Firefox v3.0.7 > Flash Player
Fra : Brian Vestergaard

Dato : 27-03-09 21:20

Hej i stuen...

Jeg har installeret Firefox v3.0.7 nu flere gange, jeg kan ikke komme
til at installere flash player, det ser ud som om den er der, men på
flere sider kommer der besked om at den mangler :o/

Nogen der kan afhjælpe dette problem ?

Brian Vestergaard
Københavns Vestegn

Fra : emjeppesen

Dato : 27-03-09 23:38

Brian Vestergaard skrev:

>Nogen der kan afhjælpe dette problem ?

Gå i Tilføj/fjern og fjern, hvad du har installeret af flashplayer.
Der står 2 linjer
Åbn så firefox og installer den flashplayerplugin, som Firefox skal
bruge.
Hvis du også skal have Flashplayer i IE, skal du åbne IE og installere
flashplayerprogrammet.

Hilsen emj

Fra : Morten

Dato : 28-03-09 08:00

> Jeg har installeret Firefox v3.0.7 nu flere gange, jeg kan ikke komme til
> at installere flash player, det ser ud som om den er der, men på flere
> sider kommer der besked om at den mangler :o/

Jeg havde et lignende problem, da jeg forleden forsøgte mig med FF for
første gang - jeg hentede og hentede, men flash blev ikke installeret selv
om den fremgik af FF's oversigt.

Jeg opdagede i FF's indstillinger, at hentede filer som default lægges på
skrivebordet - og dér lå rigtig nok nogle flash-filer.

Tjek, om det samme er tilfældet for dig - og dobbeltklik på den hentede fil,
så bliver flash installeret i FF.

Mvh.
Morten

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 29-03-09 08:07

Brian Vestergaard wrote:

> Jeg har installeret Firefox v3.0.7 nu flere gange, jeg kan ikke komme

Og det hjælper ikke. Firefox opretter en mappe med alle indstillinger
som lægges under "Mine dokumenter og indstillinger" - på Windows og
/home/bruger/.firefox på Linux.
Alle efterfølgende afinstallationer og installationer anvender denne
mappe hvori alle brugerdata ligger (også plugins, addons og bookmarks).

I \Programmer\Firefox ligger _kun_ selve Firefox-programmet.

Det er derfor også let at skifte PC, da indstillingerne lige er til at
flytte.
Eller man kan, som jeg, anvende de samme indstillinger i 2
operativsystemer, således at Firefox ser ens ud begge steder uden at
skulle vedligeholde 2 sæt indstillinger (der er jo kun ét).

Det var blot lidt info om hvordan Firefox gør (i bund og grund burde
alle programmer under Windows gøre sådan, for det er det Windows i sig
selv lægger op til).

Jesper Poulsen

Fra : Carl Drud

Dato : 29-03-09 08:40

Jesper Poulsen <nospam@ingensteder.dk> writes:

> Og det hjælper ikke. Firefox opretter en mappe med alle indstillinger
> som lægges under "Mine dokumenter og indstillinger" - på Windows og

På Vista er det: "C:\Brugere\<username>\AppData\Roaming\

> /home/bruger/.firefox på Linux.

Min ligger under /home/bruger/.mozilla.

--
Carl

Fra : Georg

Dato : 13-04-09 17:14

Brian Vestergaard skrev:
> [...]
> til at installere flash player, det ser ud som om den er der, men på
> flere sider kommer der besked om at den mangler :o/

Har du installeret NoScript ?

George

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 13-04-09 19:50

Georg har bragt dette til os:

> Har du installeret NoScript ?

Aner det ikke, hvor kan se det ?

Brian Vestergaard
Københavns Vestegn

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 13-04-09 20:11

Brian Vestergaard wrote:

> Aner det ikke, hvor kan se det ?

Hvis den er der, så ligger den i listen over add-ons. Jeg ved ikke hvor
den liste findes i en Windows-gave af Firefox.

Jesper Poulsen