SanDisk Cruzer
Fra : Infinity

Dato : 24-03-09 23:08

Har købt nogle SanDisk Cruzer USB sticks og de indeholder to partitioner, en
"CD" og en "RAM".
CD - diskmanegeren hævder det er et CD-rom drev! - er selsagt read only og
optager lidt at stickens ram. Jeg kunne nok leve med at rammen er den smule
mindre, men et program der hedder U3 starter op hvergang sticken kommer i en
computer og tilbyder at installere forskellig software, og det er jeg ikke
interesseret i.

Nogen der ved hvordan jeg slipper af med CD partitionen? (den kan ikke
slettes i diskmanegeren og filerne på den vil heller ikke lade sig slette)

På forhånd tak!
--
/Infinity

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 24-03-09 23:19

"Infinity" <Infinity@mail.dk> writes:

> [...]
> "CD" og en "RAM".
> CD - diskmanegeren hævder det er et CD-rom drev! - er selsagt read only og

Jeps, det er U3 systemet.

> [...]
>
> Nogen der ved hvordan jeg slipper af med CD partitionen? (den kan ikke
> slettes i diskmanegeren og filerne på den vil heller ikke lade sig slette)

Så vidt jeg husker findes der et program, enten i U3 manageren eller
på SanDisk's hjemmeside som kan omformatere din U3 stick så U3
systemet fjernes.

Kai

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 25-03-09 06:42

on 24-03-2009, Infinity supposed :
> [...]
> Nogen der ved hvordan jeg slipper af med CD partitionen? (den kan ikke
> slettes i diskmanegeren og filerne på den vil heller ikke lade sig slette)

SanDisk har et lille værktøj til at fjerne den så CD-delen ikke vises i
Windows:
http://apac.sandisk.com/Retail/Default.aspx?CatID=1415

Skulle man senere få brug for U3-funktionaliteten igen, kan det sagtens
lægges på igen. CD-delen vises kun når en ISO-fil er indlæst.

Jeg købte for nylig en Cruzer netop for at bruge CD-delen til at
installere Windows XP fra, og dér fjernede jeg det indbyggede
U3-software og lagde en XP-ISO ind i stedet.

--
/klaus

Fra : Infinity

Dato : 25-03-09 09:38

Klaus Jørgensen wrote:
> on 24-03-2009, Infinity supposed :
>
> SanDisk har et lille værktøj til at fjerne den så CD-delen ikke vises
> i Windows:
> http://apac.sandisk.com/Retail/Default.aspx?CatID=1415

Klasse !
Tak til jer begge to, så er de CD partitioner fjernet. Dejligt.

--
/Infinity