Argh - min mc (scooter) er blevet stjålet
Fra : Carsten

Dato : 07-03-09 00:15

Det er sådan en fætter her:
http://www.twistngo.com/reviews/images/kymco_super8.jpg

Stillede den på arbejde (v/musikhuset i århus) torsdag morgen kl. ca. 8.00
og skulle hjemad igen ca. 17.00. Der hvor den havde stået var der kun en
overklippet kædelås
Nypris er kun 15.000 kr. men den var kun et halvt år gammel så det er
*rigtig* ærgerligt. Jeg havde ikke kasko på (igen - grundet nyprisen vs.
præmien) - det skulle man måske nok have haft.
Mon en meget større kædelås kunne have forhindret det ? ... jeg tvivler, mon
ikke de har læsset den på en trailer/lastbil alligevel ? man trækker vel
ikke bare lige af sted med en MC ved højlys dag ?

Nummerpladen er nok skruet af den, men hvis ikke så står der HN 10 017 på
den.

Hilsen
Carsten

Fra : Per

Dato : 07-03-09 09:06

Carsten wrote:
> [...]
>
> Stillede den på arbejde (v/musikhuset i århus) torsdag morgen kl. ca.
> 8.00 og skulle hjemad igen ca. 17.00. Der hvor den havde stået var

Damn jeg føler med dig......

> [...]
> tvivler, mon ikke de har læsset den på en trailer/lastbil alligevel ?
> man trækker vel ikke bare lige af sted med en MC ved højlys dag ?

Det er svært at svare på. Jeg vil umiddelbart tro at det er unge mennesker
og ikke "proffe" der stjæler sådan en maskine. En god kædelås ville helt
sikkert kunne få dem til at vælge en anden og eller gøre det meget sværere
for dem - specielt hvis den var låst fast til en genstand.

ABUS laver nogen rigtig gode låse
http://www.abus.de/de/main.asp?ScreenLang=de&sid=451915920085630070320098748168154&select=0105b02&ArtikelGrID=151

men de er dyre herhjemme - køb dem i Tyskland. nr 1 og nr 2 på siden er
ekstremt kraftige og pålidelige.

Man alt kommer til kort overfor en vinkelsliber.

Skal du have dig en ny scooter vil jeg anbefale dig at se på denne her:
http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=52380

Billig og ret fed

De kan ikke sammenlignes med kineser maskinerne - det er langt langt bedre
EU kvalitet.

mvh. Per

Fra : Bjarne K.

Dato : 07-03-09 14:33

"Per" <mesked@hotmail.com> wrote in message
> Carsten wrote:
>
> Skal du have dig en ny scooter vil jeg anbefale dig at se på denne her:
> http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=52380

Har du nogen ide om hvad "dyret" kan komme op på, sådan km/t mæssigt ?
Der står heller ikke rigtigt noget om hvor mange hypper den har ?

Bjarne K.

Fra : Bjarne K.

Dato : 07-03-09 14:37

"Bjarne K." <not@nej.ni> wrote in message

> [...]
>>

> Har du nogen ide om hvad "dyret" kan komme op på, sådan km/t mæssigt ?
> Der står heller ikke rigtigt noget om hvor mange hypper den har ?

Hov, min egoisme tog over, så jeg glemte et "jeg føler med dig" til
Carsten..

Arbejder i Århus, så jeg skal nok holde øjnene åbne.

Bjarne K.

Fra : Per

Dato : 07-03-09 15:40

Bjarne K. wrote:
> "Per" <mesked@hotmail.com> wrote in message

> Har du nogen ide om hvad "dyret" kan komme op på, sådan km/t mæssigt ?
> Der står heller ikke rigtigt noget om hvor mange hypper den har ?

Jeg har ikke kunne finde noget på nettet omkring antal heste, men mon ikke
det er omkring de 10 hk.

Dette sammenholdt med 89 kg - vil jeg regne med giver en topfart på 100 -
110 km/t på speedometeret.

Jeg har selv en scooter med 13 hk, der vejer 144 kg - den kan jeg få op på
120 - 125 lm/t på speedometeret.

mvh. Per

Fra : Carsten

Dato : 07-03-09 16:06

> [...]
> det er omkring de 10 hk.
>
> Dette sammenholdt med 89 kg - vil jeg regne med giver en topfart på 100 -

Kymcoen har 9hk og løber 115 km/t på speedo. Målt gps hastighed er ca. 100
km/t.

MCTC skriver 11 hk for spanioleren

http://www.mctouringclub.dk/?id=15874&nyhed_id=19559&pagetype=1

Carsten

Fra : Armand

Dato : 07-03-09 13:38

Fra : Armand

Dato : 07-03-09 13:41

Carsten skrev:
> [...]
> ikke de har læsset den på en trailer/lastbil alligevel ? man trækker vel
> ikke bare lige af sted med en MC ved højlys dag ?

Og dog!
Prøv at kigge rundt omkring i baggårde og "listige steder" i nærområdet:
I heldigste fald er den blot blevet trukket "lidt til side" hvor man i
ro og fred har kunnet rode med at kortslutte den og dér efterladt den
ifald at det forehavende mislykkedes :-/

--
Armand.

Fra : Bjarne K.

Dato : 07-03-09 15:17

"Carsten" <carsten@noexists.dk> wrote in message
> [...]
> vel ikke bare lige af sted med en MC ved højlys dag ?
>
> Nummerpladen er nok skruet af den, men hvis ikke så står der HN 10 017 på

Troede forøvrigt at standart svaret her i gruppen var, at du skal udlove en
dusør til Taxi gutterne i Århus. Hjælper selvf. hvis plader stadig sitter
på..

Bjarne K.

Fra : Carsten

Dato : 07-03-09 16:01

> [...]
> Troede forøvrigt at standart svaret her i gruppen var, at du skal udlove
> en dusør til Taxi gutterne i Århus. Hjælper selvf. hvis plader stadig

har tænkt på det, men da den ligner sådan set enhver knallert 45, så er det
vist omsonst for chaufførerne at kigge efter...

Carsten