Hjælp søges til køb af Medion PC
Fra : T.

Dato : 23-03-09 16:45

Hej gruppe

Jeg ved ikke om det er den rigtige gruppe, men jeg synes ikke jeg kan finde
andre.

Aldi har i denne uge tilbud på en Medion Akoya P4340 D

Kan ses her:

http://www.aldi.dk/OFFER_DK_COMP/OFFER_13/OFF01.SHTML

Er det noget man skal holde sig fra eller er den ok til prisen.

Jeg vil gerne høre jeres ærlige mening.
Evt. andre foreslag er velkommen til køb af ny PC ikke bærbar.

Hilsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 23-03-09 17:28

T. wrote:

> Er det noget man skal holde sig fra eller er den ok til prisen.

Hvad skal den bruges til?

Jesper Poulsen

Fra : T.

Dato : 23-03-09 17:31

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad skal den bruges til?
>

> --
> Mvh
> Jesper Poulsen

Den skal bruges til Nettet, download, brænding af diverse ting, afspille
musik, og evt bruge til at vise lidt film på tv i soveværelset.
Der skal ikke spilles spil på den.

Hilsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 23-03-09 17:47

T. wrote:

> Den skal bruges til Nettet, download, brænding af diverse ting, afspille
> musik, og evt bruge til at vise lidt film på tv i soveværelset.

Så kan du købe hvad du vil. Det kræver ikke noget særligt af maskinen,
det du skal bruge den til.

Denne er langt mere elegant og dækker fuldt ud dine behov:
http://shg.dk/p/2115770

Jesper Poulsen

Fra : Henning

Dato : 23-03-09 18:13

On Mon, 23 Mar 2009 17:46:36 +0100, Jesper Poulsen
<nospam@ingensteder.dk> wrote:

>Så kan du købe hvad du vil. Det kræver ikke noget særligt af maskinen,
>det du skal bruge den til.
>
>Denne er langt mere elegant og dækker fuldt ud dine behov:
>http://shg.dk/p/2115770

Bortset fra den ikke har brænder, som var et af kravene

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-09 18:25

Henning wrote:

> Bortset fra den ikke har brænder, som var et af kravene

Havde du regnet med at narrehatten ville krybe ud
fra hans sten og komme med et brugbart svar

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 23-03-09 18:27

Henning wrote:

> Bortset fra den ikke har brænder, som var et af kravene

Der findes ganske pæne eksterne løsninger. Jeg vil stadig hellere have
en Eee stående frit fremme med en ekstern brænder end en stor, klodset
PC fra Aldi, Bilka eller El-elefanten.

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 23-03-09 18:29

Henning wrote:

> Bortset fra den ikke har brænder, som var et af kravene

Her er en brænder der matcher Eeebox'en:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=488205

Jesper Poulsen

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-03-09 19:25

In news:49c7ae89$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
T. <boing727_1@hotmail.com> typed:
> [...]
>
> Jeg vil gerne høre jeres ærlige mening.
> Evt. andre foreslag er velkommen til køb af ny PC ikke bærbar.

Jeg købte en Medion Akoya Multimedie PC MD8393 hos Aldi for ½ år siden. Jeg
gav 5.000,- kr. for den, og jeg er yderst tilfreds. Desuden har den en
dockingstation til en ekstern harddisk oven på computeren (så undgår man USB
og ledninger), og sådan en købte jeg for 648,- kr. ekstra. Selve computeren
er med 500 GB harddisk og det er der også på den eksterne.

Den kører som en drøm, og der er ikke spor i vejen for, at man også kan
spille selv lidt tungere spil. Man skal blot være opmærksom på at når den er
med Vista, så kan der være kompatibilitetsproblemer med visse (ældre) spil
og programmer, som man hidtil har kunnet køre da man havde XP installeret.

Selve kabinettet er ikke så stort, men det er ret pænt. Du kan se
specifikationerne på min computer her:

500 GB harddisk S-ATA 300 interface 7200 o/min, 16 MB cache (100.000
musiknumre, fotos eller 300 timers tv-optagelser.
Intel core tm2 quad, processor Q6600. 2,4 GHz, 8 MB L2 cache, 1066 MHz FSB.
Nvidia Geforce 9500 GS grafik med 512 MB og HDMI tilslutning.
3072 MB DDR2 SDRAM-hukommelse med 667 MHz 64-bit, dual channel memory
DVD/CD brænder med multiformat. Understøtter alle DVD/CD standarder, incl.
Dual Layer DVD-R og DVD+R.
Integreret WLAN2 Ieee 802.11n-Draft med op til 300 Mbit/s, IEEE 802.11
b/g-kompatibel
Netværkskort on board. Ethernat LAN 10/100 Mbit/s
Fjernsynsmodtager til DVB-S og analogt fjernsyn
eSATA-stik til tilslutning af eksterne SATA-enheder
8-kanal High Definition Audio
1 stk. trådløs fjernbetjening. PS/2 tastatur. Optisk mus.
Tilslutning foran: 2 x usb 2.0 - 1 x firewire - 1 x mikrofon - 1 x
hovedtelefon - 1 x audio-in - 1 x composite-in - 1 x S-Video in - 1 x
eSata - integreret kortlæser og skriver alle almindelige Flash-kort.

