E-Mail
webnoob 5265
Outlook 2003 - undgå kvitteringsmails
Fra : Martin Ploug

Dato : 28-03-09 08:38

Hej

Spørgsmålet herunder knytter sig til Outlook 2003.

Jeg har et spørgsmål, der handler om at kunne se, om en mail er leveret og
læst. Jeg er med på, at det bl.a. handler om at sætte flueben ud for Anmod
om kvittering osv.
Jeg har også omsider fundet ud af, hvordan man får fanebladet Registrering
frem i mails under Sendt post.
Man skal altså først markere de kvitteringsmail man får i Indbakken som
læst.

Så langt så godt. Men kan man helt undgå at modtage disse kvitteringsmails
og på en eller anden måde sætte dem til automatisk at være sat som læst,
uden at man modtager dem i indbakken? Jeg vil jo gerne fortsat kunne spore
dem under fanebladet Registrering under Sendt post.

Kan man alternativt oprette en regel, der automatisk sætter kvitteringsmails
som læst med det samme og flytter dem til en mappe man f.eks. kalder
kvitteringer?

Spørg endeligt, hvis noget skal uddybes / forklares nærmere.

Kort fortalt handler det om, at jeg vil undgå at modtage kvitteringsmails,
men gerne vil kunne spore afsendte mails.

På forhånd tak.

Mvh. Martin

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 28-03-09 12:11

"Martin Ploug" skrev i en meddelelse
> men gerne vil kunne spore afsendte mails.

Det kan du kun, hvis modtageren ønsker at sende kvittering - ellers får du
den IKKE.

Der kan dog være specielle regler internt på et lokalnet.

Jan

Fra : Martin Ploug

Dato : 28-03-09 13:16

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev i meddelelsen

> Det kan du kun, hvis modtageren ønsker at sende kvittering - ellers får du
> den IKKE.
>
> Der kan dog være specielle regler internt på et lokalnet.
>
> Jan

Hej Jan

Tak for dit indlæg.

Du har ret, det kræver selvfølgelig, at modtageren ønsker at sende en
kvittering.

Men bortset fra det, så er jeg kommet i tanke om, at man jo bare kan oprette
en
regel, der automatisk flytter mail med teksten Leveret: eller Læst: over i
en anden
mappe man f.eks. kalder Kvitteringer.

På den måde slipper man i hvert fald for, at disse kvitteringer havner i
indbakken.

Mvh. Martin

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 28-03-09 17:36

Martin Ploug skrev:

> Jeg har et spørgsmål, der handler om at kunne se, om en mail er leveret
> og læst. Jeg er med på, at det bl.a. handler om at sætte flueben ud for
> Anmod om kvittering osv.

Fanden har sat det djævelskab i verden. Regn i stedet normalt med at
dine mails når frem, for det gør de i 99% af tilfældene. Hvis det en
enkelt gang er særlig vigtigt, så bed i stedet modtageren om at kvittere
for modtagelsen.

Jeg reagerer aldrig selv positivt på automatisk anmodning om kvittering.

--
Niels

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 28-03-09 21:47

"Niels P Sønderskov" skrev i en meddelelse
> Jeg reagerer aldrig selv positivt på automatisk anmodning om kvittering.

Næh - jeg sender heller aldrig kvitteringer - men hvis der er spurgt om
noget relevant, så svarer jeg altid hurtigt.

Jan

Fra : Leif Neland

Dato : 28-03-09 22:16

Jan Vestergaard skrev:

> Næh - jeg sender heller aldrig kvitteringer - men hvis der er spurgt om
> noget relevant, så svarer jeg altid hurtigt.

Mit spamfilter fjerner anmodningerne.

Leif

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 29-03-09 00:57

Jan Vestergaard skrev:

> Næh - jeg sender heller aldrig kvitteringer - men hvis der er spurgt om
> noget relevant, så svarer jeg altid hurtigt.

Relevansen kan diskuteres, og tre timer er da lang tid at tænke over det

--
Niels

Fra : Erik Olsen

Dato : 29-03-09 10:52

Niels P Sønderskov wrote:

> Relevansen kan diskuteres, og tre timer er da lang tid at tænke over
> det

Det kan jo være man er i gang med noget som er vigtigere, så må
tilfældige e-mails vente.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen