bilist
Fra : anonym

Dato : 09-03-09 00:45

hah hah den passer lige i øjet på en jeg mødte i fredags.

http://duffe.brog.dk/2009/03/09/sjov-trafik-opf%C3%B8rsel/

Fra : Bent_Albertslund

Dato : 09-03-09 00:53

On 9 Mar., 00:44, anonym <nejtaktils...@fergregrtgs.dk> wrote:
> hah hah den passer lige i øjet på en jeg mødte i fredags.
>
> http://duffe.brog.dk/2009/03/09/sjov-trafik-opf%C3%B8rsel/

De findes derude - og det er ikke kun os på to hjul de genere... Jeg
kører jævnligt på vejen mellem lynge og ganløse i nordsjælland. Vejen
er god, lidt smal, meget smuk og noget snoet - perfekt... Desværre
lukkes bilerne ind via et kryds som medfører at hvis du ikke er
forrest ved krydset kommer til at ligge bag en større mængde biler og
lastbiler...

Det er ikke uanmindeligt at der et sted i køen ligger en gammelmor med
60 hele vejen til ganløse - tøf tøf tøf, selvom vejen mv sagtens kan
bære det lovlige. Og det er uforsvarligt at overhale da man aldrig ved
hvor utålmodig en af de forankørende billister er blevet i forløbet....

Som billist oplever jeg jævnligt at nogle mener at vejen må være
isglat fordi der ligger sne markerne - selvom vejen er gennemsaltet og
bare våd - jeg bliver sgu noget utålmodig når jeg har ligget 5 km bag
en quinde som kører 50 på en god vej som sagtens kunne køres med de
lovlige 80+ Hvis man ikke tør køre, bør man blive hjemme

Fra : Palle Bugtrup

Dato : 09-03-09 09:11

"Bent_Albertslund" <glente45@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

en quinde som kører 50 på en god vej som sagtens kunne køres med de
lovlige 80+ Hvis man ikke tør køre, bør man blive hjemme

- Skal vi ikke kunne være her alle? - Er man så lokal kendt, kan man vel
finde andre veje?
Palle

Fra : Armand

Dato : 16-03-09 00:12

Palle Bugtrup skrev:
> [...]
> lovlige 80+ Hvis man ikke tør køre, bør man blive hjemme
>
> - Skal vi ikke kunne være her alle? - Er man så lokal kendt, kan man vel

Der er vel markant forskel på at irriteres over nogle trafikanters
åbentlyse demonstration af egen inhabilitet og så til at ønske dem
forbudt; deporteret eller blot lænket til tremmesengen :-/

Forrige lørdag kom jeg til at køre bag en lithauisk Golf der kørte 60 ud
af Kolding (fire-sporet motortrafikvej(á tidligere motorvejs-strækning)
fra havnen mod motorvejen) og øgede kun farten til 70 og næsten 80 fordi
overhalende på motorvejen "trak ham med".
"Fordrukken balter", kunne man hurtigt komme til at tænke, men efter at
have spioneret på ham over 10 km, hvorunder han ikke slog så meget som
ét slag konkluderede jeg at det vel ikke er forbudt at være lithauer
lørdag aften med 80' på motorvejen, og passerede ham med for mig vanlig
motorvejs-hastighed!

Så jeg har stadig tilgode at angive en med(?)trafikant over mobil'en!

--
Armand.

Fra : dots

Dato : 09-03-09 09:24

"Bent_Albertslund" <glente45@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
On 9 Mar

>Hvis man ikke tør køre, bør man blive hjemme

Sikke da noget forbandet ævl !!!
Som om vejene kun er til for dem der vil køre alting til grænsen, både
hastighed og til tider dumdristighed.
Der findes faktisk også nogen, som bare skal fra A til B og ikke
nødvendigvis har så allerhelvedes travlt.

Egentlig syns jeg det er omvendt.
Jer der har så travlt - ta' dog et smut ned på Autobahn og ræs af !
Så kan vi andre få lov til at være på vejene herhjemme.

dots
Genbo til hovedvej 21.
Det sgu da altid noget at bilisterne sagtens kan finde ud af at udrydde sig
selv......

Fra : Jim Andersen

Dato : 09-03-09 16:32

dots wrote:

> Sikke da noget forbandet ævl !!!
> Som om vejene kun er til for dem der vil køre alting til grænsen, både
> hastighed og til tider dumdristighed.

