Ncftp browse remote dir
Fra : Jesper Petersen

Dato : 29-07-01 13:30

Hej!

Jeg har lige installeret Ncftp, men kan ikke finde ud af hvordan, jeg
skal få vist en liste over indholdet af en mappe en side af gangen
(svarende til less). Det nærmeste jeg fandt i FAQ'en var "page", men
den virker kun på filer. Nogen der ved hvordan?

Mvh.
Jesper

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 30-07-01 13:55

Prøv dir

Jørn

Fra : Jesper Petersen

Dato : 30-07-01 19:49

Jørn> Prøv dir Jørn

Den kører bare listen, op når der ikke kan være mere på skærmen...

Jesper

Fra : Jørn

Dato : 30-07-01 21:09

Sorry, jeg fik ikke læst dit spørgsmål godt nok fra starten. Jeg plejer bare
at scrolle baglæns i min terminal når en listning fylder meget.

Jørn

Fra : Jesper Petersen

Dato : 30-07-01 21:44

Jørn> Sorry, jeg fik ikke læst dit spørgsmål godt nok fra
Jørn> starten. Jeg plejer bare at scrolle baglæns i min terminal når
Jørn> en listning fylder meget.

Det bliver jo nok løsningen...

Undrer mig bare, at der ikke lige er tilføjet en eller andenform for
"less" kommando, men pyt.

Jesper

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 30-07-01 22:57

On 30 Jul 2001 22:44:13 +0200, Jesper Petersen wrote:

> Undrer mig bare, at der ikke lige er tilføjet en eller andenform for
> "less" kommando, men pyt.

Når alt andet ikke virker, brug den indbyggede "help":

ncftp / > help pdir
pdir: views a directory listing through your pager.
Usage: pdir [items to list]
ncftp / >

,

--
"And if you complain once more Adam Sjøgren
You'll meet an army of me" asjo@koldfront.dk

Fra : Jesper Petersen

Dato : 31-07-01 10:46

Adam> ncftp / > help pdir pdir: views a directory listing through
Adam> your pager. Usage: pdir [items to list] ncftp / >

Ahh, pinligt, det stod jo i dokumentationen på deres website,
ovenikøbet lige under "page" som jeg havde set - beklager. Der er
endda både "pdir" og "pls".

Jesper

Fra : Jesper Petersen

Dato : 31-07-01 11:49

Adam> ncftp / > help pdir pdir: views a directory listing through
Adam> your pager. Usage: pdir [items to list] ncftp / >

Lige i forlængelse af ovenstående: "more" bliver automatisk brugt som
pager, det vil jeg gerne ændre til "less", men indtil nu uden
held.

Jeg har gjort følgende:
lavet et alias more='less' i .bashrc
export PAGER=less

Ved du hvad jeg mangler/har gjort galt?

Mvh.
Jesper

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 31-07-01 12:18

Jesper> Jeg har gjort følgende: lavet et alias more='less' i .bashrc
Jesper> export PAGER=less

Jesper> Ved du hvad jeg mangler/har gjort galt?

Nej, men jeg kan sige at det virker fint for mig. Dog skal du være
opmærksom på at det er lidt skidt at aliase en kommando som findes på
systemet allerede.

Har du husket at genstarte din shell efter du har lavet ændringerne?
Eller prøv blot at lave en "export PAGER=less" i din shell og derefter
kør ncftp, det burde virke... Jeg bruger zsh 4.0.1 med NcFTP 3.0.0
beta 21

/Thomas

--
/"\ | Human Knowledge Belongs To The World
\ / | -- Milo Hoffman in "AntiTrust"

Fra : Jesper Petersen

Dato : 31-07-01 17:46

Thomas> Nej, men jeg kan sige at det virker fint for mig. Dog skal du
Thomas> være opmærksom på at det er lidt skidt at aliase en kommando
Thomas> som findes på systemet allerede.

Thomas> Har du husket at genstarte din shell efter du har lavet
Thomas> ændringerne? Eller prøv blot at lave en "export PAGER=less"
Thomas> i din shell og derefter kør ncftp, det burde virke... Jeg
Thomas> bruger zsh 4.0.1 med NcFTP 3.0.0 beta 21

Det virker ikke på nogen måder med "export PAGER=less", men det kunne
sættes manuelt i ~/.ncftp/prefs_v3, det burde jeg jo nok have overvejet
noget før, men tak for det.

Jesper