Vista / Xp deling af drev
Fra : Torben Leander Ander~

Dato : 25-03-09 20:23

Hej med jer

Vi har i huset
en bærbar med Vista 32 bit trådløs
en bærbar med Xp 32 bit trådløs
en stationær med Vista 64 bit fast kabel
en stationær med Xp 32 bit trådløs
en stationær med xp 32 bit fast kabel

Disse maskiner kunne jeg godt tænke mig, at de kunne dele filer og printer,
men ingen af tingene kan jeg få til at virke.
Når jeg deler et drev på en vista maskine, kan jeg godt se drevene på en xp
maskinerne, men bliver nægtet adgang til dem. Jeg synes jeg har slået alt
fra, der skulle blokere for en sådan adgang i netværk & delingcenter.

Vil jeg dele en printer, som er tilsluttet en Vista maskine, kan jeg også se
den, men xp maskinerne vil ikke installere driverne, til printeren.

Kan i hjælpe mig? for jeg er ved at være ret irreteret over problemet.

Hilsen Torben

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 25-03-09 21:17

"Torben Leander Andersen" <torben.leander@totter.dk> skrev i en
meddelelse news:49ca84d3$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> printeren.
>
> Kan i hjælpe mig? for jeg er ved at være ret irreteret over problemet.

Har du prøvet at læse denne artikel hos MS
http://windowshelp.microsoft.com/Windows/da-DK/help/6ed24a90-6b57-4f0f-a3b3-e521ae945f331030.mspx
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Torben Leander Ander~

Dato : 26-03-09 07:00

Hej Paul

Tak for info, men det hjalp desværre heller ikke.

Fra : Torben Leander Ander~

Dato : 26-03-09 07:31

> Disse maskiner kunne jeg godt tænke mig, at de kunne dele filer og
> printer, men ingen af tingene kan jeg få til at virke.

Nu er det lykkedes, at få adgang fra Vista til de filer der ligger på Xp
maskinerne.
Men forsøger jeg at åbne en delt disk på en XP maskine, hvad enten det er
fra en XP eller en anden Vista maskine, så bliver jeg nægtet adgang.

Det er sgu lige før, jeg skifter til Linux

Hilsen Torben

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 26-03-09 08:26

On Wed, 25 Mar 2009 20:23:02 +0100, "Torben Leander Andersen"
<torben.leander@totter.dk> wrote:

> [...]
>maskinerne, men bliver nægtet adgang til dem. Jeg synes jeg har slået alt
>fra, der skulle blokere for en sådan adgang i netværk & delingcenter.
Windows firewall ?
Enable gæstekontoen og slå simpel fildeling til er en metode.
På XP, I en explorer vælg Funktioner, vælg mappeindstillinger, vælg
faneplad "vis" kryds af i "Brug enkelt fildeling (anbefales)"
Mht vista er jeg svar skyldig, men mon ikke det ligner.

>Vil jeg dele en printer, som er tilsluttet en Vista maskine, kan jeg også se
>den, men xp maskinerne vil ikke installere driverne, til printeren.
Vistamaskinen har kun vistadrivere, derfor skal du selv forsyne din XP
med XP drivere.

/Hans

Fra : Torben Leander Ander~

Dato : 28-03-09 07:11

Hej igen.

Tak for hjælpen.

Det er ikke lykkedes mig at skabe den forbindelse imellem maskinerne
manuelt.
Jeg har hentet en prøveversion af Cisco Network Magic, og så var der styr på
det, men kan bare ikke finde ud af hvordan man køber programmet.
Man kan købe det på deres hjemmeside, men ved ikke hvordan man kommer til
betalingen.

Hilsen Torben