Hvilken psu
Fra : Bjarne K.

Dato : 10-03-09 12:03

Hvilken psu skal jeg købe. Jeg er lun på Seasonic eller Corsair, men jeg har
ikke rigtigt fulgt med i udviklingen.
Støjsvaghed er en selvfølge, og det må gerne have aftagelige kabler.

Kvalitet frem for kvantitet, men stadigvæk nok power til at drive f.eks et
Ati radeon 4870. Så jeg regner med 700-800w, og så må det gerne koste under
1100,-

Bjarne K.

Fra : Mads

Dato : 10-03-09 16:16

On Tue, 10 Mar 2009 12:03:03 +0100, "Bjarne K." <nej@niet.ne> wrote:

> [...]
>Ati radeon 4870. Så jeg regner med 700-800w, og så må det gerne koste under

Corsair og Seasonic er lavet samme sted, så jeg ville vælge Corsair
da de typisk er en hel del billigere, selvom de har samme specs.
Flere af Corsair modellerne har også aftagelige kabler.

mvh Mads

Fra : Bjarne K.

Dato : 11-03-09 11:55

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> wrote in message
> [...]
> da de typisk er en hel del billigere, selvom de har samme specs.
> Flere af Corsair modellerne har også aftagelige kabler.

Så vidt jeg kan læse, er de fleste Corsair psu'er lavet af Seasonic, men
ikke alle.

I.flg denne artikel
http://www.xbitlabs.com/articles/coolers/display/corsair-psu-roundup_6.html
er 750TX lavet af Channel Well

Bjarne K.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 10-03-09 18:22

Bjarne K. wrote:

> Ati radeon 4870. Så jeg regner med 700-800w, og så må det gerne koste under

En PSU har den bedste effektivitet når den belastes med det den er
designet til. Jeg tvivler stærkt på at din PC har et forbrug i
størrelsesordenen 700-800W.

Jeg kører et GF9800GTX+ på en 400W NorthQ 4775-400 uden problemer af
nogen art. Fuldstændigt stabilt, også under fuld belastning (stresstest).
CPU'en er en Athlon X2 5050e og der er 3 server-grade diske i maskinen.

Du burde ligeledes kunne nøjes med en 400W PSU - det vil gavne din
elregning, da en 400W PSU arbejder mere effektivt ved den belastning end
en 700W PSU.

Jesper Poulsen

Fra : Bjarne K.

Dato : 10-03-09 19:46

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> wrote in message

> [...]
>
> Du burde ligeledes kunne nøjes med en 400W PSU - det vil gavne din
> elregning, da en 400W PSU arbejder mere effektivt ved den belastning end

Jep, du har ret. Efter at have nærlæst de test jeg har set omkring
strømforbrug, har jeg opdaget at de ca 350w som stod som forbrug ved en
4870, var for hele systemet, og ikke kun grafikkortet.

Så jeg tror jeg kan nøjes med en 400-500 watt.

Har idag en Q6600 + 1 HD + 1 NV 8600GT, og det trækkes af en 300w noname PSU

Tak for øjenåbneren.

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 13-03-09 11:02

"Bjarne K." <nej@niet.ne> wrote in message
> [...]
>
> Kvalitet frem for kvantitet, men stadigvæk nok power til at drive f.eks et
> Ati radeon 4870. Så jeg regner med 700-800w, og så må det gerne koste

Efter at have læst diverse tests ser det ud til at blive en af disse 4
modeller.

1. Corsair CMPSU-520HXEU ca. 722,-
2. Antec NeoPower NeoHE 550w ca. 516,-
3. Antec Truepower Trio 550w ca. 494,-
4. Enemax PRO82+ 525w ca. 759,-

Den sidste lyder til at være den bedste, så må vi jo se om fedterøvs genet
tager overhånd, når der skal handles.

Bjarne K.