Cybercity nyhedsservere
Fra : jan

Dato : 11-03-09 09:06

Hejsa.

Er der stadig problemer med news.cybercity.dk?

Jeg har ikke kunnet bruge den il ang tid og er forhåbentligt ved at få dem
til at fatte det er deres system det er galt med, håber at høre lidt fra
jer.

Jeg er klar over at newsbin kører

// Jan

Fra : Chano Andersen

Dato : 11-03-09 20:24

jan wrote:
> Er der stadig problemer med news.cybercity.dk?

Jeg har ikke kunne bruge den i umindelige tider, så har helt droppet
deres servere.

> Jeg er klar over at newsbin kører

Newsbin har jeg ikke haft nye indlæg på i lang lang tid..

- Chano Andersen

FUT: dk.edb.internet.udbydere.xdsl

Fra : Dorph

Dato : 11-03-09 23:31

> Jeg har ikke kunne bruge den i umindelige tider, så har helt droppet deres
> servere.

> Newsbin har jeg ikke haft nye indlæg på i lang lang tid..

Det kører heller ikke her - ved sq ikke hvad de har gang i for det
fremstår stadig på deres hjemme side. Det han jo være vi får nogle
penge tilbage fra dem på et tidspunkt :)

newsbin kører ej heller hos mig - dvs der kommer ganske få ting igennem
men langt fra alle meddelelser.
Jeg har oprettet en gratis account hos sunsite.dk gider ikke vente på at cc
får
får taget sig sammen.
Var det ikke noget med brand i et server-rum og så tog man diskene fra news
indtil man fik nye hjem - tror det er på tide cc skifter hardware
leverandør.

Fra : Snuden

Dato : 12-03-09 19:46

On Wed, 11 Mar 2009 23:31:12 +0100, "Dorph" <b_xxxxx@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>Var det ikke noget med brand i et server-rum og så tog man diskene fra news
>indtil man fik nye hjem - tror det er på tide cc skifter hardware

CC's newsservere var fucked længe inden den brand. Og de ved godt de
har et problem derinde - desværre er det jo ikke længere en virksomhed
der er sjov at arbejde i, så deres dygtigste medarbejdere er skredet
for længst
--
Snuden

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-04-09 01:43

Snuden skrev bl.a.:

> [...]
> har et problem derinde - desværre er det jo ikke længere en virksomhed
> der er sjov at arbejde i, så deres dygtigste medarbejdere er skredet

CCnews var elendig allerede i 2002 da jeg blev kunde. Overhovedet skal I
være glade for, at CC stadig har en newsserver....
Jeg vil vædde på, at det er et område, der IKKE bliver prioriteret særligt
højt, og jeg ville såmænd ikke blive overrasket, hvis den kører uelukkende
fordi frivillige holder liv i den.

Claus

Fra : Chano Andersen

Dato : 26-04-09 09:32

Claus Tersgov wrote:
> højt, og jeg ville såmænd ikke blive overrasket, hvis den kører uelukkende
> fordi frivillige holder liv i den.

Liv og liv... Der er en grund til at jeg er skiftet til Sunsite. ;)

- Chano Andersen

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 13-03-09 00:04

> Newsbin har jeg ikke haft nye indlæg på i lang lang tid..

Så tror jeg du skal checke din opsætning, newsbin kører ganske stabilt, jeg
har ikke bemærket den skulle mangle indlæg (dog føres enkelte grupper ikke
på serveren).

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : Dorph

Dato : 13-03-09 18:34

> Så tror jeg du skal checke din opsætning, newsbin kører ganske stabilt,
> jeg har ikke bemærket den skulle mangle indlæg (dog føres enkelte grupper
> ikke på serveren).

Det skal jeg åbentbart også - og det har jeg så gjort.
Prøv så f.eks at abonner på "alt.comp.hardware"
der er der den sidste tråd fra 21-02-2009 og
ellers tilbage fra 2008 - hvis jeg tilgår gruppen
gennem sunsites servere er der en livlig trafik
derinde.

Dorph

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 13-03-09 20:49

> [...]
> der er der den sidste tråd fra 21-02-2009 og
> ellers tilbage fra 2008 - hvis jeg tilgår gruppen
> gennem sunsites servere er der en livlig trafik

Ok, min erfaring er baseret på danske grupper

Fra : Chano Andersen

Dato : 14-03-09 18:01

Michael Kjærsgård wrote:

> Så tror jeg du skal checke din opsætning, newsbin kører ganske stabilt, jeg
> har ikke bemærket den skulle mangle indlæg (dog føres enkelte grupper ikke
> på serveren).

