Intel atom 1.6 (n270) Dual core eller sing~
Fra : Per

Dato : 16-03-09 21:24

Hej NG !

Jeg har en notebook med en 1.6 Ghz intel Atom processor N270.

Er det en dual core eller single ?

Grunden til mit spm., er, at går jeg i jobliste så er der 2 grafer under CPU
oversigt, hvilket skulle være = dual core (4 grafer hvis quad core)

Jeg synes dog ikke jeg har kunne finde dokumentation for dual-core på
ovennævnte processor. - Er det joblisten der er galt på den - eller er den
lille processor virkelig en dual core ?

mvh. Per

Fra : N_B_DK

Dato : 16-03-09 21:52

"Per" <mesked@hotmail.com> wrote in message
> Hej NG !
>
> Jeg har en notebook med en 1.6 Ghz intel Atom processor N270.
>
> Er det en dual core eller single ?

Single core med HT enabled.

http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SLB73

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-03-09 06:57

Per wrote:

> Jeg har en notebook med en 1.6 Ghz intel Atom processor N270.

Det er en "baerbar" - dvs. der er en gruppe for den slags...

Jesper Poulsen

Fra : Per

Dato : 17-03-09 07:18

Jesper Poulsen wrote:

> Det er en "baerbar" - dvs. der er en gruppe for den slags...

Ups - sorry havde misset den

Men tak for svar til N_B_DK

mvh. Per

Fra : Brian Lund

Dato : 17-03-09 08:52

> Ups - sorry havde misset den
>
> Men tak for svar til N_B_DK

Nu kan Atom processoren jo også fåes i almindelige computere, så jeg vil
tillade mig at svare også, N270 er singlecore med hyperthreading! Min Acer
aspire One viser også 2 grafer, men Atom processoren kan faktisk fås som
dual core, som så nok viser 4 grafer! Jeg kan ikke lige huske model nummeret
på dual-core udgaven...

Brian

Fra : Jan Andersen

Dato : 17-03-09 10:58

> [...]
> aspire One viser også 2 grafer, men Atom processoren kan faktisk fås som
> dual core, som så nok viser 4 grafer! Jeg kan ikke lige huske model

Dual udgaven hedder N280.

Jan

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 17-03-09 12:34

"Jan Andersen" <janlisa@get2net.dk> skrev i meddelelsen

> Dual udgaven hedder N280.
>
> Jan

Nej - den hedder N330
Sammenligning af N270 og N280:
http://www.yugatech.com/blog/personal-computing/intel-atom-n270-vs-atom-n280/

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 17-03-09 20:14

Jesper Poulsen wrote:

> Det er en "baerbar" - dvs. der er en gruppe for den slags...

Processoren bruges sandelig også i stationære maskiner og spørgsmålet
gik en hel del mere på processoren end maskinen der benyttede den så
hvorfor jage manden væk ????

Iøvrigt viser min Xeon i et Asus PC-DL bundkort også to processorgrafer
med Hyperthreading slået til og sådan vises det vist mange steder.

/Lars

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-03-09 21:40

Lars Peter Larsen wrote:

> Processoren bruges sandelig også i stationære maskiner og spørgsmålet

Og?

Der står "notebook" og det diskvalificerer automatisk denne gruppe.

Jesper Poulsen

Fra : N_B_DK

Dato : 17-03-09 22:09

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> wrote in message

> Der står "notebook" og det diskvalificerer automatisk denne gruppe.

Nej spørgsmålet drejer sig om en CPU, der tilfældigvis sidder i en
bærbar.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-03-09 22:18

N_B_DK wrote:

> Nej spørgsmålet drejer sig om en CPU, der tilfældigvis sidder i en
> bærbar.

Det er ligegyldigt. Der er nævnt "notebook" og så hører det helt
automatisk til i en anden gruppe. Læs fundatsen!

Jesper Poulsen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 17-03-09 22:20

Jesper Poulsen skrev:

>Det er ligegyldigt. Der er nævnt "notebook" og så hører det helt
>automatisk til i en anden gruppe.

Det vil sige, at hver gang du nævner linux i denne gruppe, så skal der FUT
på til dk.edb.system.unix.hardware

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 17-03-09 22:29

Ivan V. Klattrup wrote:

> Det vil sige, at hver gang du nævner linux i denne gruppe, så skal der FUT
> på til dk.edb.system.unix.hardware

Hvis jeg ønsker noget viden om hardware i samarbejde med Linux, så
bliver det ikke her i gruppen at indlægget bliver skrevet.

Hvis jeg spørger til hvilken CPU et bundkort kan klare, så poster jeg i
bundkort-gruppen.

Hvis jeg vil vide hvilken CPU eller anden indmad der befinder sig i en
bærbar computer, så vil spørgsmålet blive stillet i
dk.edb.hardware.baerbar, for det er der det hører hjemme - uanset at
delene også vil kunne findes i en stationær maskine.

Jesper Poulsen

Fra : N_B_DK

Dato : 18-03-09 01:40

> [...]
> dk.edb.hardware.baerbar, for det er der det hører hjemme - uanset at
> delene også vil kunne findes i en stationær maskine.

Der blev spurgt om en specifik CPU, ikke en notebook, hvilken del af det
fatter du ikke?

Tag nu lige og spænd hjelmen, at brokke sig over der står notebook, når
spørgsmålet ingen reletion har det til, er satme for hjernedødt, havde
spørgsmålet lydt: kanjeg benytte denne CPU i min notebook, ja så havde
du haft ret, men det var IKKE spørgsmålet.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 18-03-09 19:08

N_B_DK wrote:

> Der blev spurgt om en specifik CPU, ikke en notebook, hvilken del af det

Der blev spurgt til noget i en NOTEBOOK?

Hvilken del at NOTEBOOK har du svært ved at forstå?

- Okay, jeg forstår. Lad os skrotte alle special-grupperne og samle alt
i én stor skidestak.

Hvad tror du fundatser er til for?
Har du prøvet at læse en fundats?

Jesper Poulsen