PC vil ikke starte op med det samme
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 31-03-09 12:05

En bekendt har en PC, som er begyndt at opføre sig lidt underligt.
Når man slukker PC'en, så kan den ikke startes igen på alm. vis.
Når man tænder for den, så begynder blæsere at køre og lamperne tænder på
kabinetet, men så sker der heller ikke mere.
Hvis man så hiver strømstikket (220V) ud i ca. 10-15 minutter og sætter det
i igen, så starter den normalt op.
Hvad kan det skyldes?
Er det strømforsyningen den er gal med?

Der er ikke noget af det der er varmt/overophedet.
Jeg har desuden lagt mærke til, at hvis man sætter 220V stikket i igen, uden
at vente 10-15 min., så giver blæserne lige et lille "spjæt".

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 31-03-09 18:25

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Jeg har desuden lagt mærke til, at hvis man sætter 220V stikket i igen,
> uden at vente 10-15 min., så giver blæserne lige et lille "spjæt".

Der er desværre flere fejlmuligheder. Det kan være strømforsyningen, men det
kan også være enten motherboard eller cpu.
Personligt har jeg set nøjagtigt samme symptomer, hvor det viste sig at være
cpu der var defekt.

Kurt

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 01-04-09 12:58

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> det kan også være enten motherboard eller cpu.
> Personligt har jeg set nøjagtigt samme symptomer, hvor det viste sig at

OK, vi må kikke nærmere på det, starter nok med en ny PSU.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport