HP ProCurve Switch 4104 GL
Fra : Roeder

Dato : 24-03-09 06:23

Heysa,

jeg sidder med et stort problem lige nu, jeg sidder med en HP ProCurve
4104GL, mit problem er at når jeg sætter kablet fra routeren så kører
den ikke Full Duplex, men istedet Half Duplex, og det gør så linjen
ikke kommer op og yder det som den skal 40mbit/40mbit, og hvis jeg går
ind og sætter den port til at kører Full duplex så går den ned og ikke
kommer ikke op før jeg slår den ned til Half Duplex.

Nogen som har en ide til hvad jeg kan gøre, eller skal jeg have telia
til at ændre noget i routeren ?

(Det er en telia router så jeg har ikke den fjerneste ide om hvordan
de har sat den op, med ved det virker med de 40/40 hvis jeg sætter
routeren direkte i en server og siger den skal kører Full Duplex)

Mvh Peter

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 24-03-09 16:52

Roeder:

<snip>

> Nogen som har en ide til hvad jeg kan gøre, eller skal jeg have
> telia til at ændre noget i routeren ?

Check the cable, Woody.

--
2GB RAM should be enough for anyone.

Fra : Jens Fallesen

Dato : 25-03-09 13:30

Roeder wrote:

> (Det er en telia router så jeg har ikke den fjerneste ide om hvordan
> de har sat den op, med ved det virker med de 40/40 hvis jeg sætter
> routeren direkte i en server og siger den skal kører Full Duplex)

Tag fat i Telia og bed dem bekræfte, hvad deres router er sat op til.
Sæt herefter din HP op på samme måde.

Hvis de kører auto, skal du også sætte den til auto. Hvis de kører fast
100/full, skal du ligeledes gøre det samme.

Auto i den ene ende og fast konfiguration i den anden er en dårlig ide.
Hvis A f.eks. er sat til 100/full og B sat til auto, vil det gå galt,
idet B ender på 100/half.

--
Jens

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-09 16:36

"Jens Fallesen" <jf@avicnet.co.uk> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> --
> Jens

Hvis A f.eks. er sat til 100/full og B sat til auto, vil det gå galt,

Hvorfor det, det lyder ikke særligt logisk for mig

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 25-03-09 16:40

On 2009-03-25, <j> <j> wrote:

> Hvorfor det, det lyder ikke særligt logisk for mig

Fordi en låst port ikke kører nway-forhandling, og da den anden ende
ikke kan indlede en forhandling, så falder den tilbage på halv duplex.

--
Andreas

Fra : N/A

Dato : 30-03-09 08:42

Fra : Roeder

Dato : 26-03-09 08:47

On 25 Mar., 16:39, Andreas Plesner Jacobsen <a...@daarligstil.dk>
wrote:

> Fordi en låst port ikke kører nway-forhandling, og da den anden ende
> ikke kan indlede en forhandling, så falder den tilbage på halv duplex..
>
> --
> Andreas

Så det vil sige jeg skal jeg skal få telia til at sætte den op til
100 /full duplex, også selv sætte routeren til 100 /full duplex ?

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 26-03-09 16:01

On 2009-03-26, Roeder <prn@driogan.dk> wrote:

> Så det vil sige jeg skal jeg skal få telia til at sætte den op til
> 100 /full duplex, også selv sætte routeren til 100 /full duplex ?

Det er ihvertfald en mulighed.

--
Andreas

Fra : N/A

Dato : 30-03-09 08:42

Fra : Roeder

Dato : 27-03-09 08:36

On 26 Mar., 16:00, Andreas Plesner Jacobsen <a...@daarligstil.dk>
wrote:

> Det er ihvertfald en mulighed.
>
> --
> Andreas

Okay har lige snakkede med Telia, og nu siger de alligevel at routeren
på LAN siden står på FD100 på den port som går ned i til switchen i
server rummet, men når jeg låser switch porten til FD100 så går porten
stadigvæk ned..
Nogen ide til hvad problemet så kan være ?

Fra : N/A

Dato : 30-03-09 10:45

Fra : N/A

Dato : 30-03-09 10:45

Fra : Roeder

Dato : 30-03-09 01:28

On 27 Mar., 16:36, Roeder <p...@driogan.dk> wrote:

> [...]
> stadigvæk ned..
> Nogen ide til hvad problemet så kan være ?

Okay det er sådan her det ser ud nu...
Telia Routeren kører fulld duplex på den port som går ned i server
rummet..
Men så snart jeg prøvet at sætte switchen til full duplex i den port
kablet går til så går porten ned.. og jeg har prøvet med flere
forskellige porte i switchen..
nogen der har den mindste ide om hvad jeg skal kigge efter nu ?

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 30-03-09 08:42

Roeder wrote:
> [...]
> Men så snart jeg prøvet at sætte switchen til full duplex i den port
> kablet går til så går porten ned.. og jeg har prøvet med flere

Kan du ikke fjerne din switch og sætte en testpc
direkte på telia routeren?

Så prøv om der er ordentlig forbindelse med hhv. auto negotiation og
låst 100FD på PC'en.

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Mobile: +45 22 12 53 25

Fra : N/A

Dato : 30-03-09 08:42

Fra : Roeder

Dato : 30-03-09 03:00

On 30 Mar., 09:42, Mogens Kjaer <m...@crc.dk> wrote:

> Kan du ikke fjerne din switch og sætte en testpc
> direkte på telia routeren?
>
> Så prøv om der er ordentlig forbindelse med hhv. auto negotiation og
> låst 100FD på PC'en.
>
> Mogens
>
> --
> Mogens Kjaer, Carlsberg A/S, Computer Department
> Gamle Carlsberg Vej 10, DK-2500 Valby, Denmark
> Phone: +45 33 27 53 25, Mobile: +45 22 12 53 25
> Email: m...@crc.dk Homepage:http://www.crc.dk

Hej Mogens,

Hvis jeg sætter den direkte i PC så skal jeg sætte den til Full Duplex
eller virker det ikke.. men porten går ikke ned i den PC jeg prøver..
Kan det måske være en kabel fejl der ødelægger det for switchen ?

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 30-03-09 10:45

Roeder wrote:
> Kan det måske være en kabel fejl der ødelægger det for switchen ?

Det er under alle omstændigheder godt at checke med et andet
kabel.

Fra : Roeder

Dato : 03-04-09 08:00

On 30 Mar., 11:45, Mogens Kjaer <m...@crc.dk> wrote:

> [...]
> Mogens Kjaer, Carlsberg A/S, Computer Department
> Gamle Carlsberg Vej 10, DK-2500 Valby, Denmark
> Phone: +45 33 27 53 25, Mobile: +45 22 12 53 25

har tjekket det nu, tog switchen op til routeren, og brugte et kort
kabel, det havde ingen ændringere

har fået et lille print fra telia med rotuer settings, kan "output
flow-control is XON, input flow-control is XON" have virkningen til
det ikke virker med full duplex 100 ?, har både prøvet med og uden
Flowcontrol på switchen..

Fra : Stig Christensen

Dato : 04-04-09 18:47

> [...]

>flow-control is XON, input flow-control is XON" have virkningen til
>det ikke virker med full duplex 100 ?, har både prøvet med og uden

Prøv at bruge et X-kabel, eller få telia til at sætte deres ende til auto...
Ifølge manualen kører switchen Auto MDI/MDI-X , men jeg kan ikke
umiddelbart
se om denne funktion bliver disablet, når man låser porten til 100/full ..