Det siger han svjks ikke noget om. Han siger at hvis vejen er tør,
oversigtforholdene gode, sigtbarheden fin, og fartgrænsen 80, man har ikke
anhænger eller havareret bil på slæb, så skal man køre 80 og ikke 50. Det er
det vejene er til for.

/jima

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 09-03-09 17:04

Jim Andersen skrev:

> [...]
> anhænger eller havareret bil på slæb, så skal man køre 80 og ikke 50. Det er

jups - man dumper til køreprøven hvis man ikke kører "hurtigt nok"

om 50 på en landevej med tilladt hastighed på 80 så kavlificerer "ikke
hurtigt nok" det skal jeg så ikke kunne sige....

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 09-03-09 19:40

"J.C.Kløve" <jck@aats.dk> writes:

> jups - man dumper til køreprøven hvis man ikke kører "hurtigt nok"
>
> om 50 på en landevej med tilladt hastighed på 80 så kavlificerer "ikke
> hurtigt nok" det skal jeg så ikke kunne sige....

Uvivlsomt. Jeg mindes at alt under "fartgrænse-3km/t" var en OM'er.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Armand

Dato : 16-03-09 00:28

Kai Harrekilde-Petersen skrev:

> Uvivlsomt. Jeg mindes at alt under "fartgrænse-3km/t" var en OM'er.

Selvom det ikke var i går, så dumpede en tidligere veninde fordi hun kun
lige kørte over 70 på en ellers snoet sognevej!
Hendes ophidsede forsvar over uoverskueligheden blev affærdiget med et
tørt "tydelig demonstration af manglende kørerutine!"

--
Armand.

Fra : Jim Andersen

Dato : 16-03-09 09:08

Armand wrote:
> Selvom det ikke var i går, så dumpede en tidligere veninde fordi hun
> kun lige kørte over 70 på en ellers snoet sognevej!

Hæ... jeg læste forkert. Jeg læste det som at du slog op med din kæreste
fordi hun ikke var en god bilist.
"så dumpede JEG en tidligere veninde"

/jima

Fra : Armand

Dato : 16-03-09 19:27

Jim Andersen skrev:

> Hæ... jeg læste forkert. Jeg læste det som at du slog op med din kæreste
> fordi hun ikke var en god bilist.
> "så dumpede JEG en tidligere veninde"

Hæ!
Ja, når man vitterligt hár muligheden for at gøre noget ved det, istedet
for at sidde og frustreres alene i trafikken, hvorfor så ikke leve op
til sine ellers brugte harme-udladninger

--
Armand.

Fra : N/A

Dato : 16-03-09 19:26

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-09 19:26

On Mon, 9 Mar 2009 16:31:42 +0100, Jim Andersen wrote:

> så skal man køre 80 og ikke 50. Det er
> det vejene er til for.

Jup, det er en besynderlig bivirkning ved de generelle fartgrænser vi fik
først i halvfjerdserne. Før den tid var der sgu' ingen der pev over en
bil med 60 Km./t. på landevej. :-/

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
2-11-08

Fra : Grunnet

Dato : 09-03-09 19:45

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i
meddelelsen news:1iw4ywype2366$.11ao9guxicf0j$.dlg@40tude.net...

> Jup, det er en besynderlig bivirkning ved de generelle fartgrænser vi fik
> først i halvfjerdserne. Før den tid var der sgu' ingen der pev over en
> bil med 60 Km./t. på landevej. :-/
>
> --

Det er jo rigtigt, men dengang kørte der jo også flere køretøjer med bl.a.
pendulaksler, hvor en hastighed over 60 km/t måtte anses for at være
uforsvarligt såfremt der var lidt sving på vejen.
Og så var der færre biler på vejene, så der var større muligheder for at
overhale.

--
Steen
(der mener der skal være plads til os alle på landevejen, selvom det også

Fra : Palle Bugtrup

Dato : 09-03-09 20:21

"Grunnet" <neets@slet-disse-ord-besked.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan få mit p.. i kog når lillemor eller en chauffør med "blød hat og
> cigar" kører væsentligt under den tilladte og forsvarlige hastighed til

Hvis man har det sådan - ' p.. i kog ' - burde man slet ikke færdes i
trafikken.

Palle

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 09-03-09 20:44

Palle Bugtrup skrev:

> Hvis man har det sådan - ' p.. i kog ' - burde man slet ikke færdes i
> trafikken.

Man skal nok overveje sit temperament, men lidt råben i kanbinen generer
nu alene familien, og så må "snøvlerne" altså lette sig - der er ingen
undskyldning for at være til gene ved bla. at køre meget langsomt.

