Access 97/2000 adgang
Fra : tuds

Dato : 29-07-01 14:46

Hej
Jeg har et problem med at åbne en access 2000 database. Jeg kan hvis jeg
konverterer databasen til 97 format, godt åbne den med asp, men hvis jeg
prøver som 2000 format for jeg en sti fejlmeddelse.
Fejltype:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver]Der opstod en generel fejl.
Registreringsnøglen Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x748 Thread
0xa08 DBC 0x6410064 Jet kan ikke åbnes.
/test/test.asp, line 7

Hvis jeg konverterer databasen til 97 format er der ingen problemer. Jeg har
kun prøvet på en intern IIS instatllation der følger med win2000.
Er der nogle der kan hjælpe?

Med venlig hilsen...
Thorbjørn

Fra : tuds

Dato : 29-07-01 22:19

Hej igen
Nu har jeg prøvet at uploade begge databaser til en server og den kan heller
ikke vise en access 2000 database??? Den kommer med følgende kode:

error '80020009'

Exception occurred.

Er der nogen der har en ide om hvad jeg gør galt? Skal access konfirgureres
på en bestemt måde?

Med venlig hilsen...
Thorbjørn

Fra : tuds

Dato : 29-07-01 23:08

Okay nu er jeg meget mere forvirret.

Jeg prøvede at downloade to databaser fra www.html.dk i hvert sit format, og
kaldte dem fra min lokale iis, her virkede kun ver 97 og ikke 2000. Jeg
prøvede så at uploade dem til min internet server, og her virkede begge
filer!!! Er der noget galt med min iis access driver, eller hvad???
Svar modtages meget gerne inden det hele kører rundt...

Med venlig hilsen...
Thorbjørn

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 29-07-01 23:41

"tuds" <tuds47@hotmail.com> wrote in

> [...]
> her virkede begge filer!!! Er der noget galt med min iis access driver,
> eller hvad??? Svar modtages meget gerne inden det hele kører rundt...

Det lyder lidt som om, at du ikke har den rigtige ODBC-driver (det hedder
nok noget andet) til Access 2k. Prøv at opdatere din ADO på
www.microsoft.com/data

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : tuds

Dato : 30-07-01 02:29

Hej
Jeg har nu efter mange mange timer rundt i forskellige newsgroups fundet
svaret. Det var et adgangs problem. Jeg har prøvet mange ting, men nu har
jeg givet IUSR_computernanv administrative rettigheder, og det løser
problemet. Jeg ved ikke om der er andre muligheder, det er der
forhåbentligt, men det gør ikke så meget da det kun er på min locale maskine
(til test) og ikke på en webserver.

Med venlig hilsen...
Thorbjørn