Ubuntu 8.10 og wireless
Fra : Jan Birk

Dato : 15-03-09 15:11

Opgraderede i weekenden fra 8.04 til 8.10 og i den forbindelse kan jeg
ikke længere komme på 'nye' trådløse net. 'Gamle/kendte' net går fint nok.

Der er vist sket en stor ændring/(forbedring) af network manageren som
skulle gøre livet meget nemmere Men jeg kan ikke finde ud af den.

I den gamle (8.04) kunne jeg klikke på SSID og der kom en liste over de
net som kunne ses og her kunne jeg vælge.

Det kan jeg ikke finde på den nye. Hvis jeg manuelt konfigurer den med
SSID og WPA/passwords, sker der ikke noget. Men som sagt, kan jeg godt
ramme 'gamle' net som jeg havde været på _før_ opgraderingen.

Hvordan får jeg Ubuntu til at se/konfigurere trådløse net i 8.10?

Pft

/Jan

Fra : jk

Dato : 15-03-09 21:39

On Sun, 15 Mar 2009 15:11:02 +0100, Jan Birk
<jan.birk@ivalid.domain.null> wrote:

> [...]
>ramme 'gamle' net som jeg havde været på _før_ opgraderingen.
>
>Hvordan får jeg Ubuntu til at se/konfigurere trådløse net i 8.10?

Prøv at se i pakkemanageren (synaptic) efter programmet wicd.
Det er langt bedre end networkmanager. Bruges i andre debian og
slackware.

Men ellers er dit problem vel, at det er en opgradering. En clean
ville ikke have problemet.

mvh

John

Fra : Jan Birk

Dato : 16-03-09 10:09

> Prøv at se i pakkemanageren (synaptic) efter programmet wicd.
> Det er langt bedre end networkmanager. Bruges i andre debian og
> slackware.

Tak, den manager ser meget bedre ud end default'en

Den fandtes dog ikke i synaptic, men denne vejleding bragte den ind i
synaptic:

http://wicd.sourceforge.net/download.php

> Men ellers er dit problem vel, at det er en opgradering. En clean
> ville ikke have problemet.

Enig, men stadig weird at kunne gå på 'gamle' net, men ingen nye.

Wicd hjalp på det problem, så tak .-)

/Jan