Der er saltet igen
Fra : Bent_Albertslund

Dato : 09-03-09 00:33

Ifølge vintertrafik er der saltet i nat over stort set hele landet -
eneste steder der synes at være gået fri er vestjylland langs
kysten....

SUK - så skal der ventes på regnvejr igen... Glad for at jeg lige fik
rullet 150 km i starten af sidste uge

Nu må foråret godt sætte ind for alvor - temperaturer over 10 grader,
ingen nattefrost og lunt solskin over munkholmbroen

Fra : dots

Dato : 09-03-09 09:42

"Bent_Albertslund" <glente45@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

"Der er saltet igen"

Ja, og... ???
Dem der ikke tør køre, bør blive hjemme !!!!

dots

Fra : Torben Scheel

Dato : 09-03-09 10:34

dots wrote:
> "Bent_Albertslund" <glente45@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
>
> "Der er saltet igen"
>
> Ja, og... ???
> Dem der ikke tør køre, bør blive hjemme !!!!

Det er ikke mod der mangler, det er blot en cost-benefit analyse der
driller.

--
vh
Torben

Fra : dots

Dato : 09-03-09 10:47

> Det er ikke mod der mangler, det er blot en cost-benefit analyse der
> driller.

Bare rolig.
Syns bare Bent fortjente at få sin egen udtalelse i tråden "Bilist" -
tilbage !

dots

Fra : Jim Andersen

Dato : 09-03-09 16:34

dots wrote:
> "Bent_Albertslund" <glente45@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
>>
> "Der er saltet igen"
>
> Ja, og... ???
> Dem der ikke tør køre, bør blive hjemme !!!!

Og det gør vi så også. Så spar du blot på udråbstegnene

Fra : Torben Scheel

Dato : 09-03-09 10:32

Bent_Albertslund wrote:
> [...]
>
> Nu må foråret godt sætte ind for alvor - temperaturer over 10 grader,
> ingen nattefrost og lunt solskin over munkholmbroen

Min plan var at ankomme fra skiferien til forår i danmark. Hvad møder
øjet efter 650km på mere eller mindre sneglatte veje i sverige? Gule
saltbilsblink i helsingør på

Nå, det kan være at man skal fremskynde registreringen af spjætteren lidt..

--
vh
Torben

Fra : Bent_Albertslund

Dato : 09-03-09 15:41

On 9 Mar., 09:41, "dots" <d...@tdcadsl.dk> wrote:
> "Bent_Albertslund" <glent...@yahoo.dk> skrev i en meddelelsenews:a4199998-f76d-4299-921d-8ff1daf5cb10@q9g2000yqc.googlegroups.com...
>

> "Der er saltet igen"
>
> Ja, og... ???
> Dem der ikke tør køre, bør blive hjemme !!!!
>
> dots

Det er ikke et spørgsmål om mod... Jeg gider bare ikke bruge to timer
på at vaske dyret for en times kørsel. Nogle er ligeglade om dyret er
smurt ind i salt - det er jeg ikke... Og advarslen var ment til dem
som har det som mig... Jeg har stor respekt for dem der kører hele
året...

Og bare for at understrege min "billiststatus" - jeg kører stort set
lige så langt på to som på fire hjul. 2 * 10.000 km årligt, og jeg er
ikke bange for lidt kulde, men jeg er ikke glad for frost + salt...
Thats life...

Fra : Anna Margrethe Ander~

Dato : 10-03-09 04:26

On 2009-03-09 07:33:18 +0100, Bent_Albertslund <glente45@yahoo.dk> said:

> [...]
>
> Nu må foråret godt sætte ind for alvor - temperaturer over 10 grader,
> ingen nattefrost og lunt solskin over munkholmbroen

Tak for oplysningen... øv, øv, øv... havde ellers lige håbet på at
cyklen skulle hentes hjem fra vinteropstaldning i dag eller i morgen -
men det må så lige vente lidt endnu.

Jeg har svært ved at fatte at det virkelig skal være nødvendigt at
salte... specielt i så "miljø-rigtigt" land som Danmark! Det er noget
svineri... De burde lovgive om vinterdæk i stedet

/Anna