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Grunnet

Dato : 09-03-09 21:19

"Palle Bugtrup" <pacemaker@lite.dk> skrev i meddelelsen

> Hvis man har det sådan - ' p.. i kog ' - burde man slet ikke færdes i
> trafikken.
>
> Palle

Så må jeg jo blive hjemme
Nu skal det forståes ret (p.. koger nok ikke ved samme antal grader hos
alle) - selvom jeg kan blive møj irriteret over disse sløve bilister, tager
jeg det trafikmæssigt afslappende og bliver roligt bag dem, jeg når jo frem
til mit mål før eller siden. Men skal man nu lige nå hjem inden posthuset
lukker err det da møj irriterende, men så må posthuset jo vente til næste
dag

--
Steen
GL 500 SilverWing '84

http://home11.inet.tele.dk/grunnet/ (om 2-hjulere med motor men intet om MC)

Fra : N/A

Dato : 16-03-09 19:26

Fra : Bent_Albertslund

Dato : 09-03-09 15:59

On 9 Mar., 21:19, "Grunnet" <ne...@slet-disse-ord-besked.com> wrote:

> [...]
> lukker err det da møj irriterende, men så må posthuset jo vente til næste

ENIG - der skal være plads til alle...

Men kører man markant under den hastighed som er tilladt og som er
fuldt forsvarligt efter forholdene, er man som udgangspunkt til gene
for den øvrige trafik, hvis der ikke er mulighed for at komme forbi.
Den strækning jeg taler om er pænt trafikeret - en langtsomt kørende
bil kan godt trække en halv kilomter kø på strækningen i myldretiden.

Hvis problemet er at man ikke kan overskue trafikken under de forhold
på en landevej med højrere hastighed end 50-60 er det man skal
overveje om man har de fornødne evner udi færdsel på offentlig vej..

Bare rent afslutningsvis - jeg overhaler ikke, og jeg presser ikke -
selvom jeg er utålmodig.....

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 09-03-09 23:08

Bent_Albertslund <glente45@yahoo.dk> writes:

> [...]
> på en landevej med højrere hastighed end 50-60 er det man skal
> overveje om man har de fornødne evner udi færdsel på offentlig vej..

Enig. Har oplevet folk som kører 40-45km/t på en strækning hvor der
er dobbelt-optrukne linier og 60km/t - og *ingen* sideveje hvor der
kan komme traffikanter ud fra (for de stedkendte: den lange bakke på
Klampenborgvej ml. Vilvordevej og Ermelundsvej). I løbet af den tid
det tager at køre op af bakken - ca 1.4 km - kan der danne sig en kø
på 10-15-20 biler efter sådan en fumle-bilist.

"Hvis du er bange for at køre den tilladte hastighed, så bør du
overveje om du overhoved skal køre i trafikken i stedet for at
overlade det til andre."

Kai

Fra : Palle Bugtrup

Dato : 10-03-09 10:15

"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> "Hvis du er bange for at køre den tilladte hastighed, så bør du
> overveje om du overhoved skal køre i trafikken i stedet for at

Bange? - Næh, når den fornemmelse kommer til mig, vil jeg forlade
førersædet.
Nu kan der være andre årsager til langsommere kørsel. At trække ind til
højre og lade den
hurtigere trafik passere er en god ide, for ikke at sige en pligt. 'Vis
hensyn'.
Palle

Fra : dots

Dato : 10-03-09 12:47

> [...]
>
> "Hvis du er bange for at køre den tilladte hastighed, så bør du
> overveje om du overhoved skal køre i trafikken i stedet for at

Jeg syns snarere at problemet ligger i, at hvis der står 80, så vil det
blive tolket som mindst 90 og gerne 100.
Bor som sagt tæt på rute 21, mellem Holbæk og Molslinien.
Dæleme en lortevej, rent ud sagt.
Der er fartbegrænsning på 80 mellem Herrestrup og Vig.
Men det bliver da ikke overholdt.
Det er samtidig skolevej med cyklister og anden færdsel....

