Fejl på siden - IE7-problemer
Fra : Morten

Dato : 24-03-09 12:01

Hej.

Min IE7 fejler, når jeg på denne side vil finde en flybillet i en af de
følgende måneder - dropdownboksen skifter til en ny måned, men datoerne
skifter ikke og billedet 'hænger' med et timeglas.
http://www.atlantic.fo/Default.aspx?pageid=4192

Det har tidligere virket på min maskine - hvad er der mon sket?

Jeg har slettet alle browserdata (midlertidige filer etc.) samt nulstillet
sikkerhedsindstillingerne til 'mellem-høj (standard)'.

Jeg havde fat i flyselskabet, der blot kunne konstatere, at de selv kunne
anvende funktionen - så problemet måtte ligge hos mig.

Mvh.
Morten

Fra : Ole C

Dato : 24-03-09 13:19

Morten skrev blandt andet:

> [...]
>
> Jeg havde fat i flyselskabet, der blot kunne konstatere, at de selv
> kunne anvende funktionen - så problemet måtte ligge hos mig.

Nogle gange er det så simpelt, at en genstart af maskinen retter den slags
fejl.
Ellers har jeg ingen gode råd....

--
vh
Ole C

Fra : Morten

Dato : 24-03-09 13:41

> Nogle gange er det så simpelt, at en genstart af maskinen retter den slags
> fejl.
> Ellers har jeg ingen gode råd....

Hej Ole.

Tak for forslaget - men der har været genstartet et hav af gange siden
problemet opstod

Mvh.
Morten

Fra : Ole C

Dato : 24-03-09 15:30

Morten skrev blandt andet:

> Tak for forslaget - men der har været genstartet et hav af gange siden
> problemet opstod

Æv.
IE er ikke så god til at rydde ikke alt væk - og der findes programmer der
skulle gøre det bedre. Kan dog ikke huske dem på stående fod.
Her er en metode til at rydde op manuelt:
Hent OpenSubfolder her: http://www.bubblepop.com/opensubfolder/index.html
Programmet lægger et ekstra punkt i højrekliksmenuen, så du i Stifinder kan
finde nogle ekstra godt gemte undermapper, der hvor IE gemmer de
midlertidige filer. Du vil kunne finde en eller flere mapper der hedder
"Content.IE5" (- som igen har et antal undermapper der hedder en kombination
af bogstaver og tal - for eksempel "YBV952C").
Slet Content.IE5-mapperne - eller undermapperne én for én, hvis den
"nægter".
IE gendanner dem efter genstart af maskinen - og så er der en helt "clean"
cache, så du burde kunne komme ind på den omtalte side.
Håber det lykkes for dig.

--
vh
Ole C

Fra : Morten

Dato : 24-03-09 22:27

> [...]
> IE gendanner dem efter genstart af maskinen - og så er der en helt "clean"
> cache, så du burde kunne komme ind på den omtalte side.

Det gjorde det ikke
Jeg anvendte godt nok ikke OpenSubfolder, men fandt blot mapperne i
Stifinder og slettede løs.

Jeg opdagede til gengæld, at der er forskellige fejlmeddelelser, der kommer
frem når jeg klikker på den gule trekant med udråbstegn i nederst i venstre
hjørne af vinduet.

Næsten hver gang får jeg i hvert fald disse to meddelelser:
Der er en syntaksfejl
Et objekt var ventet

Desuden kan jeg få følgende meddelelser:
'value.ErrorCode' er null eller ikke et objekt
'ASP' er ikke defineret
'__nonMSDOMBrowser' er ikke defineret

Google var ikke min ven i disse tilfælde...

Jeg har hak i 'Deaktiver scriptfejlfinding' under fanen Avanceret for
internetindstillingerne.

Mangler jeg mon et lille program eller sådan noget? For nylig hev jeg fx
Flash af, men har smidt det på igen. Der røg også et par andre småprogrammer
ved samme lejlighed, men jeg husker jo ikke lige hvilke

Er der mon andre end mig, der har fejl på den nævnte side?

Kan man reparere sin IE, eller måske installere den oven i sig selv?

Ja, det var lige en stribe spørgsmål, men jeg er en anelse ude at svømme hér

Mvh.
Morten

Fra : Morten

Dato : 25-03-09 00:19

> Kan man reparere sin IE, eller måske installere den oven i sig selv?

Nu blev jeg træt af at forsøge flere lappeløsninger, så jeg smed IE8 oven i
7'eren. Den kan heller ikke få atlantic-siden til at virke, og er ligeledes
både dum, grim og åndssvag :-/

I stedet har jeg installeret Firefox, og siden fungerer nu fint

Ole: Tak for interessen

Mvh.
Morten

Fra : Morten

Dato : 26-03-09 22:35

> [...]
> ligeledes både dum, grim og åndssvag :-/
>
> I stedet har jeg installeret Firefox, og siden fungerer nu fint

Hm, nu virker siden heller ikke med Firefox...

Mon ikke, det er en fejl hos flyselskabet i stedet?

Mvh.
Morten

Fra : Ole C

Dato : 26-03-09 23:36

Morten skrev blandt andet:

> Hm, nu virker siden heller ikke med Firefox...

Virker fint her - med både IE7 og Firefox 3.0.7

> Mon ikke, det er en fejl hos flyselskabet i stedet?

Næppe.

--
vh
Ole C

Fra : Morten

Dato : 27-03-09 10:17

> Virker fint her - med både IE7 og Firefox 3.0.7

Jeg kan stadig hverken få Firefox eller IE til at skifte måneder på
atlantic-siden, og får en masse fejlmeddelelser fra begge programmer, jf.
tidligere indlæg.

Det lugter lidt af, at noget i windows 'smitter af' på browserne. Alt er nu
ellers skannet igennem med Kaspersky og Superantispyware, og windows er
selvfølgelig opdateret (XP pro sp3 DK).

Det ender med en format C - det er jo heller ingen skade til.

Mvh.
Morten