IE8 problem igen
Fra : Ukendt

Dato : 02-04-09 14:12

Nu har jeg prøvet at komme ind på både nokia.dk og nokia.com med IE8 på en
XP maskine og browseren går i gulvet hver gang. Den når ikke ind på siden,
men går ned så snart den ser ordet nokia.

Jeg er vel den eneste som har oplevet dette eller.......?

Venlig hilsen
Peter

Fra : Per Hansen

Dato : 02-04-09 14:28

"Peter Jensen" <news.sunsite.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men går ned så snart den ser ordet nokia.
>
> Jeg er vel den eneste som har oplevet dette eller.......?

Min går ned, når jeg taster et bogstav ind på i søgefeltet på min Google
startside.
Jeg bruger Windows XP.
Min computer med Vista har ingen problemer.
Er der en indstilling, jeg skal pille ved?

Mhv.
Per

Fra : Peter Jensen

Dato : 02-04-09 17:59

"Per Hansen" <p.hansen@fritid.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Jeg bruger Windows XP.
> Min computer med Vista har ingen problemer.
> Er der en indstilling, jeg skal pille ved?

Havde du også problemet med IE 7? Jeg har en også en Vista Pc hvor jeg havde
IE8 på og her havde jeg samme problem med nokias sider. Da jeg havde
nedgraderet til IE7 igen af virkede alt normalt.

--
Venlig hilsen
Peter

Fra : Per Hansen

Dato : 02-04-09 21:44

> [...]
> havde IE8 på og her havde jeg samme problem med nokias sider. Da jeg havde
> nedgraderet til IE7 igen af virkede alt normalt.

Nej, jeg havde ingen problemer før jeg installerede IE8.
Jeg er gået tilbage til IE7, så nu kører det igen.
Jeg ville gerne køre IE8, da jeg regner med at sikkerheden er større.

Mvh.
Per

Fra : Morten

Dato : 02-04-09 21:54

> [...]
> men går ned så snart den ser ordet nokia.
>
> Jeg er vel den eneste som har oplevet dette eller.......?

Begge sider virker fint her - XP pro SP3 DK og IE8.

Mvh.
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-09 06:48

"Morten" <ml@FJERN5750.dk> skrev i en meddelelse

> Begge sider virker fint her - XP pro SP3 DK og IE8.
>
> Mvh.
> Morten

Underligt noget. Det har noget med urlmon.dll at gøre og Microsoft har
forskellige forslag, men intet af det hjælper.

Vh
Peter

Fra : Morten

Dato : 03-04-09 09:22

> Underligt noget. Det har noget med urlmon.dll at gøre og Microsoft har
> forskellige forslag, men intet af det hjælper.
>
> Vh
> Peter

Hm, den er lige så træls som mit eget browserproblem - se min tråd af
24.3. - 'Fejl på siden - IE7-problemer'.

Jeg har problemet både i IE7, IE8 og Firefox - men Firefox kunne vise siden
korrekt i første forsøg efter installationen, dernæst samme problem. Som jeg
har anført, må det vel være noget i windows, der smitter af. Hvordan kan
fejlen næsten ellers være i hele 3 browsere?

Jeg ved ikke, om det kunne være tilfældet for dig også - at problemet
stammer fra windows?

Hvordan har du opdaget, at det har noget med urlmon.dll at gøre?

Mvh.
Morten

Fra : Peter Jensen

Dato : 03-04-09 12:01

"Morten" <ml@FJERN5750.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> stammer fra windows?
>
> Hvordan har du opdaget, at det har noget med urlmon.dll at gøre?

Det står i den boks der popper op og sikkert også i eventloggen. Microsoft
har et forslag der handler om at registrere en række .dll filer (bl.a.
urlmon.dll), men det har ikke hjulpet her.