Sån så det ud i fredags, jeg stod og ventede med sønniken på skolebussen som
aldrig kom -
Fordi nu var det IGEN galt på hovedvej 21.
http://www.dr.dk/Regioner/Nordvestsjaelland/Nyheder/Odsherred/2009/03/06/150130.htm

dots

Fra : Bent_Albertslund

Dato : 10-03-09 11:48

On 10 Mar., 12:47, "dots" <d...@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> Det er samtidig skolevej med cyklister og anden færdsel....
>
> Sån så det ud i fredags, jeg stod og ventede med sønniken på skolebussen som

Jeg er ganske enig i at strækningen mellem vig og ned til
lammefjordsdæmningen er utroligt farlig - dårlige oversigtsforhold,
mange sideveje og udkørelser o.s.v. og en trafik som i perioder
overstiger vejens reelle formåen
Det er vist også planen at der skal laves en motortrafikvej, som
afløsning men den lader vente på sig...

Noget tyder på at ulykken skyldes en hasarderet overhaling, men om det
skyldes at den overhalende var blevet utålmodig fordi den/de
forankørende kun kørte det tilladte er der vel ikke noget belæg for at
påstå. Der er vel ingen tvivl om at jo lavere hastighed der køres med
(under det tilladte/forsvarlige) jo flere overhalinger medfører det
alt andet lige...

Fra : dots

Dato : 10-03-09 19:16

On 10 Mar., 12:47, "dots" <d...@tdcadsl.dk> wrote:

Der er vel ingen tvivl om at jo lavere hastighed der køres med
(under det tilladte/forsvarlige) jo flere overhalinger medfører det
alt andet lige...

Jo, det kan du have ret, bortset fra at der på den nævnte vejstrækning
næsten kun er dobbelt optrukket...
Men det tager ingen hensyn til.
De overhaler hvor-som-helst.

Om vinteren kører jeg min 3-hjulede russer derude, med en omtrentlig max
hastighed på 85.
Det ender som regel med at jeg har en eller anden emsig bilist helt op i
nrpladen - det vil jeg sg da ikke finde mig i.

Så jow, jeg blokker bremsen så alt lyser rødt bagud, for at bilist tossen
kan holde sin afstand.
Ja, og hvis jeg blir rigtig gnaven så sætter jeg farten ned.

Velkommen tilbage på vejene til jer andre.
Bilisterne står klar derude.

dots

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 10-03-09 20:14

dots skrev:
> [...]

> kan holde sin afstand.
> Ja, og hvis jeg blir rigtig gnaven så sætter jeg farten ned.
>
> Velkommen tilbage på vejene til jer andre.

I lige måde Dot's

--
Dun@nt der i sit stille sind glæder sig over at Dots huserer på sjælland
1KSFau Hvidguld

Fra : Brian Larsen

Dato : 16-03-09 03:49

Jeg dumpede i sin tid min første køreprøve i bil med begrundelsen "jeg
kørte for forsigtigt".
Det var helt fair, jeg var klart for usikker og det gav sig udtryk i
at jeg kørte for langsomt og tøvede generelt for meget.

Det ville ikke ske i dag :)

Fra : Armand

Dato : 16-03-09 19:26

Brian Larsen skrev:
> [...]
> Det var helt fair, jeg var klart for usikker og det gav sig udtryk i
> at jeg kørte for langsomt og tøvede generelt for meget.

Hæ!
Jég bestod min Motorcykel-prøve med begrundelsen: "jeg havde vist at jeg
forstod at udnytte at en motorcykel var et lille og let transportmiddel
der kunne komme frem i trafikken" - Læs: Ruten var forud oplyst og
kørelærer og prøvesagkyndig fulgte efter i bil uden radiokontakt
(igennem indre by en onsdag/torvedag) og jeg tabte bestandigt kontakt
bagud. Men jeg led i tilgift af bondeanger over om jeg mon holdt lovligt
når jeg jævnligt afventede deres follow-up hvorfor jeg satte af tilpas
tidligt før de kom helt op til mig!

Men min kammerat, der var oppe samme formiddag, var så rystende nervøs
at han bl.a. rodede sidste haldel af ruten helt rundt og derved fik kørt
ind i et område med nogle trafikale fælder og dumpede

--
Armand.

Fra : N/A

Dato : 16-03-09 19:26

Fra : dots

Dato : 10-03-09 19:24

"anonym" <nejtaktilspam@fergregrtgs.dk> skrev i en meddelelse
> hah hah den passer lige i øjet på en jeg mødte i fredags.

Vi rykker lige tilbage til start.
For egentlig så fatter jeg ikke en lyd af denne tråd.

I udtaler jer alle som de bilister I er lige nu.

Bare vent om 1 måned eller 2, når I har fået gravet kræet ud af dynen og er
med derude.
Så har piben en helt anden lyd.
Og bilisterne får hak i tuden.

Det gentager sig hele tiden.