Hartzen - forslag til ture + overnatning ø~
Fra : Jørn N. Andersen

Dato : 08-03-09 10:58

Kære NG
Jeg og par rødder overvejer 4 dage i Hartzen - og har aldrig været der
på MC - og sidst jeg var der - var på bagsædet af mine forældres bil

Kan i komme m forslag?
Vi har kørt i Norge en del gange - og alene brugt "zimmer-frei" -er
det også muligt i Hartzen? (hvad ligger prislejet på for overnatning)
Lidt sving- og bjergkørsel - hvor skal vi så hen ad??
Andre anbefalinger - og "advarsler" modtages m. glæde
På fohånd tak
Jørn

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 08-03-09 12:14

"Jørn N. Andersen (slet 59WI0)" <jna@59WI0c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Lidt sving- og bjergkørsel - hvor skal vi så hen ad??
> Andre anbefalinger - og "advarsler" modtages m. glæde

Jeg har lige købt en tur med http://www.dream-bike.dk/

man kan jo lure lidt på deres hjemmeside - der er også andre som arrangerer
ture derned.

mvh
Bendt

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 08-03-09 12:43

slet 59WI0 skrev den 08 mar 2009 i

> [...]
> Lidt sving- og bjergkørsel - hvor skal vi så hen ad??
> Andre anbefalinger - og "advarsler" modtages m. glæde

Området Harzen er ikke større end at I med 4 dage til rådighed nemt vil
kunne udforske det meste.Prøv en søgning a`la:
http://groups.google.com/group/dk.fritid.motorcykel/search?group=dk.fritid
..motorcykel&q=harzen+ture - hvordan faen var det nu man undgår at linket
brækker?

SnuppeJensen er meget emsig og har kronede dage i Harzen, prøv turen
Kelbra over bjerget til Frankenhausen, men der må I nok regne med at blive
overhalet jævnligt af MC-grupper der er fuldkommen kolde i røven overfor
fartbøder

--
Mvdlh - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183
Info danske nyhedsgrupper: http://usenet.dk

Fra : Bendt Rasmussen

Dato : 08-03-09 13:22

"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> .motorcykel&q=harzen+ture - hvordan faen var det nu man undgår at linket

man sætter <> omkring

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-09 14:23

Ser til min skræk (!) at der på google linkes til min forlængst afdøde
hjemmeside....
Den ny ligger her - med min turberetning fra Harzen:
http://hasselbalch.dk/mc/mc_harzen_2000.aspx
Skal selv derned på forlænget weekend - 14-16/6 - og det bliver fedt - igen
Var der også i 2006 med base i Braunlage.

Har selv brugt ITNconv, som ikke bare kan konvertere forskellige
GPS-rute-formater, men også giver mulighed for at plotte sin tur direkte i
TeleAtlas. Fedt program - og gratis.

Mvh Peter Hasselbalch
VFR800FI - DMCN#2

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 08-03-09 21:04

Bendt Rasmussen skrev den 08 mar 2009 i

> man sætter <> omkring

Ok, tak det prøver jeg med det samme:
<http://www.harzerferienwohnungen.de/Motorrad_fahren_im_Harz_Biker_Motor
radtour/Harz_Motorrad_fahren_biker_unterkunft.php>

Fra : Richard

Dato : 08-03-09 10:46

On 8 Mar., 10:58, Jørn N. Andersen <j...@59WI0c.dk> (slet 59WI0)
wrote:

> Jeg og par rødder overvejer 4 dage i Hartzen - og har aldrig været der
> på MC - og sidst jeg var der - var på bagsædet af mine forældres bil

Det tyske mc-magasin Motorrad & Reisen har turforslag med kort i PDF-
og gps-filer til både Garmin og TomTom:

<http://www.motorradundreisen.de/index.php?
sub=touren&site=download&TT=1>

søg på Harzen...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Richard

Dato : 08-03-09 10:48

On 8 Mar., 17:46, Richard <rpaderich...@netscape.net> wrote:

> søg på Harzen...

