PC stopper, fortsættelse
Fra : Poul Jensen

Dato : 24-03-09 22:45

I fortsættelse af emnet fra 08-03 vil jeg hermed fortælle lidt om det
videre forløb: Jeg konstaterede, at PC'en kunne starte uden problemer
i fejlsikret tilstand. Altså måtte det være en mere intelligent fejl
på motherboardet. Ved systematisk i BIOS at disable de forskellige
enheder efter tur, fandt jeg ud af at disablede jeg Onboard Floppy
Disk Controller, var problemet væk. Jeg kan fint leve med at undvære
floppy drevet, så PC'en er "Up and Running".
Venlig hilsen
Poul Jensen

Fra : Allan Vebel

Dato : 25-03-09 01:51

Poul Jensen (slet 0XSKN) skrev:

> fandt jeg ud af at disablede jeg Onboard Floppy
> Disk Controller, var problemet væk.

Godt!

> Jeg kan fint leve med at undvære floppy drevet

Godt!

> så PC'en er "Up and Running".

Jeg har ikke brugt disketter i mange år, og har ikke
engang et diskettedrev i den nyeste maskine.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Klaus Petersen

Dato : 25-03-09 09:10

>I fortsættelse af emnet fra 08-03...

For "completeness" burde du nok kopiere det oprindelige indlæg ind

> ...disablede jeg Onboard Floppy Disk Controller, var problemet væk...

Hehe nok den sidste ting jeg ville mistænke. Har aldrig hørt om at disk
controlleren har forvoldt problemer.