kopiere fra Windows mail til Outlook Expre~
Fra : Bjarne Jensen

Dato : 31-03-09 17:33

Hejsa

Jeg søger et godt råd!

Jeg har en stationær PC og 2 bærbare, den ene er en netbook med Windows XP /
Outlook Express og de 2 andre Vista med Windows mail.

Via konti, har jeg opsat således jeg henter nye mails på alle 3 maskiner,
ved at lade mails ligge på serveren i eks. 10 dage efter hentning.

Jeg har en mængde gamle mail som jeg har behov for at vende tilbage til ind
i mellem og jeg har ikke haft problemer med at eksportere fra Vista til
vista (Windows mail) ej heller fra outlook express til vista.

Men da den nyeste maskiner er den lille netbook, kan jeg ikke finde ud af at
eksportere mine gamle mails fra windows mail og indlæse dem igen til outlook
express.!

Kan nogen være behjælpelig?

På forhånd tak

--
slet abc i mail.dk

Med venlig hilsen
Bjarne Jensen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 31-03-09 18:49

"Bjarne Jensen" <bxjxexnxs@lite.dk> skrev i meddelelsen
> [...]

> Men da den nyeste maskiner er den lille netbook, kan jeg ikke finde ud af
> at eksportere mine gamle mails fra windows mail og indlæse dem igen til

Der står lidt om det her:
http://www.vista4beginners.com/node/182

Om det virker ved jeg ikke.

Kurt

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 31-03-09 20:42

1000 tak - det virker.

Og det går faktisk rimelig hurtigt.

tak igen

Bjarne Jensen

Fra : Jens Jensen

Dato : 31-03-09 20:41

Bjarne Jensen skrev, Den 31-03-2009 18:33:
> Via konti, har jeg opsat således jeg henter nye mails på alle 3
> maskiner, ved at lade mails ligge på serveren i eks. 10 dage efter
> hentning.

I stedet for at hente de samme mails på flere maskiner kunne du måske
skifte til en IMAP-konto, hvor mailene bliver liggende på serveren. Det
vil så kræve, at der er forbindelse til serveren, mår mailene skal
læses. Gmails konti har både POP og IMAP. POP kan bruges til at hente en
kopi af mailene til en af PC-erne.

> Men da den nyeste maskiner er den lille netbook, kan jeg ikke finde ud
> af at eksportere mine gamle mails fra windows mail og indlæse dem igen
> til outlook express.!

Det burde kunne gøres ved at overføre mailene via en IMAP-konto, fx Gmail.

Fra : J.K.Arning

Dato : 02-04-09 12:58

On 2009-03-31 21:41:08 +0200, Jens Jensen <a@a.invalid> said:

> [...]
> vil så kræve, at der er forbindelse til serveren, mår mailene skal
> læses. Gmails konti har både POP og IMAP.

Ikke helt korrekt .. med en imap konto synkroniseres der en lokal kopi
ned på de enkelte maskiner. Der skal ikke være forbindelse til serveren
for at læse mails som er hentet.

Fra : Jens Jensen

Dato : 02-04-09 16:12

J.K.Arning skrev, Den 02-04-2009 13:58:
> Ikke helt korrekt .. med en imap konto synkroniseres der en lokal kopi
> ned på de enkelte maskiner. Der skal ikke være forbindelse til serveren
> for at læse mails som er hentet.

OK, det er nok forskelligt fra program til program. Jeg bruger
Thunderbird, og der kan man ikke læse mailene uden internetforbindelse,
med mindre man angiver, at de skal downloades.

Fra : Kurt G

Dato : 07-04-09 07:03

"Bjarne Jensen" <bxjxexnxs@lite.dk> skrev i en meddelelse
KLIPPET
> [...]
>
> Via konti, har jeg opsat således jeg henter nye mails på alle 3 maskiner,
> ved at lade mails ligge på serveren i eks. 10 dage efter hentning.

Jeg har tre bærbare, som jeg gerne vil bruge på samme måde. I øjeblikket har
jeg lavet en mailadresse til dem hver (xxxx1, xxxx2 og xxxx3), men jeg vil
gerne have den samme funktion, som du der har.

Ved nogen, hvordan man laver det i Outlook?

Mvh Kurt

Fra : Jens Jensen

Dato : 07-04-09 13:22

Kurt G skrev, Den 07-04-2009 08:02:
> "Bjarne Jensen" <bxjxexnxs@lite.dk> skrev i en meddelelse
>
> Ved nogen, hvordan man laver det i Outlook?

I Outlook 2000 må det være denne her:
Funktioner -> konti -> (klik på en konto) -> indstillinger -> avanceret
-> gem en kopi af meddelelser på serveren.

Det er delvist oversat fra engelsk, så det hedder måske noget lidt andet
i en ren dansk installation.