Vrøvl, søg på 'Harz' – det er jo en tysk side

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 08-03-09 20:10

Jørn N. Andersen (slet 59WI0) skrev:
> [...]
> Lidt sving- og bjergkørsel - hvor skal vi så hen ad??
> Andre anbefalinger - og "advarsler" modtages m. glæde

Hvis det er i bededagene, vil det nok være muligt at finde noget ledig
overnatning, men er det på sammenfaldne helligdage med de tyske, ville
jeg alvorligt overveje at reservere et sted at sove, for så er der
_mange_ i Harzen - rigtig mange MC, som kampister, busser, og andet
turistrelateret transportmateriel

Kristi-himmelfart, påske og pinse er også tyske helligdage.

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 08-03-09 20:11

"Andre anbefalinger - og "advarsler" modtages m. glæde"

Har været der et par gange. Man bliver afhængig Pas på sving, når der
står 180 grader, så er det 180 grader og der bliver til tider kørt meget
stærkt, og der er mange MC'er. På et af de højeste bjergtoppe er der
MC-træfpunkt. Der er konstant 40-80 MC'er, som lige holder og sparker lidt
dæk. Husker ikke lige stedets navn.

Vi boede på en campingplads ca. 10-20km øst for Goslar, hvor indehaveren
tale dansk. Det sted har jeg også glemt navnet på

--
Mvh.
Henrik

Fjern de 2 x'er i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 08-03-09 20:58

Henrik Nielsen skrev den 08 mar 2009 i
På et af de højeste bjergtoppe er der
> MC-træfpunkt. Der er konstant 40-80 MC'er, som lige holder og sparker
lidt dæk. Husker ikke lige stedets navn.

Torfhaus ist es
Men en del af MC-trafikken er flyttet andre steder hen, på grund af noget
byggeri på P-pladsen. Se:
http://www.harzbreak.de/motorrad-treffpunkte-harz.htm

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 09-03-09 09:31

"Torfhaus ist es "

Arrghh, ja selvfølgelig

Fra : Biker-Torben®

Dato : 09-03-09 14:35

"Jørn N. Andersen (slet 59WI0)" <jna@59WI0c.dk> wrote in message
> [...]
> Vi har kørt i Norge en del gange - og alene brugt "zimmer-frei" -er
> det også muligt i Hartzen? (hvad ligger prislejet på for overnatning)

Jeg var i Harzen sidste år fra mandag-lørdag.
Vi boede 3 nætter i Goslar på det lille Hotel Kaiserpfalz lige midt i byen
(der er gratis parkering i hotellets aflåste gård). Det kostede omkring 48
euro for en dobbeltværelse med bad på gangen, inkl. morgenmad.
http://www.hotelkaiserpfalz.de/zimmer.htm

Derfra kørte vi ud på kortere og længere ture i tre dage. På den 4. dag
kørte vi til byen Quedlinburg i den tidligere østtyske del af Harzen og
fandt uden problemer et billigt hotelværelse midt i byen til ca. 50 euro.

Harzen er et godt udflugtsmål: ikke langt fra Danmark, flotte veje, smuk
natur, spændende oplevelser og billige priser.

Se billeder fra vores tur til Harzen sidste år (har desværre endnu ikke fået
sat billedtekster på, men billederne taler forhåbentlig for sig selv):
http://www.flickr.com/photos/bikertorben/sets/72157607453067619/

--
Hilsen
Biker-Torben

Fra : Hans Posselt

Dato : 09-03-09 18:29

> [...]
> Lidt sving- og bjergkørsel - hvor skal vi så hen ad??
> Andre anbefalinger - og "advarsler" modtages m. glæde

Hej
Har boet på www.bh29.de
-Et rigtigt bikersted - måske er maden ikke det bedste - men det opvejes
noget af stemningen.
Hans

Fra : Henrik Frandsen

Dato : 10-03-09 21:10

Har været en del i Harz, vi har altid lagt på Camping Campingpark
Wiesenbeker Teich

http://www.campingwiesenbek.de/max.html

Derfra har vi kørt mange ture.
http://www.campingwiesenbek.de/biker-touren.html
Camping fatter arrangerer mc ture i området, han er selv mc'ist.

Mvh. Henrik

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 11-03-09 20:28

Henrik Frandsen skrev den 10 mar 2009 i

> Har været en del i Harz, vi har altid lagt på Camping Campingpark
> Wiesenbeker Teich
>
> http://www.campingwiesenbek.de/max.html

http://www.harz-camp.de/ kan også anbefales, priser for leje af
Mietwohnwagen i forskellige størrelser ligger i et ganske overkommeligt
leje. Ejerne er venlige og omgængelige.