usb til fireware
Fra : 2rb1

Dato : 03-04-09 11:42

Findes der et konverterstil som går fra usb til fireware, så jeg kan sætte
et firewarekabel ind i et usbstik.

Mvh. 2rb1

Fra : 2rb1

Dato : 03-04-09 11:51

og det er selvfølgelig ikke til fireware. men til firewire ;o/

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 03-04-09 12:02

On Fri, 3 Apr 2009 12:41:59 +0200, "2rb1" <2rb1@2rb1.dk> wrote:

>Findes der et konverterstil som går fra usb til fireware, så jeg kan sætte
>et firewarekabel ind i et usbstik.

Der er næsten ikke den ting, der ikke kan laves med edb udstyr. Men
lige præcis en usb <-> firewire adapter bliver nok op ad bakke. Det er
to vidt forskellige protokoller.

Jeg er i hvert fald endnu ikke stødt på en sådan dims

Men der er et pænt udvalg af firewire IO-kort i bl.a. pci, pci-e og
pcmcia / expresscard formater. Det er nok her, du skal finde
løsningen....

<mlr>

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 04-04-09 13:56

2rb1 wrote:
> Findes der et konverterstil som går fra usb til fireware, så jeg kan sætte
> et firewarekabel ind i et usbstik.

Taget i betragtning at Firewire er USB langt overlegen, så får du nok
svært ved at finde sådan en adapter. Det svarer lidt til en adapter så
man kan bruge PCI-kort på en ISA-bus.

Jesper Poulsen

Fra : 2rb1

Dato : 04-04-09 18:56

Takker for svarene :0)

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-04-09 07:33

2rb1 skrev bl.a.:

> Findes der et konverterstil som går fra usb til fireware, så jeg kan
> sætte et firewarekabel ind i et usbstik.

Ja, men du skal i US butikkerne. De er især populæere til videokameraer.

http://www.usbfirewire.com/Parts/rr-300008044.html

Bemærk, at den viste kan ikke bruges til alle former for 1394 udstyr.

Claus