Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Rengøring / 'opblødning'?
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-03-09 00:49

Jeg har på mine Canon analoge EOS huse selvfølgelig div.
gummiøjestykker, men et par af dem er efterhånden ved at blive en smule
stive i betrækket. - Kan de renses, så de får deres naturlige
spænstighed tilbage, - Hvis ja, er det så bare den velgennemprøvede med
at lægge dem i blød i lunkent vand med en smle opvaskemiddel? - Eller er
det bare ærgeligt og så gå ud og købe sig et nyt?

mvh. Erik Richard

Fra : E.M.

Dato : 10-03-09 09:30

"Erik Richard Sørensen" <NOSPAM@NOSPAM.dk> skrev i meddelelsen

[...]

Jeg har ikke selv prøvet, men jeg kunne forestille mig at sådan noget gummi
ville have godt af en omgang af den silicone man smører på bilens
gummilister, det blødgør i hvert fald, om det så vil give problemer med
afsmitning ved jeg ikke, men det var da et forsøg værd, ellers kan man jo
købe nye øjestykker, de er ikke specielt dyre.

Mvh. E.M.

Fra : Bo Bjerre

Dato : 10-03-09 23:09

E.M. wrote:

> [...]
> afsmitning ved jeg ikke, men det var da et forsøg værd, ellers kan man
> jo købe nye øjestykker, de er ikke specielt dyre.

Jeg ville undgå silikoneolie i nærkeden af kameraer. Det vandrer på alle
overflader, og breder sig. Bruger man det på en cykelkæde, er styret
fedtet en uge efter

Bo //

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-03-09 02:12

Bo Bjerre wrote:

> Jeg ville undgå silikoneolie i nærkeden af kameraer. Det vandrer på alle
> overflader, og breder sig. Bruger man det på en cykelkæde, er styret
> fedtet en uge efter

Det er også det, jeg er lidt bange for, men de der eyecups kan jo
heldigvis tages af, så det mindsker jo risikoen lidt... - Jeg kommer
formentlig lige forbi min fotohandler i morgen, så vil jeg lige spørge
ham først...

mvh. Erik Richard