FTP via Synology CS407 (NAS-server) på Dan~
Fra : Karsten Jensen

Dato : 10-03-09 12:52

Jeg og en ven, der har to forskellige udbydere, har købt Synology
CS407-NAS-servere og det var blandt andet meningen, at FTP-funktionen
skulle køre.

Selv har jeg Dansk Kabel TV som udbyder, han har en anden udbyder.

Jeg kan godt logge på hans FTP, men han kan ikke logge på min FTP.
Jeg kan godt selv logge på min egen FTP, men den er jo også på den
indvendige side.....

Jeg har:
SBV5121 (Motorola kabelmodem)
D-Link DIR 635 Router
Fast IP-adresse

Jeg har forwardet og åbnet port 21 i routeren og jeg har også førsøgt
mig med en anden port ved at åbne den i routeren og tildele denne port
i Synology Mangement, men lige lidt hjælper det.

Nogen der har gode råd?

Fra : Karsten Jensen

Dato : 10-03-09 13:00

On Tue, 10 Mar 2009 12:52:19 +0100, Karsten Jensen
<k-j_absolute_no_spamming@direkte.org> wrote:

Glemte lige at skrive Dansk Kabel TV hævder, at de enese lukkede porte
i kabelmodemet er:
119
135-139
445

Fra : Jesper Lund

Dato : 10-03-09 19:18

Karsten Jensen wrote:

> Glemte lige at skrive Dansk Kabel TV hævder, at de enese lukkede porte i
> kabelmodemet er:
> 119
> 135-139
> 445

De porte har ingen betydning for FTP. Det har din egen router opsætning
derimod. Der skal laves portforward til NAS'en for FTP portene.

--
Jesper Lund

Fra : Karsten Jensen

Dato : 12-03-09 14:40

On 10 Mar 2009 18:17:35 GMT, Jesper Lund <usenet@jesperlund.com>
wrote:

>De porte har ingen betydning for FTP. Det har din egen router opsætning
>derimod. Der skal laves portforward til NAS'en for FTP portene.

Ok - har også lavet portforward...

Fra : Peter Rasmussen

Dato : 11-03-09 09:07

> Jeg har forwardet og åbnet port 21 i routeren...

Skal du ikke åbne for både port 20 og 21 ?

Mvh Peter

Fra : Karsten Jensen

Dato : 12-03-09 14:41

On Wed, 11 Mar 2009 09:07:13 +0100, Peter Rasmussen
<Peter@ignore.none> wrote:

>Skal du ikke åbne for både port 20 og 21 ?

At port 20 også skulle åbnes har jeg ikke hørt om/læst mig til...

Fra : Jonas Bo Jalling

Dato : 12-03-09 22:40

Karsten Jensen skrev:

> At port 20 også skulle åbnes har jeg ikke hørt om/læst mig til...

Det er ellers meget normalt. Fra: <http://www.slacksite.com/other/ftp.html>

"The Basics

FTP is a TCP based service exclusively. There is no UDP component to
FTP. FTP is an unusual service in that it utilizes two ports, a 'data'
port and a 'command' port (also known as the control port).
Traditionally these are port 21 for the command port and port 20 for the
data port. The confusion begins however, when we find that depending on
the mode, the data port is not always on port 20."

Mvh Jonas

Fra : Karsten Jensen

Dato : 17-03-09 12:27

On Thu, 12 Mar 2009 22:39:56 +0100, Jonas Bo Jalling
<jonas@jalling.dk> wrote:

>Det er ellers meget normalt. Fra: <http://www.slacksite.com/other/ftp.html>

ok - men min ven har kun port 21 åben.

Fra : jos

Dato : 17-03-09 23:58

Karsten Jensen wrote:

> ok - men min ven har kun port 21 åben.

Så skal du være sikker på at du kører passiv FTP.
Har han samme router som dig? - Nogle routere han slet ikke finde ud af
aktiv FTP
- som i al fald tidligere var default for ftpklienter.

aktiv FTP er "lidt underlig" ifb. med firewalls, idet en session som
initieres indefra netop genererer en responce på port 22 , som jo så
initieres udefra, og det skal routeren kunne forstå. På nogle routere er det
nok at åbne porten mod maskinen.

finn

Fra : dennis

Dato : 18-03-09 00:13

Jonas Bo Jalling wrote:

> Det er ellers meget normalt. Fra: <http://www.slacksite.com/other/ftp.html>

Læs lidt mere, så får du forklaringen:

"FTP server's port 20 to ports > 1023 (Server initiates data connection
to client's data port)"

Dvs i aktiv mode (hvor det er ftp serveren, som opretter
dataforbindelsen) bliver source porte sat til 20. Dvs der er ingen
indgående trafik på porten, og den skal dermed heller ikke forwardes.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 11-03-09 16:29

Karsten Jensen:

> [...]
>
> Jeg kan godt logge på hans FTP, men han kan ikke logge på min FTP.
> Jeg kan godt selv logge på min egen FTP, men den er jo også på den

En CS407 har noget der hedder "IP auto-block".

: FTP services – The CS407 supports enabling/disabling anonymous
: FTP. In addition, passive mode is supported using default port
: ranges or user defined ranges. You can also restrict upload and
: download bandwidth on a per connection basis. IP auto-block will
: automatically block IP hosts who have repeatedly failed to login.

http://www.smallnetbuilder.com/content/view/30092/75/1/3/

Er det slået til, og er din vens ip-adresse havnet i det filter?

--
"Well, opinions are like assholes. Everybody has one." Dirty Harry

Fra : Karsten Jensen

Dato : 12-03-09 16:18

On 11 Mar 2009 15:28:47 GMT, Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com>
wrote:

>Er det slået til, og er din vens ip-adresse havnet i det filter?

Den funktion er ikke slået til så det kan ikke være derfor da filteret
er tomt.....