udskiftning af speedometer
Fra : Absalon

Dato : 08-03-09 07:51

har været ude at kigge på en Suzuki GSX 600 F fra 91' den er udstyret
med MPH speedometer, hvilket jo er lidt skod hvism an tror man kører
100 km/t så kører man 160..

Tænker det ikke kan være så svært at skifte det ud med en km/t
speedometer, problemet er bare om man selv kan ændre på km-tælleren,
eller skal der noget fancy værktøj til det..

har forsøgt at søge på google, men mine google evner er svage, eller
så ved jeg bare ikke hva jeg skal søge på :)

Fra : Bent_Albertslund

Dato : 08-03-09 08:46

On 8 Mar., 14:50, Absalon <l...@patch.dk> wrote:
> [...]
>
> har forsøgt at søge på google, men mine google evner er svage, eller
> så ved jeg bare ikke hva jeg skal søge på :)

Den billige og lette løsning - marker hastighederne i km/t med små
pile (selvklæbende plastik eller lign) - f.eks. 30, 50, 80,110 og 130
kmt - ingen indgreb i kilometer(miles)tælleren

Hvis du skifter over til et km/t speedometer er det vel ikke noget
større problem - hvorfor vil du ændre på km-tallet. Hvis det er for at
være ærlig ved videresalg kunne du jo gemme det gamle speedometer og
lade det følge med i salget sammen med købsbeviset. Gammel milesstand
+ ny kmstand = samlet km-stand med lidt omregning

Fra : Absalon

Dato : 08-03-09 09:02

> [...]
> lade det følge med i salget sammen med købsbeviset. Gammel milesstand
> + ny kmstand = samlet km-stand med lidt omregning

der er allerede små tal med 30-50-80 osv. men de var svære at se da
jeg var ude at prøve den,

du har ret i man self. bare kan gemme det gamle speedometer... det
havde jeg ikke lige tænkt på.
men også bare så man selv kan se hvor mange km man har kørt i alt,
altid en god ting syntes jeg..