Problemer med Windows mail /Outlook
Fra : Preben Andersen

Dato : 19-03-09 17:36

Når jeg fra visse hjemmesider klikker på et link for at sende en mail,
starter der en dialog, som forsøger at sætte Outlook 2003 op til at sende
denne mail. Det vil jeg gerne undgå, da jeg bruger Windows mail. Jeg tror,
jeg har gennemset alle opsætningsmuligheder, men uden held.
Er der nogen her, der kan give et godt råd? Jeg bruger Vista.

--
mvh/Preben

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 19-03-09 18:35

Preben Andersen skrev:

> Jeg tror, jeg har gennemset alle opsætningsmuligheder, men uden held.

Jeg satser på at du ikke har prøvet dette:
Kontrolpanel -> Indtast "standard" i søgefeltet og klik derefter på
"Skift standard e-mail-program"

--
Philip - http://chartbase.dk

Fra : Preben Andersen

Dato : 19-03-09 19:26

"Philip Nunnegaard" <nunnenospam@hitsurf.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg satser på at du ikke har prøvet dette:
> Kontrolpanel -> Indtast "standard" i søgefeltet og klik derefter på "Skift
> standard e-mail-program"

Det er skam prøvet. Windows Mail kan vælges som standard til News, men ikke
mail. Outlook er valgt som standard til mail, og det kan ikke ændres. Det
kan være, jeg må afinstallere Outlook.
--
mvh/Preben

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 20-03-09 00:12

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> ikke mail. Outlook er valgt som standard til mail, og det kan ikke ændres.
> Det kan være, jeg må afinstallere Outlook.

Du skal ikke vælge punktet, hvor man selv burde kunne vælge (hvilket man
ikke kan) men punktet lige over, hvor der står, at det skal bruges som
standard program, hvor det kan lade sig gøre.
Så ændrer den også de 2 punkter, som man ikke ellers kan ændre.

Kurt

Fra : Preben Andersen

Dato : 20-03-09 00:31

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> standard program, hvor det kan lade sig gøre.
> Så ændrer den også de 2 punkter, som man ikke ellers kan ændre.

Jeg forstår godt, hvad du mener, men det er ikke muligt at vælge Windows
Mail til standard for mail, kun til news.
--
mvh/Preben

Fra : Erik Olsen

Dato : 20-03-09 19:41

Preben Andersen wrote:
> "Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg forstår godt, hvad du mener, men det er ikke muligt at vælge
> Windows Mail til standard for mail, kun til news.

Mærkeligt, jeg kan godt.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 21-03-09 00:17

"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i meddelelsen

> Mærkeligt, jeg kan godt.
>
> --
> Venlig hilsen/Best regards
> Erik Olsen
> http://www.modelbaneteknik.dk/
Næh, det er ikke mærkeligt, for det har jeg også gjort med den metode, som
jeg beskriver

Kurt

Fra : Preben Andersen

Dato : 21-03-09 12:31

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i meddelelsen

> Næh, det er ikke mærkeligt, for det har jeg også gjort med den metode, som
> jeg beskriver

Nu er Outlook afinstalleret, men det hjælper stadig ikke. Det er
tilsyneladende protokollen "mailto", som giver problemer. Da Outlook var
installeret, var det den, der var standard, men nu hvor den er slettet, er
der ikke valgt noget program, og det kan jeg ikke ændre.
--
mvh/Preben

Fra : Erik Olsen

Dato : 21-03-09 13:16

Preben Andersen wrote:

> [...]
> var installeret, var det den, der var standard, men nu hvor den er
> slettet, er der ikke valgt noget program, og det kan jeg ikke ændre.

Jo.

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 21-03-09 14:01

Fra : Preben Andersen

Dato : 21-03-09 16:39

> Jo.

Har du ikke lyst til at uddybe lidt?
--
mvh/Preben

Fra : Erik Olsen

Dato : 21-03-09 19:25

Preben Andersen wrote:

> Har du ikke lyst til at uddybe lidt?

Jeg har oprindeligt haft samme problem og har sat WM som standardprogram
for såvel mail som news.

Fra : Preben Andersen

Dato : 22-03-09 09:26

> Jeg har oprindeligt haft samme problem og har sat WM som standardprogram
> for såvel mail som news.

Hvordan har du gjort det? Det er kun når jeg klikker på et link på en
hjemmeside (mailto:), at jeg har problemet.
--
mvh/Preben

Fra : Carl Drud

Dato : 22-03-09 10:28

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> writes:

> Hvordan har du gjort det? Det er kun når jeg klikker på et link på en
> hjemmeside (mailto:), at jeg har problemet.

Kan du ikke bruge guiden i linket nedenfor og vælge WM.

http://windowshelp.microsoft.com/Windows/da-DK/help/b74eea3f-8769-428d-ab19-7a92db1637041030.mspx

--
Carl

Fra : Preben Andersen

Dato : 22-03-09 10:55

"Carl Drud" <carl.drud@gmx.com> skrev i meddelelsen

> Kan du ikke bruge guiden i linket nedenfor og vælge WM.

Desværre ikke, det er forsøgt.
--
mvh/Preben

Fra : Carl Drud

Dato : 22-03-09 11:11

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> writes:

> Desværre ikke, det er forsøgt.

Måske OE tricket i linket nedenfor. I stedet for "MSIMN.EXE" så brug
"Winmail.exe".

"C:\Program Files\Windows Mail\WinMail.exe" /mailurl:%1

http://www.oehelp.com/oelnk.aspx

--
Carl

Fra : Preben Andersen

Dato : 22-03-09 16:10

> Måske OE tricket i linket nedenfor. I stedet for "MSIMN.EXE" så brug
> "Winmail.exe".
>
> "C:\Program Files\Windows Mail\WinMail.exe" /mailurl:%1
>
> http://www.oehelp.com/oelnk.aspx

Det kan desværre ikke lade sig gøre. Jeg får ikke mulighed for at ændre.
--
mvh/Preben

--
mvh/Preben

Fra : Erik Olsen

Dato : 22-03-09 12:05

Preben Andersen wrote:
> "Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i meddelelsen

> Hvordan har du gjort det?

Start - Standardprogrammer - Angiv dine standardprogrammer - Windows
Mail hhv. Windows Mail (Nyheder) - Benyt dette program som standard.

> Det er kun når jeg klikker på et link på en
> hjemmeside (mailto:), at jeg har problemet.

Det samme som jeg oplevede.

Fra : Edmund

Dato : 26-03-09 06:06

> [...]
> jeg har gennemset alle opsætningsmuligheder, men uden held.
> Er der nogen her, der kan give et godt råd? Jeg bruger Vista.

Har du prøvet at slå brugerkontrol(UAC) fra mens du prøver.

Mvh Edmund

Fra : Preben Andersen

Dato : 26-03-09 08:36

"Edmund" <nospam@surfpost.dk> skrev i meddelelsen

> Har du prøvet at slå brugerkontrol(UAC) fra mens du prøver.

Det er prøvet, men det virker desværre heller ikke.
--
mvh/Preben