Mustek scanner kontra Windows ME
Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-07-01 12:31

Jeg købte for nylig ny maskine. den har Windows ME som styresystem.
Det har ikke været muligt at få min Mustek Scan-Express 600 SEP til at køre
tilfredsstillende sammen med min nye maskine.
Der har aldrig været problemer sammen med den gamle maskine, som kørte under
Windows 95.
Jeg har været inde på Mustek's hjemmeside for at finde ny driver, som
matchede mit nye styresystem, men forgæves - det fandtes ikke.
Jeg har for 2 måneder siden mailet til Mustek og forelagt problemet, men
ikke fået noget svar.

Har nogen en ide om, hvordan jeg kan få scanneren til at fungere sammen med
min nye maskine, så jeg undgår at skulle have 2 maskiner kørende, hver gang
jeg har brug for at scanne noget?
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov
egin@get2net.dk
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : peter-nt

Dato : 29-07-01 16:16

Mit umiddelbare svar vil være at du er på den: Microsofts liste over
kompatibel hardware nævner ikke Mustek scannere overhovedet!!!!
http://www.microsoft.com/hcl/default.asp
En søgning hos:
http://www.driverguide.com/ (member-login: drivers, PW: all) nævner drivere
til 95/98, NT og 2000, men ikke ME!.
Jeg har selv en ældre Mustekscanner, og valgte bl.a. herfor at gå tilbage
til 98/se. Mustek´s manglende svar kan desværre heller ikke komme bag på mig
mvh peter-nt

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 29-07-01 20:18

> [...]
> Jeg har været inde på Mustek's hjemmeside for at finde ny driver, som
> matchede mit nye styresystem, men forgæves - det fandtes ikke.

Har du prøvet med WIN98, driveren. Jeg kører også winME og har en gammel
Mustek scanner og den kører upåklageligt med win 98 driveren under winME.

--
M.v.h.
Thore Jensen

Fra : THF

Dato : 29-07-01 20:51

>min nye maskine, så jeg undgår at skulle have 2 maskiner kørende, hver gang
> [...]
Har du prøvet "Scanner og Kamera" i krontrol panelet.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : THF

Dato : 29-07-01 21:55

>Har du prøvet "Scanner og Kamera" i krontrol panelet.
Damed, jeg mener selfølgelig kontrol.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : DocBill

Dato : 29-07-01 22:42

Jeg har også sådan en scanner. Dog har jeg ikke kørt med win ME men
derimod med win98 og 2000.

Jeg fandt på et tidspunkt en hjemmeside hvor alle Mustek-driverne var.
Den vil jeg forsøge at finde til dig hvis ikke du kan bruge en af de
to drivere jeg har lagt op på
http://home19.inet.tele.dk/doc-bill/driver/

Prøv først den til win98.

mvh