Fra Outlook Express til Outlook?
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 18-03-09 00:36

Hvilke fordele - hvis der er nogen - er der ved at gå fra Outlook
Express til Outlook som mailprogram?

--
Jørgen Grandt

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 18-03-09 01:22

Jørgen Grandt skrev:
> Hvilke fordele - hvis der er nogen - er der ved at gå fra Outlook
> Express til Outlook som mailprogram?

Ingen hvad mail-funktion angår.

Men Outlook er stadig uovertruffen som integrator for
kontaktadministration, kalenderfunktion, noter mm. Det har først og
fremmest betydning i erhvervssammenhæng og i forbindelse med en Exchange
server. Prisen på knap 1000 kr. vil også holde de fleste private tilbage.

--
Niels

Fra : Else Holm

Dato : 18-03-09 11:00

Niels P Sønderskov wrote:

> [...]
> forbindelse med en Exchange server. Prisen på knap 1000 kr.
> vil også holde de fleste private tilbage.

Udover fordelen ved Kalenderen, har Outlook også en uovertruffen
søgefunktion, hvis man leder efter en mail / emne i kalenderen
etc.

- derudover kan man sende fra egen kalender til andre kalendere -
f. eks. kan jeg sætte forskellige arrangementer ind i min
hjemmekalender og samtidig sende dem til f. eks. kalenderen på
kontoret, formandens kalender etc.

--
Else

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 18-03-09 21:20

"Jørgen Grandt" skrev i meddelelsen
> Hvilke fordele - hvis der er nogen - er der ved at gå fra Outlook Express
> til Outlook som mailprogram?

Du kan ikke rigtigt sammenligne, da det er to meget forskellige programmer.

I Outlook har du mail, kalender, opgavestyring m.v.

I Outlook Express har du mail og news.

Så mht mail kan du bruge begge - men hvad du har brug for af andre ting, kan
så afgøre, hvad du er bedst tjent med.

Jeg bruger Outlook til mail og kalender.

Og til news bruger jeg så Oulook Express.

Og det fungerer fint for mig - men der må du så overveje, hvad du har brug
for - hvis det kun er mail, så er det hip som hap., da de begge kan klare
det OK.

Jan

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 18-03-09 21:22

Jan Vestergaard wrote:

> Og til news bruger jeg så Oulook Express.

Ikke iflg. X-Newsreader i din header.

Jesper Poulsen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 19-03-09 00:22

"Jesper Poulsen" skrev i en meddelelse
> Ikke iflg. X-Newsreader i din header.

Nej du har ret - jeg kører XP med OE på tre PC'er her i huset og på en
fjerde PC kører jeg pt Windows 7, hvor jeg desværre ikke kan bruge OE, men
må tage til takke med efterfølgeren Windows Live Mail.

Og det var den PC, jeg brugte

Jan (som dog foretrækker OE fremfor Windows Live Mail - men ellers er ganske
begejstret for Win7, der har fået udbedret rigtigt mange af de "ikke så
gode" ting, som de lavede i Vista - ihvertfad i betaen af Win7 - lad os se,
når den rigtige kommer )

Fra : kah

Dato : 19-03-09 08:29

Jan Vestergaard skrev:

> Nej du har ret - jeg kører XP med OE på tre PC'er her i huset og på en
> fjerde PC kører jeg pt Windows 7, hvor jeg desværre ikke kan bruge OE, men
> må tage til takke med efterfølgeren Windows Live Mail.

Windows Live Mail er ikke efterfølgeren til OE, det er
Windows Mail (nærmest en direkte kopi af OE)

mvh
kaj

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 19-03-09 12:42

"kah" skrev i en meddelelse
> Windows Live Mail er ikke efterfølgeren til OE, det er Windows Mail
> (nærmest en direkte kopi af OE)

Korrekt - OE er erstattet med Windows Mail i Vista - og den ligner OE -
bortset fra navnet

- men i Windows 7 er den erstattet med Windows Live Mail - og man kan stadig
kan stadig se slægtskabet

Jan

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 19-03-09 20:55

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev :

>- men i Windows 7 er den erstattet med Windows Live Mail - og man kan stadig
>kan stadig se slægtskabet

Nej.

Der følger ikke noget mail-/newsprogram med Windows 7.

Du kan frit vælge, hvad du vil bruge, dog ikke Outlook Express
eller WindowsMail, men fx Thumderbird.
--
Kerim

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 18-03-09 22:57

Jan Vestergaard skrev:

> Du kan ikke rigtigt sammenligne, da det er to meget forskellige programmer.

Tjo, det er vel det vi gør. Og du når frem til stort set samme resultat
som tidligere på dagen.

--
Niels

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 19-03-09 00:32

Niels P Sønderskov skrev:

> Tjo, det er vel det vi gør. Og du når frem til stort set samme
> resultat som tidligere på dagen.

Tak for alle råd og tips.

Jeg tror, jeg indtil videre 'nøjes' med OE, selvom jeg er meget glad for
Outlook-kalenderen (+ Word og Access m.fl.).

--
Jørgen Grandt