Hvilken RAM til dette MB + CPU?
Fra : Emil

Dato : 31-03-09 18:44

Hvilken RAM til dette MB + CPU

Jeg har tænkt mig at købe et ASUS M3A78-EM motherboard
<http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=473981>

med en

AMD Athlon X2 7750 2 MB (PIB)
<http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=483624&searchArea=&Soegeord=>

Betyder det moget om rammen kører på 1,8V eller 2,2V?

Jeg har kigget på disse 2

Kingston HyperX 2 x 2 GB (2,2V 1066 Mhz)
<http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=441794&searchArea=&Soegeord=>

Kingston ValueRAM 2 x 2 GB (1,8V 800 Mhz)
<http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=206438&searchArea=&Soegeord=>

Skal bruges til AutoCad, Photoshop, videoredigering, Office 2003 + alt
det løse på WIN XP Pro.

Kommentarer er velkomne.

m.v.h. Emil

Fra : Klaus Petersen

Dato : 01-04-09 10:35

> [...]
> <http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=441794&searchArea=&Soegeord=>
>
> Kingston ValueRAM 2 x 2 GB (1,8V 800 Mhz)

Jeg synes det ser fint ud. Ville vælge HyperX. Prisforskellen er næsten
ubetydelig og de kører 1066 i stedet for 800.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 02-04-09 16:06

Emil wrote:

> Jeg har tænkt mig at købe et ASUS M3A78-EM motherboard
> <http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=473981>

Tag M4A78 Pro i stedet. Der er mulighed for at adressere mere RAM og så
er der surge protection

http://en.wikipedia.org/wiki/Surge_protection

> Betyder det moget om rammen kører på 1,8V eller 2,2V?

Det burde det ikke.

Jesper Poulsen