Disk flyttet over i anden PC
Fra : KS

Dato : 04-04-09 09:57

Jeg har et par IDE diske fra nogle ældre pc, som er skrottet.

Der er
Samsung SV8004H 80Gb
Samsung SV1204H 120GB

De har varet brugt som DATA drives og der ligger nogle billerder og videoer
derpå

Når jeg monterer dem i en nyere maskine (med Vista Home) vises de som

UFORMATTERET og KUN på 31,5 Gb i begge tilfælde.

monterer jeg dem i en anden maskine (med XP) vises de også som

UFORMATTERET og KUN på 31,5 Gb i begge tilfælde.

Jeg HAR prøvet at analysere diskene med diverse "recovery" programmer,
og de kan stor set alle SE mappestrukturen, men slet ikke se ret mange af
filerne.

Hvorfor kan de ikke læses i de nyere maskiner ?
Skal der specielle drivere til ?
eller hvad er der galt ?

Mvh KS

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-04-09 10:14

On Sat, 4 Apr 2009 10:57:03 +0200, "KS"
<keld.<SLET_DETTE>soerensen@os.dk> wrote:

> [...]
>filerne.
>
>Hvorfor kan de ikke læses i de nyere maskiner ?

Diske fra en ældre PC siger du...

Problemet er formentlig at denne ældre PC manglede understøttelse for
store harddiske. Og det problem løste du med en 'dynamisk overlay
manager' som f.eks Ontrack. Den fungerer ved at boot'e fra en lille
partition (31,5 GB !!) og derefter indlæse software/driver der
tillader dig at bruge hele disken.

Det her er ikke min stærkeste side, men du kan formentlig redde
situationen ved at boot'e de pågældende diske. Alternativt er det vist
muligt at finde boot disketter/cdrom'er på nettet der kan åbne de
pågældende harddiske op for dig.

Prøv at google på 'harddisk overlay ontrack'.

God fornøjelse

Fra : KS

Dato : 04-04-09 11:00

"Michael Rasmussen" <michael@invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> pågældende harddiske op for dig.
>
> Prøv at google på 'harddisk overlay ontrack'.

Jeg fandt også et link med lige det jeg skulle bruge, men download-linket
virkede desværre ikke !

Surt show.

Mvh KS