gemme og sætte rettigheder på træ
Fra : Leif Neland

Dato : 21-03-09 08:50

Jeg har glemt navnet på at program...

Der er et program, man kører på et træ, og får en liste med rettigheder
og ejerskab m.m.

Senere kan man så køre det program igen med listen som input, og få vist
og evt rettet afvigelser.

Godt, når man flytter fra en maskine til en anden.

Hvad hedder det program?

Leif

Fra : Christian Laursen

Dato : 21-03-09 10:01

Leif Neland wrote:
> [...]
> og ejerskab m.m.
>
> Senere kan man så køre det program igen med listen som input, og få vist

mtree kunne være et bud.

--
Christian Laursen

Fra : Jens Henrik Leonhard~

Dato : 21-03-09 10:25

Leif Neland wrote:
> [...]
> og evt rettet afvigelser.
>
> Godt, når man flytter fra en maskine til en anden.

Jeg tror du tænker på getfacl -R og setfacl --restore=.

I debian / lenny er de i pakken acl.

/Jens Henrik