Som du er inde på så tyder det på en fejl dybt i Windows, men min IE8 fejl
forsvandt da jeg nedgraderede til IE7. Det lyder nok mærkeligt når jeg
spørger dig om du har Gyldendals Røde Ordbøger installeret? I den IT
organisation jeg er ansat i kommer vi tit ud for særheder. I en hel afdeling
som havde de røde ordbøger installeret gik IE6 i gulvet når man ind på
rejseplanen.dk og tilsyneladende kun på denne side. Et opkald til DSB's IT
afdeling afslørede at Gyldendal havde lavet et patch til IE6 som løste dette
problem. Jeg ved godt at dette forslag er langt ude.

I øjeblikket bruger jeg min Windows 7 maskine med IE8 og her oplever jeg
ingen problemer.

Vh
Peter

Vh.
Peter

Fra : Morten

Dato : 03-04-09 13:29

> [...]
> DSB's IT afdeling afslørede at Gyldendal havde lavet et patch til IE6 som
> løste dette problem. Jeg ved godt at dette forslag er langt ude.

Det er ikke utænkeligt, at et eller andet program har lavet noget ged, der
fletter sig ind i browseren. Røde ordbøger er det dog ikke hos mig, men tak
for forslaget - den havde jeg ikke selv gættet på

Jeg kommer ikke uden om en format c, men det kunne maskinen af andre årsager
nu også godt trænge til.

Mvh.
Morten

Fra : Peter Jensen

Dato : 03-04-09 17:56

> [...]
> tak for forslaget - den havde jeg ikke selv gættet på
>
> Jeg kommer ikke uden om en format c, men det kunne maskinen af andre

Der er ikke noget som en nyinstalleret maskine.

Vh
Peter

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-04-09 18:49

In news:49d4ba05$0$90276$14726298@news.sunsite.dk,
Peter Jensen <news.sunsite.dk> typed:
> [...]
> ind på siden, men går ned så snart den ser ordet nokia.
>
> Jeg er vel den eneste som har oplevet dette eller.......?

Siden jeg opgraderede til IE8 har jeg også haft mange problemer. Ikke alene
har jeg haft de problemer du har, men de sidste par dage er den frosset lige
så snart jeg har tændt for den. Jeg har også Firefox, men den kan ikke klare
netbanken, så jeg er nødt til også at have IE.

Jeg nedgraderede den til IE7 idag, og nu kører det hele som det skal igen.
Jeg skal ihvertfald ikke have version 8 ind igen førend Microsoft får rettet
fejlene.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Peter Jensen

Dato : 02-05-09 08:43

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg nedgraderede den til IE7 idag, og nu kører det hele som det skal igen.
> Jeg skal ihvertfald ikke have version 8 ind igen førend Microsoft får

Adobe Flashplayer og IE8 har det ikke alt for godt sammen selv om man bruger
nyeste version af flashplayeren.

/peter

Fra : ER

Dato : 09-05-09 16:50

Peter Jensen skrev:
> [...]
> men går ned så snart den ser ordet nokia.
>
> Jeg er vel den eneste som har oplevet dette eller.......?

hvad værre er man kan heller ikke komme på windowsupdate, der vises bare
blank side
..

mvh Erik

Fra : Jeannie Thorving Han~

Dato : 12-05-09 11:28

On 9 Maj, 17:49, ER <dslxx...@post.cybercity.dk> wrote:
> Peter Jensen skrev:> Nu har jeg prøvet at komme ind på både nokia.dk og nokia.com med IE8 på en

> hvad værre er man kan heller ikke komme på windowsupdate, der vises bare
> blank side
> .
>
> mvh Erik

Jeg kan ikke komme ind på Absalon på KU side med IE8 men har ingen
problemer på den anden PC der køre med IE7.Jeg har prøvet alle mulige
indstillinger og inetet har hjulpet.
Jeg har problemer med Facebook jeg skal logge på to gange for at få
lov til f.eks at se hvem der er online.
Der er andre sider hvor der er fejl på.
Atl dette opstod da IE8 var installeret. Jeg synes ganske enkel det er
for dårligt at Microsoft sender et program ud det så fyldt med fejl!!
Jeg overvejer nu at nedgradere til IE7.

mvh Jeannie