødderne.

--
Mvh Max

Fra : Søren Blom

Dato : 31-03-09 21:51

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev

> Antipodes Island er nok det længste man kan komme
> væk og have fast grund under fødderne.

Men næppe et sted hvor der er nogen som helst form for en server stående.

Fra : Leo

Dato : 01-04-09 14:14

Nå, der er nogen som er mere seriøse end mig, jeg har så aligevel været ved
at prøve, men jeg syns ikke jeg får mere end 7-8 hop før jeg kun får time
out.

Er det normalt eller bare noget jeg kun oplever.

Fra : Stig Johansen

Dato : 01-04-09 14:43

Leo wrote:

> [...]
> time out.
>
> Er det normalt eller bare noget jeg kun oplever.

Der findes nogle, der tror det er en god idé at spærre for (eller undlade at
svare på) ICMP, og dermed give timeout.

Stig Johansen

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-09 07:17

> Hvilken offentligt tilgængelige maskine ligger længst væk fra Danmark,
> målt i hop på traceroute?

Jeg kunne ikke tænke mig meget længere væk end 30, da dos' tracert
standardmæssigt tracer 30 hop væk.
Ja jeg ved godt at man kan ændre antallet af hop, ja jeg ved godt at det er
et microsoftprodukt, men der er vel en grund til at microsoft har valgt 30.
F.eks www.govt.nz som fysisk er langt væk fra os, ligger ffaktisk kun 15 hop
væk, de 8 første er, for mig, hos mig selv og tdc. Den 9. hop er
netgate.net.nz.

/karsten

Fra : Stig Johansen

Dato : 01-04-09 14:08

"Karsten Madsen" <6 på drosselvej i danmark> wrote:

> Ja jeg ved godt at man kan ændre antallet af hop, ja jeg ved godt at det
> er et microsoftprodukt, men der er vel en grund til at microsoft har valgt
> 30.

Ja, mon ikke det er fordi DOS var så langsomt, så den ikke kunne håndtere
TTL > 30 ?

Stig Johansen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 01-04-09 17:26

On Wed, 01 Apr 2009 15:07:50 +0200, Stig Johansen <wopr.dk@gmaill.com>
wrote:

> Ja, mon ikke det er fordi DOS var så langsomt, så den ikke kunne håndtere
> TTL > 30 ?

Nej, for normalt sendes pakker med TTL=255, så programmøren har nok
bare tænkt, at 30 var rigeligt... og det er det da for det meste også.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Stig Johansen

Dato : 01-04-09 18:27

Asbjorn Hojmark wrote:

> Nej, for normalt sendes pakker med TTL=255, så programmøren har nok
> bare tænkt, at 30 var rigeligt... og det er det da for det meste også.

Jeg så lige mit snit til at lave grin med DOS, men jeg kan se i min 'man
traceroute', at den også kører med default 30 som max TTL.

Synes bare jeg kunne huske, 'før i tiden', at det var default max 64.

Men det har nok været et andet sted, og et andet OS - in a galaxy far away.

Stig Johansen

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 01-04-09 21:02

> [...]
>
>Synes bare jeg kunne huske, 'før i tiden', at det var default max 64.
>
>Men det har nok været et andet sted, og et andet OS - in a galaxy far away.

Jeg kan huske noget med TTL 128, kan bare ikke huske hvad det var.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/