Mariehønen evigglad...
Fra : Aagaard

Dato : 29-07-01 14:10

Hejsa i NG
Vi mangler nogle vers til Mariehønen evigglad, som vores datter på 6 mdr. er
meget glad for at høre.

Er der nogle som kan hjælpe?

Med venlig hilsen
Aagaard
--
http://ditte-marie.dk - vores dejlige datters egen website med
fotoalbum, send et postkort, stem, skriv i gæstebogen m.m..

Fra : Lill

Dato : 29-07-01 14:24

Jeg tror den er sån her.

Mariehønen evigglad gik tur på et rabarbrablad,
og modte søren snegl der lå og sov med sneglehuset på

Så blev det regn og torden vejr, og evigglad fik våde tær, så derfor slog
hun bankeslag på sneglehusets lille tag

Sneglen robte højt kom ind, i le for torden regn og vind, og hvis jeg ikke
husker fejl blev evigglad til madam snegl

Jeg er ikke sikker, men jeg tror det er sån omtrent den lyder.

Lill.

Fra : Kirstine

Dato : 29-07-01 14:41

In article <3b640fc0$0$2598$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
lill.pedersen@mail.tele.dk says...
> [...]
> husker fejl blev evigglad til madam snegl
>

> Jeg er ikke sikker, men jeg tror det er sån omtrent den lyder.

Du har fået blandet 3. og 4. vers sammen...

"Sneglen råbte højt kom ind
I læ for torden, regn og vind
her er lidt snævert som du ser
men det er lunt og tørvjer her.

Så sad de begge to og lo
i Sørens lille snegle bo
Og hvis jeg ikke tager fejl
blev Ebigglad til Madam Snegl."

Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Lill

Dato : 29-07-01 15:00

Nå ja det var sån den var.
Tak for rettelsen.
Lill

Fra : Tina Holtz Uhre

Dato : 29-07-01 14:52

Kender du Mariehønen evigsur? Hun er jo ligeglad med teksten nu, men når hun
bliver større kan hun sikkert se det sjove i det. Mine børn er meget glad
for den.

Mariehønen evigsur
gik tur på madsens kukkeur
Og da den kom til klokken to
da mødte den en trynet ko

Og koen den hed petersen
den spiste kun af porcelæn
dens livret det var røget ål
det åd den af en sukkerskål

I sukkerskålen var et hul
det brugtes kun som dansegulv
Der dansede en lille mus
som ønsked´ sig et lille hus

Hilsen Tina

Fra : Aagaard

Dato : 29-07-01 21:41

"Aagaard" <skriv@ikketil.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://ditte-marie.dk - vores dejlige datters egen website med
> fotoalbum, send et postkort, stem, skriv i gæstebogen m.m..

Tak for hjælpen, nu skulle vi vist have det hele med ... også den om
Evigglad, når hun er lidt på tværs af det hele, den var meget sursød!

Mange venlige hilsener
Aagaard

Fra : Karin Hansen

Dato : 30-07-01 07:45

Der er et vers mere:

Unger fik de masser af
det kan man se en forårsdag
De flyver op mod himlen blå
med sneglehus og prikker på.

Mvh. Karin

Fra : Familien Laursen

Dato : 30-07-01 09:07

....det kendte jeg ikke, men det er da helt vildt sødt!
Jane...

Fra : Aagaard

Dato : 30-07-01 16:22

"Familien Laursen" <familien.laursen@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> ...det kendte jeg ikke, men det er da helt vildt sødt!
> Jane...

> "Karin Hansen" <krh@post.dk> skrev i en meddelelse

Jeg er helt enig med Jane, at den er helt vild sød!
Nu vil jeg samle de vers som er kommet, og sætte dem på Ditte-Maries
website, så kan de forhåbentlig blive til glæde for andre.
Endnu en gang vil jeg sige tusind tak til alle.

Mange venlige hilsener
Aagaard

Fra : Uffe Holst

Dato : 01-08-01 20:53

In an article of 30 Jul 2001 Karin Hansen wrote:

> Der er et vers mere:
>
> Unger fik de masser af
> det kan man se en forårsdag
> De flyver op mod himlen blå
> med sneglehus og prikker på.

Tror ikke helt, at det er et "officielt" vers. Jeg har i snart langt tid
forsøgt at lave en sangbog til mine minispejdere med en mellemting af
børnesange og spejdersange, og Mariehønen Evigglad er én af sangene. Jeg
har også et femte og "uofficielt" vers til den, nemlig:

Og de fik mange søde små
sneglebørn med prikker på,
og de kravled' op og op,
til sneglehusets lille top.

Jeg har det endte fra en bog eller lignende eller et sted på nettet. Så nu
har jeg seks vers til sangen

Også tak for Evigsur -- ret sød.

--
Uffe Holst

Fra : Jette-Kirsten Larsen

Dato : 03-10-01 17:50

Undskyld det sene svar, men min datter kom hjem fra skole med et nyt vers
igår I lige skal høre :

Sidste sommer så man så
tre små snegle med prikker på
gik tur på et rabarberblad