Søn der klatrer i alt
Fra : Allan & Kathe

Dato : 29-07-01 06:20

Hejsa

Vi er stødt ind i et problem med vores søn på 2½ år. Han klatrer på ALT!
Hvad gør vi? Han vil overhovedet ikke høre på sund fornuft og vi er snart
ved at blive skøre. Skal vi bare lade ham prøve grænserne af (han falder jo
ned på et tidspunkt) eller hvad synes I. Det sidste påfund er at han ikke
vil blive i sin seng. Hans værelse er på 1. sal og vi synes bestemt ikke det
er sjovt at rende i fast rutefart mellem 2 etager. Derfor har vi taget
konsekvensen og spændt ham fast i en barnevognssele, der er forlænget lidt i
bunden. Det virker tilsyneladende.

Venlig hilsen
Kathe

Fra : Lill

Dato : 29-07-01 14:29

Min søn på også 2½, er også helt vild med at klatre. Vi lar ham få love til
at prøve, det er jo spænende, men vi holder et godt øje med ham.
Det er selføgelig også begrænset på højden han får lov til at klatre i. Han
får ikke selv lov til at klatre på egenhånd over eksempeltvis køkkenbord
højde.

Lill

Fra : Tina Holtz Uhre

Dato : 29-07-01 14:58

Allan & Kathe <ksac@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9k0t9k$4g6$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> er sjovt at rende i fast rutefart mellem 2 etager. Derfor har vi taget
> konsekvensen og spændt ham fast i en barnevognssele, der er forlænget lidt

Jeg synes I skal lade ham klatre. På den måde træner han sin balance.
Faktisk er det oftes de børn der ikke har fået lov til at bruge deres krop,
der oftes kommer til skade.
Det andet problem har jeg desværre ikke nogle forslag til. Jeg synes bare at
det er en meget dårlig ide at spænde ham fast. Han må forstå at nu er det
sengetid og at I mener det. Har I faste sengetidsritualer? Såsom bad,
tandbørstning og tilsidst en godnathistorie? Det virker godt med min datter,
der lige er fyldt tre.

Hilsen Tina

Fra : Heidi Sørensen

Dato : 30-07-01 07:37

"Allan & Kathe" >
> [...]
> er sjovt at rende i fast rutefart mellem 2 etager. Derfor har vi taget
> konsekvensen og spændt ham fast i en barnevognssele, der er forlænget lidt

Jeg håber ikke at I lader ham sove i en barnevognssele, der er forlænget,
således at han har mulighed for at komme op og stå i sengen, da hvis han kan
komme op og stå i selen, kan han også komme i klemme i selen og evt. blive
kvalt uden at I hører det.

Jeg vil fraråde barnevognes seler i senge i værelser. Der er en mening med
at de kaldes barnevognsseler.

Istedet for kunne I evt. kører ham træt ved masser af leg på en legeplads
med masser af klatrestativer. Hvis han klatre i reoler, hvilket vores pige
gjorde, så spænd dem fast til væggen.

Eller lav evt. en hems på hans værelse, hvor der er plads til at lege på og
læg nogle skumgummimadrasser på gulvet.

Jeg håber ikke at jeg har skræmt jer helt. Og nyd at han kan klatre rundt,
der er nogle børn, der ikke kan.

Med venlig hilsen
Heidi

Fra : Fly Christensen

Dato : 30-07-01 16:49

Allan & Kathe wrote:

[snip]
> [...]
> konsekvensen og spændt ham fast i en barnevognssele, der er forlænget lidt i

Hehe. Det problem havde vi også. Jeg lavede et "låg" til sengen. Det
består af fire små stolper, som er skruet sammen med vinkelbeslag, i
sengens indermål. For enden af denne ramme, er der skruet to rundstokke
på, længden er sengens ydermål. Nu har du en ramme som passer ned i
sengen, og som hviler på sengekanten. Som gitter har jeg brugt et net,
som bruges til slyngplanter. Maskerne er så små, at barnets hoved ikke
kan komme igennem.

HTH

Fly

Fra : Spillemanden

Dato : 30-07-01 18:38

"Allan & Kathe" <ksac@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er sjovt at rende i fast rutefart mellem 2 etager. Derfor har vi taget
> konsekvensen og spændt ham fast i en barnevognssele, der er forlænget lidt

Da min datter begyndte at stå ud af sin seng, satte jeg et dørgitter op ved
døren til hendes værelse.
På den måde kunne jeg trygt lade hende stå op, uden at hun kunne komme til
skade.

Sanne

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 30-07-01 21:02

> [...]
> er sjovt at rende i fast rutefart mellem 2 etager. Derfor har vi taget
> konsekvensen og spændt ham fast i en barnevognssele, der er forlænget lidt

Prøv at se det fra den positive side, før I irriteres over det.
Det er jo skønt, at drengen har så meget initiativ og virkelyst
i sig, tag det endelig fra den side, det får han nemlig brug for
senere i livet.
Men ellers må I forsøge enten at flytte hans værelse nedenunder eller
at sikre ham ovenpå, på en eller anden måde, som andre har givet
jer gode råd om.

God fornøjelse - forresten prøv at tage billeder til senere
dokumentation for ham, det kan godt være ret morsomt senere.

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Allan & Kathe

Dato : 30-07-01 21:54

Hej igen

Tak for en masse forslag!
Nu har jeg sat en trappegitter op i døren til hans værelse. Om det hjælper,
ja det vil tiden jo vise. Problemet er ikke så stort om morgenen, men
derimod når han skal lægges i seng. Vi har prøvet at kigge bøger sammen med
ham, ligge på gulvet ved siden af ham og diverse andre ting. Så snart vi
vender ryggen til, er han ude af sengen. Han vil ganske enkelt ikke overgi´
sig til søvnen. Der er krudt i ham

Mange hilsener fra
Kathe

Fra : JØRGEN ANDERSEN

Dato : 01-08-01 12:07

Husk at skrue reoler fast til væggen. Nogle af dem vælter faktisk nemt, hvis
sønnike kravler i dem

Vi har måtte skrue vores fast på værelset, da vores søn på 3, sommetider
lige skal have det der står øverste på hylden Heldigvis er der ikke sket
noget, men nu er de skruet fast

MVH

Conny

Fra : Thomas Holt Nielsen

Dato : 01-08-01 21:59

Hej Allan & Kathe

Vi har haft det samme problem med vores dreng på 2 år og 1 måned. Han stod
simpelthen op igen, når han var lagt i seng og så var dømt rutefart i 1-1½
time. For ca. 1 måned siden begyndte jeg at sidde oppe i hans seng med en stor
pude i ryggen og læse historie for ham (Peter Pedal kan anbefales). Bogen ender
altid med at Peter Pedal siger godnat og beder ham om at slukket lyset, hvilket
han gør. Herefter sidder jeg lidt og holder om ham og sætter mig derefter på en
stol ved siden af hans seng (for ellers kravler han ud) og venter indtil han
falder i søvn. I starten tog det ca en time. I dag er vi nede på ca. ½ time
inkl. historielæsning (han ved nemlig godt at han skal sove) og målet er
naturligvis at jeg kan sige godnat og forlade rummet umiddelbart efter
historien.

Det var blot en erfaring, men der jo heldigvis ingen mennesker der er ens.
Heller ikke børn.

Thomas