Og så er der 36 måneders reklamationsret, foruden at Aldi er et superfirma
når det gælder reklamationer. Der er aldrig noget i vejen, hvis det man har
købt ikke lever op til forventningerne. De er rigtig flinke til at tage
varer tilbage.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-03-09 19:33

In news:49c7d407$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Tove Krieger <missminimiv@privat.dk> typed:

> [...]
> superfirma når det gælder reklamationer. Der er aldrig noget i vejen,
> hvis det man har købt ikke lever op til forventningerne. De er rigtig

P.S. Jeg skrev 36 måneders reklamationsret. Det er 36 mdrs. garanti, hvilket
jo er noget helt andet og bedre.

Fra : Martin Larsen

Dato : 24-03-09 22:18

Tove Krieger wrote:

> Jeg købte en Medion Akoya Multimedie PC MD8393 hos Aldi for ½ år siden. Jeg
> gav 5.000,- kr. for den, og jeg er yderst tilfreds.

Er den lydsvag? Det reklamerede de engang meget med, men tilsyneladende
ikke længere.

Hilsen
Martin

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-03-09 00:07

In news:gqbilj$23op$1@newsbin.cybercity.dk,
Martin Larsen <want@no.spam> typed:

> Er den lydsvag? Det reklamerede de engang meget med, men
> tilsyneladende ikke længere.
>
> Hilsen
> Martin

Ja, det synes jeg egentlig den er. Jeg kan ihvertfald næsten ikke høre den.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 25-03-09 00:41

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Martin Larsen <want@no.spam> typed:

> Ja, det synes jeg egentlig den er. Jeg kan ihvertfald næsten ikke høre

Helt enig. Medion er meget støjsvage i forhold til de fleste andre
standardcomputere. For efterhånden mange år siden lavede de et par modeller,
som lød som en jetjager, hvorefter de lavede det helt om, således at de nu
er særdeles støjsvage.

Kurt

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-03-09 13:25

In news:49c96f7a$0$15887$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Kurt B. Andersen <kurtanospam@privat.dk> typed:
> [...]
> standardcomputere. For efterhånden mange år siden lavede de et par
> modeller, som lød som en jetjager, hvorefter de lavede det helt om,

Ja, det er bestemt helt rigtigt. Min gamle computer larmede som en ulykke,
så det var simpelthen en fornøjelse at stifte bekendtskab med min nye
Medion. Der er faktisk kun en ganske svag "susen" at høre. Helt "støjfri"
kan de sikkert aldrig blive, men jeg er meget tilfreds med min dejlige
maskine. Jeg kan kun på de varmeste anbefale Medion.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-04-09 07:40

Martin Larsen skrev bl.a.:

> Er den lydsvag? Det reklamerede de engang meget med, men
> tilsyneladende ikke længere.

Det er de fleste af deres maskiner i dag. Efter de lavede bommerten med
denne: www.tersgov.dk/spec.jpg og den lille P4 2,8. Jeg ved, at Aldi og
Medion Danmark fik et hav af klager. jeg har den på billedet, og den larmer
som en jumbo net. Heldigvis er den temperaturstyret, så den falder til ro.

Alle de seneste Aldi maskiner er absolut fornuftige hvad angår støj.

Claus

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 23-03-09 22:35

"T." <boing727_1@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jeg vil gerne høre jeres ærlige mening.
> Evt. andre foreslag er velkommen til køb af ny PC ikke bærbar.

Den er absolut ok til prisen. Jeg har selv et par Medion og er særdeles
tilfreds. Andre får udslet over hele overkroppen, når de hører Medion og
Aldi. Men sådan er vi så forskellige.
Man kan ikke få mere for pengene, end man får med Medion pc.erne, men man
kan så diskutere, om man har brug for alt det, som man får med.
Men der er ikke noget at være bange for.

Kurt

Fra : J

Dato : 23-03-09 22:56

> [...]
> kan så diskutere, om man har brug for alt det, som man får med.
> Men der er ikke noget at være bange for.

Som vist efterhånden det eneste mærke er der 'rigtige' Windows-cd'er med
(foruden genopretningsmulighed). Windows Vista er endda med i både 32- og
64-bit-versioner. Nå ja, så er der drivere til XP med også.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-04-09 07:41

Kurt B. Andersen skrev bl.a.:

> særdeles tilfreds. Andre får udslet over hele overkroppen, når de
> hører Medion og Aldi. Men sådan er vi så forskellige.

Bemærk, at det er altid fjolser, som slet ikke aner, hvad de udtaler sig om

Claus

Fra : J

Dato : 15-04-09 11:05

"Claus Tersgov" <nospamnews2@tersgov.dk> skrev i en meddelelse

> Bemærk, at det er altid fjolser, som slet ikke aner, hvad de udtaler sig
> om
>
> Claus

Enig. Og to andre fordele: Der medfølger ALTID 'rigtig' installations-cd'er
og på ALLE Vista-Medioner hidtil har der været Windowx XP-drivere med.

TIP: www.shop365.dk handler også med Medion, men har ikke 3 års garanti.