Acer Veriton 2800 lan problem
Fra : Leonard

Dato : 10-03-09 16:48

Jeg har et problem med en Acer Veriton 2800, som trængte til at blive
geninstalleret.
Da jeg ikke havde de originale CDer blev der smidt en standard win xp
pro på og derefter hentet drivere fra Acers hjemmeside. Alt pånær Lan
virker, der er simpelthen ikke noget netværksskort synligt under
hardware i denne computer. Det eneste sted jeg kan se noget om Lan er i
bios, hvor det er aktiveret.

Driveren til Lan er kun nogle få filer med en .inf og der sker ikke
noget ved at højreklikke og vælge installer af denne.

Nogle gode ideer til, hvordan jeg får netværkskortet frem igen eller
måske nogen, der har en original Acer CD med det hele på?
- der sidder et fint windows-certifikat på maskinen, så det kan ikke
være ulovligt at geninstallere den.

--
Leonard

Fra : Leif Bonde

Dato : 10-03-09 17:42

prøv her

http://support.acer-euro.com/drivers/desktop/veriton_2800.html

Fra : Leonard

Dato : 10-03-09 18:25

Leif Bonde wrote:

> prøv her
>
> http://support.acer-euro.com/drivers/desktop/veriton_2800.html

Det er jo det jeg har prøvet og alle de andre ting er på plads, men Lan
driveren kan jeg ikke få installeret.

--
Leonard

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 10-03-09 18:52

Leonard wrote:

> Det er jo det jeg har prøvet og alle de andre ting er på plads, men Lan
> driveren kan jeg ikke få installeret.

Hvilket netværksinterface sidder der i sådan et kræ?

Jesper Poulsen

Fra : Leonard

Dato : 10-03-09 20:57

Jesper Poulsen wrote:

> Hvilket netværksinterface sidder der i sådan et kræ?

Ifølge Acers side, så er det noget Marvell Yukon, som er integreret på
bundkortet. Kabinettet er et smalt et, så der er ikke plads til at
sætte et alm. PCI-kort i, det skal hvave et 90gr knæk for at ramme ud
af bagpladen.

Jeg kan godt finde driveren, men jeg kan ikke få den installeret, da
kortet slet ikke viser sig i enhedsoversigten.

--
Leonard