Tja, det kan godt være der er kommet liv i den nu, jeg havde dog ikke
noget nyt på den for en lille måneds tid siden, selvom jeg havde masser
af nye indlæg på sunsite...

- Chano Andersen

Fra : John Hansen

Dato : 14-03-09 18:29

"Michael Kjærsgård" <mk@vindenand.dk> skrev i en meddelelse

> Så tror jeg du skal checke din opsætning, newsbin kører ganske stabilt,
> jeg har ikke bemærket den skulle mangle indlæg (dog føres enkelte grupper
> [...]

Fungere CCs interne grupper stadig? Jeg har næsten ingen nye indlæg siden
September sidste år...

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 14-03-09 19:01

> Fungere CCs interne grupper stadig? Jeg har næsten ingen nye indlæg siden
> September sidste år...

Jan har i hvert fald X-postet det oprindelige indlæg til et par af grupperne
hvor det vises fint. Så jeg tror såmænd nok grupperne fungerer, der er bare
meget lav aktivitet i dem (formentlig foranlediget af at desværre kun
newsbin fungerer, og de fleste af CC's kunder dermed nok enten er skiftet
til Sunsite el. lign. eller holdt op med at bruge news).

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 15-03-09 08:41

John Hansen explained :
> Fungere CCs interne grupper stadig? Jeg har næsten ingen nye indlæg siden
> September sidste år...

Jeg spurgte dem om cybercity.drift for noget tid siden, og svaret var,
at den bruger de da ikke mere, og de kunne ikke sige hvorfor den ikke
var nedlagt.
Der er dog nogle enkelte indlæg i den fra 16. februar - der har sikkert
været vikar på vagten den eftermiddag.

Jeg er selv skiftet over til Sunsite da CCs servere er for ustabile.

--
/klaus

Fra : John Hansen

Dato : 16-03-09 15:45

"Klaus Jørgensen" <kj@address.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> været vikar på vagten den eftermiddag.
>
> Jeg er selv skiftet over til Sunsite da CCs servere er for ustabile.

Jeg bruger Easynews og ikke så meget CC, men det er da mærkeligt at ingen
skriver i f.eks cybercity.xdsl, måske har CC næsten ingen kunder tilbage...

/John

Fra : Chano Andersen

Dato : 17-03-09 01:44

John Hansen wrote:
> Jeg bruger Easynews og ikke så meget CC, men det er da mærkeligt at ingen
> skriver i f.eks cybercity.xdsl, måske har CC næsten ingen kunder tilbage...

Eller også er deres kunder bare flygtet fra deres newsservere. Der er
sket meget siden dengang hvor man bare skulle nævne et ønske i de
interne grupper, og straks var newsserveren ændret...

- Chano Andersen

Fra : hanzen

Dato : 15-03-09 11:02

"jan" <jea"fjern"@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til at fatte det er deres system det er galt med, håber at høre lidt fra

Jeg har opgivet deres news.
Den har ikke virket ordentligt i mange måneder.
Det værste er at CC lader til at være ligeglade.
Skuffende.
--
hilzen
hanzen

Fra : Per

Dato : 15-03-09 22:38

Jeg erindrer følgende historik, men korriger mig hvis jeg tager fejl.

For omkring et år siden var der brand i et af Cybercitys serverrum. En
server eller et disksystem omkom i denne forbindelse.
Istedet for at købe en ny koblede man den primære newsserveren fra og brugte
den som erstatning.

Siden da mener jeg at news.cybercity.dk har været ude af drift. Efter noget
tid er kunderne så blevet henvist til den sekundære newsserver
newsbin.cybercity.dk. En server der hidtil udelukkende har været
eksperimentalserver til den tunge trafik med binære filer.

Mvh. Per

Cybercity blev ramt af en brand i en af deres

Fra : -=Madsen=-

Dato : 17-03-09 11:40

Du husker helt rigtig, desværre har Cybercity valgt helt at ignorer
deres kunder, og lyver også om deres newsserver når man henvender sig.. ha
ha
det er åbenbart gået helt galt for Cybercity siden de blev opkøbt
af Telenor som også har Tele2 og deres get2net i folden

vil underskrive mig som tidligere Cybercity kunde..

Fra : Monster

Dato : 19-03-09 22:33

On Wed, 11 Mar 2009 09:05:45 +0100, jan wrote:

> Er der stadig problemer med news.cybercity.dk?

Ja hvorfor tror du at de hedder Cybershitty

Kan du ikke lære at sætte FUT når du poster i mange grupper.