RAM - forskelle
Fra : Henning Lang

Dato : 11-03-09 13:24

Hej NG.

Jeg er på udkig efter en ny pc til Junior. Game PC i mellemklassen (ca, 6K).

Flere af de steder jeg har kigget leverer standardmæsssigt pc'en med 4GB
pc6400 Kingston. For en merpris 350-400 kr kan man alternativt vælge Corsair
XMS2. Hvad for man ved at vælge disse? - hastighed?/kvalitet?

mvh.
/Henning

Fra : jk

Dato : 11-03-09 13:51

On Wed, 11 Mar 2009 13:23:53 +0100, "Henning Lang"
<kontokort2009-usenet1@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>pc6400 Kingston. For en merpris 350-400 kr kan man alternativt vælge Corsair
>XMS2. Hvad for man ved at vælge disse? - hastighed?/kvalitet?

Det er nok en PC med DDR2 ram, kan jeg regne ud. PC6400 kan køre
nominelt med synkron ram hastighed, hvis det siger dig noget. Det er
et sikkert valg.

Hvis man er til overclocking, er corsair et godt valg. Dette kræver
bios tweaking (pilleri), og først og fremmest en high-tech-cpu-køler.
Forudsætningen for overclocking er, dels viden om det, og
(naturligvis) en udbygget køleteknik, så man kan komme af med varmen.
Opfylder man det kan man køre med det i årevis, - men ellers brænder
det vel sammen.
Til spil overclocker man også grafikkortet, og det har intet med
bundkortets ram at gøre. Køb et rigtig godt grafikkort, og drop det
overclocking.

Spørg evt. i gruppen dk.edb.hardware.grafikkort
opgiv hvilke spil, og bundkortet, samt CPU. Samt ønske om nvidia eller
ati.

mvh

John

Fra : Henning

Dato : 11-03-09 16:10

jk wrote:

> [...]
> Til spil overclocker man også grafikkortet, og det har intet med
> bundkortets ram at gøre. Køb et rigtig godt grafikkort, og drop det

Ok. Tak for svaret.
MEN - hvis vi nu antager at jeg ikke har nogen intentioner om at overclocke
hverken CPU,GPU er der så nogen grund til at vælge Corsair - Kvalitet el.
lgn.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 11-03-09 17:00

Henning wrote:

> MEN - hvis vi nu antager at jeg ikke har nogen intentioner om at overclocke
> hverken CPU,GPU er der så nogen grund til at vælge Corsair - Kvalitet el.
> lgn.

Der er absolut ingen grund til at vælge andet end Kingston ValueRAM. Jeg
har flere maskiner kørende i døgndrift med Kingston ValueRAM; det burde
være "kvalitetsstempel" nok

Skal man endelig overclocke er der bedre måder at gøre det på, måder der
ikke presser RAM-modulerne.
Jeg har haft en CPU til at køre i døgndrift med et 20% OC, uden at
presse modulerne fra Kingston så meget som en procent.

Jesper Poulsen

Fra : Henning

Dato : 11-03-09 17:17

Jesper Poulsen wrote:

> Der er absolut ingen grund til at vælge andet end Kingston ValueRAM.
> Jeg har flere maskiner kørende i døgndrift med Kingston ValueRAM; det
> burde være "kvalitetsstempel" nok

Tak for svaret. Så vil vi bruge pengene til noget andet (eller lade dem
ligge i sparebøssen).