Dial-up sikkerhed (RPC, WINS mv) ?
Fra : Marko

Dato : 26-03-09 11:22

Hej

Udgør det et sikkerhedsproblem at Vista har åben for DCOM porten:135 til
RPC (remotemanagement) på en dial-up til internet?
Det undrer mig at den er åben i Vista firewall på et public net. Jeg har
naturligvis disablet ms-client og filesharing samt IPv6.

Udgør det ligeledes et sikkerhedsproblem at der er WINS servere angivet til
ISP-eren? WINS er så vidt jeg ved, opslag af lokale hostnavne i LAN'et og
jeg ønsker i princippet ikke en liste med mine hosnavne i ISP-erens WINS
log. WINS er ikke nødvendigt for mit brug og alt fungerer hvis jeg sætter
fake loopback til 127.x.x.x

Marko

Fra : Jens

Dato : 26-03-09 23:36

"Marko" <anonyma@teranews.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> log. WINS er ikke nødvendigt for mit brug og alt fungerer hvis jeg sætter

Hvilken udbyder sender WINS server adresser ud via DHCP ?

Jens

Fra : Marko

Dato : 27-03-09 11:18

On Thu, 26 Mar 2009 23:35:34 +0100, Jens wrote:

> Hvilken udbyder sender WINS server adresser ud via DHCP ?

Det gør 3
Man får et WINS server IP i 10.x.x.x som er der trafik på, ligesom der
forsøges indkommende trafik til 10.x.x.x selvom LAN'et ligger i 192.168.1.x

Når WINS IP fjernes fra netværket så er der heller ikke længere indkommende
forsøg på 10.x.x.x

Jeg ville derfor gerne vide om ISP-en derved kan få adgang til brugerens
lokalnet og stjæle informationer?

Flere softwarefirewall´s har en beskyttelsesfunktion mod WINS attach.

--
Marko postede dette den 2009-03-27 11:05:36 og glæder sig til sommer

Fra : Jens

Dato : 27-03-09 11:56

"Marko" <marko@teranews.invalid> skrev i meddelelsen

> Det gør 3
> Man får et WINS server IP i 10.x.x.x som er der trafik på, ligesom der
> forsøges indkommende trafik til 10.x.x.x selvom LAN'et ligger i
> 192.168.1.x

Fy for pyffer. Det har jeg ikke lagt mærke til. Nu har jeg så ikke lige mit
3 modem mere. Men hvis jeg havde ville jeg da klage til dem.
Det kan da virkeligt forstyrre....

> Når WINS IP fjernes fra netværket så er der heller ikke længere
> indkommende
> forsøg på 10.x.x.x

Nej, selvfølgelig ikke.... Væk med det skrammel..

> Jeg ville derfor gerne vide om ISP-en derved kan få adgang til brugerens
> lokalnet og stjæle informationer?

Det afhænger af mange ting, såsom f.eks. brug af firewall, så det er svært
at svare eksakt på...

Jens