Fladskærmsrens
Fra : Mathias

Dato : 29-03-09 16:28

Hej alle

Jeg har forsøgt at rengøre en 19" fladskærm med en dertil egnet skærmrens,
man sprayer på en klud.
Men det laver utrolig mange striber, det blev nærmest værre end før! Hvad
gør jeg galt - skal kluden være meget eller lidt fugtig?

Mvh Mathias

Fra : Mads

Dato : 29-03-09 16:46

On Sun, 29 Mar 2009 17:27:47 +0200, "Mathias"
<baggadap_FJERN-DETTE@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Men det laver utrolig mange striber, det blev nærmest værre end før! Hvad
>gør jeg galt - skal kluden være meget eller lidt fugtig?

Tjae, jeg har i 3 år renset min fladsærm med en mikrofiberklud der er
ganske lidt fugtig. Der må ikke kunne vrides vand ud af den.

Efterlader kluden alligevel lidt fugt på skærmen, tørrer jeg den over
en gang til med en anden og helt tør mikrofiberklud.

Ingen skærmrens, kun postevand.

Jeg har endnu ikke oplevet at min skærm har fået striber eller
pletter.

Der er ingen grund til at bruge kemikalier til at fjerne lidt støv.

mvh Mads

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 29-03-09 20:12

Mads wrote:

> Der er ingen grund til at bruge kemikalier til at fjerne lidt støv.

Mikrofiberkluden tager også fedtefingre og andet snavs.

Jesper Poulsen

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-03-09 11:40

In news:49cfc809$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Jesper Poulsen <nospam@ingensteder.dk> typed:

> Mikrofiberkluden tager også fedtefingre og andet snavs.

Jeg bruger også en hårdt opvredet mikrofiberklud og tørrer efter med en tør
af samme slags. Det virker fint her, og skærmen bliver strålende blank.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Martin Mogensen

Dato : 31-03-09 16:08

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jeg bruger også en hårdt opvredet mikrofiberklud og tørrer efter med en
> tør af samme slags. Det virker fint her, og skærmen bliver strålende

Jeg har i flere år benyttet AM OneClean, den klarer jobbet fremragende

http://www.am-denmark.dk/sort/engelsk/cleaning/85146/85146.html

Martin

Fra : Per Nielsen

Dato : 31-03-09 16:21

Martin Mogensen skrev:
> Jeg har i flere år benyttet AM OneClean, den klarer jobbet fremragende
>
> http://www.am-denmark.dk/sort/engelsk/cleaning/85146/85146.html

Den bruger jeg også. Hvor har du fundet den billigste pris?

Og nu venter jeg kun på at nogen fortæller mig at det er spild af penge

Fra : Ole C

Dato : 31-03-09 16:54

Per Nielsen skrev blandt andet:

> Og nu venter jeg kun på at nogen fortæller mig at det er spild af
> penge

Vi lever da heldigvis i et land, hvor det er tilladt at lade sig tage ved
næsen.
Så fortsæt du bare....

--
vh
Ole C

Fra : Per Nielsen

Dato : 31-03-09 17:51

Ole C sendte dette med sin computer:
> Vi lever da heldigvis i et land, hvor det er tilladt at lade sig tage ved
> næsen.
> Så fortsæt du bare....

He he. Ydermere har en kammerat købt det på min anbefaling

Fra : Rado

Dato : 01-04-09 14:37

On Mon, 30 Mar 2009 12:39:40 +0200, "Tove Krieger"
<missminimiv@privat.dk> wrote:

> [...]
>af samme slags. Det virker fint her, og skærmen bliver strålende blank.

Tager det fedtede fingre, uden sæbe af nogen art?

Jeg plejer at bruge en blød svamp med vand tilsat lidt opvaskemiddel,
tørrer så efter med samme svamp med rent vand, og tørrer så til sidst
skærmen af med køkkenrulle.

--
Rado

All the answers are already within us. It's finding the corresponding
questions that's so darned difficult. - Swami Beyondananda

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-04-09 20:12

In news:rar6t41hage4ltaf912u9ccq0vbs7l5k6f@4ax.com,
Rado <rado@fjernpost1.tele.dk> typed:

> Tager det fedtede fingre, uden sæbe af nogen art?

Det gør det helt bestemt. Det er netop fordelen ved microfiberklude.

Jeg ved dog ikke hvordan det forholder sig i f.eks. et rygerhjem. Skærmen
tiltrækker jo nikotin temmelig meget, så det har jeg ikke erfaring med på
vores fladskærm. Da vi røg og havde CRT skærm brugte jeg også sulfovand
først og tørrede efter med en ren klud. Jeg har erfaring for at køkkenrulle
ikke er særlig godt at tørre efter med, jeg bruger hellere en helt ren klud.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 02-04-09 16:00

Rado wrote:

> Tager det fedtede fingre, uden sæbe af nogen art?

Ja.

Jeg har også gerne en opvredet mikrofiberklud liggende ved siden af
PC'en, hvis jeg spiser chips/slik mens jeg gamer. Jeg kan ikke fordrage
at få fedtet tastaturet ind i et eller andet.

> Jeg plejer at bruge en blød svamp med vand tilsat lidt opvaskemiddel,
> tørrer så efter med samme svamp med rent vand, og tørrer så til sidst
> skærmen af med køkkenrulle.

Mikrofiberkluden gør alt dette i ét hug. Og så kan den bruges igen og
igen og igen og...

Man skal blot huske at vaske den i et lille net, så den ikke samler
fnuller fra det den vaskes sammen med.

Jesper Poulsen

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-04-09 18:43

In news:49d4d2fd$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
> [...]
> igen og igen og...
>
> Man skal blot huske at vaske den i et lille net, så den ikke samler

Det er faktisk én af de bedste opfindelser i mange år. Microfiberklude kan
erstatte mange rengøringsmidler, men man skal vistnok passe på med, at de
ikke kommer i nærheden af skyllemiddel. Jeg bruger altid eddike i sidste
hold skyllevand i maskinen.

Fra : Mads

Dato : 03-04-09 19:56

On Fri, 3 Apr 2009 19:43:28 +0200, "Tove Krieger"
> [...]

>ikke kommer i nærheden af skyllemiddel. Jeg bruger altid eddike i sidste

Tjae, mine mikrofiberklude har nu fået skyllemiddel i adskillige år
uden at jeg har bemærket nogen uheldige bivirkninger.
De er heller aldrig blevet vasket i et net eller en pose. De ryger
som regel i maskinen sammen med håndklæder, viskestykker og
de almindelige klude, og dette har da ikke fået dem til at samle
fnuller.

mvh Mads

Fra : Dorph

Dato : 29-03-09 20:57

> [...]
> Men det laver utrolig mange striber, det blev nærmest værre end før! Hvad
> gør jeg galt - skal kluden være meget eller lidt fugtig?

Husk absolut bedste resultat opnås med en slukket og
dermed kold skærm.