Problem med Windows mail
Fra : Bjarne Toft

Dato : 26-03-09 17:44

Jeg har Vista + windows mail.

Har nu modtaget følgende besked (lidt for mange gange):
"Handlingen kunne ikke udføres, da standardklienten til post ikke er
installeret korrekt"

Problemet opstår når jeg står på en hjemmeside hvor jeg så vil svare
på en opgivet mailadresse.

Forhistorie: jeg købte Office 2007 fordi det viste sig at jeg havde
store problemer med gamle Office 2003 efter overgang til Vista. Det
var umuligt at læse post og vedhæftede filer skrevet i Word.

Min gamle stationære maskine, som nu er henvist til kælderen, giver
ikke anledning til tilsvarende problemer. Der er her tale om Windows
XP.

Hvad gør jeg forkert??

Med venlig hilsen
Bjarne Toft

Fra : Erik Olsen

Dato : 26-03-09 18:09

Bjarne Toft (slet MVUVU) wrote:
> [...]
>
> Min gamle stationære maskine, som nu er henvist til kælderen, giver
> ikke anledning til tilsvarende problemer. Der er her tale om Windows

Hvilket program har du angivet som standard til post? Se Start -
Standardprogrammer - angiv dine standardprogrammer.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Per

Dato : 26-03-09 18:10

> [...]
> store problemer med gamle Office 2003 efter overgang til Vista. Det
> var umuligt at læse post og vedhæftede filer skrevet i Word.

Har du indstillet Windows mail som standardprogram for mail ?

Kontrolpanel - standardprogram

Og vælge Windows mail som standard og se om det hjælper.

*/ Per

Fra : Bjarne Toft

Dato : 27-03-09 13:25

Per <mesked@hotmail.com> skrev:
..

>Har du indstillet Windows mail som
>standardprogram for mail ?
>
>Kontrolpanel - standardprogram
>
>Og vælge Windows mail som standard
>og se om det hjælper.
>
>*/ Per

Tak for rådet. Desværre har det ikke hjulpet.

mvh
Bjarne

Fra : Ole C

Dato : 26-03-09 20:03

Bjarne Toft (slet MVUVU) skrev blandt andet:

> Forhistorie: jeg købte Office 2007 fordi det viste sig at jeg havde
> store problemer med gamle Office 2003 efter overgang til Vista. Det
> var umuligt at læse post og vedhæftede filer skrevet i Word.

Besynderligt.
Jeg har Office 97 på en Vista.installation - og ingen problemer overhovedet.

--
vh
Ole C

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 26-03-09 23:48

"Bjarne Toft (slet MVUVU)" skrev i en meddelelse
> Forhistorie: jeg købte Office 2007 fordi det viste sig at jeg havde
> store problemer med gamle Office 2003 efter overgang til Vista. Det
> var umuligt at læse post og vedhæftede filer skrevet i Word.

Som Ole vil jeg sige "Mystusk"

Jeg kørte kun Vista en måneds tid fra den kom frem - og skrottede den så, da
den ikke lige var mig - så jeg gik tilbage til XP - men i den måned, jeg
kørte Vista, der kørte jeg også Office 2003 - og det virkede helt
problemfrit - også på Vista.

Jeg kører pt. Windows 7 på en enkelt PC - og der har de fået lappet det
værste brølere fra Vista, og den kører egentlig ganske fornuftigt - og der
virker Office 2003 også helt uden problemer.

Jan

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 26-03-09 23:50

"Jan Vestergaard" skrev i en meddelelse
> Som Ole vil jeg sige "Mystusk"

Nå ja - han sagde godtnok "besynderligt" og ikke "mystisk"

Jan

Fra : Preben Andersen

Dato : 26-03-09 23:56

"Bjarne Toft (slet MVUVU)" <bjarnetoft@MVUVUnypost.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Min gamle stationære maskine, som nu er henvist til kælderen, giver
> ikke anledning til tilsvarende problemer. Der er her tale om Windows

Se min tråd fra den 19/3. Jeg har samme problem, og det er ikke løst endnu
trods mange forslag.
--
mvh/Preben