Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon 5DmkII workflow HD-videofiler til st~
Fra : Bo :o\)

Dato : 08-03-09 19:23

Hej

Håber ikke det er for off topic, det er jo stadig et kamera

Er der nogen 5DmkII ejere der har fundet et fungerende workflow til at lave
en standard SD DVD ud fra HD-filer skudt med 5DmkII ?

Jeg bruger TMPGenc Authoring Works 4 til at lave mine DVD'r og uanset om jeg
bruger de filer der kommer direkte ud af kameraet eller konverterer dem med
Xilisoft Video Converter ( hvilket for øvrigt forringer kvaliteten ) ender
jeg op med en ikke standard DVD som nogle DVD-afspillere godt kan håndtere
mens andre ikke kan.

Tilsyneladende er det noget med noget GOP ( aner ikke hvad det er ) der er
skyld i at DVD'n bliver non standard.

På forhånd tak for inputs.

Bo

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 08-03-09 21:24

Bo skrev:
> [...]
> mens andre ikke kan.
>
> Tilsyneladende er det noget med noget GOP ( aner ikke hvad det er ) der er

Jeg kører filer igennem imovie og derfra brænder jeg dvdér..

Tommy

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-03-09 22:53

Tommy Hjorth <tommy@tommyhjorth.dk> wrote:

> Jeg kører filer igennem imovie og derfra brænder jeg dvdér..

Stakklen sider jo på en PC ... så det hjælper ham jo ikke rigtigt :)

/thomas

Fra : Kim

Dato : 09-03-09 07:37

"Bo " <bo_o@detteskalfjernesMAIL.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> DVD-afspillere godt kan håndtere mens andre ikke kan.
>
> Tilsyneladende er det noget med noget GOP ( aner ikke hvad det er ) der er

Kan du bruge dette:
http://www.velocityreviews.com/forums/t268545-quotvideo-gop-is-too-longquot-tmpgenc-dvd-author.html

Ellers søg på gop +dvd på Google. Det giver en masse hits.

Mvh, Kim

Fra : Peter Holm

Dato : 09-03-09 22:48

Bo wrote:
> [...]
>
> Er der nogen 5DmkII ejere der har fundet et fungerende workflow til
> at lave en standard SD DVD ud fra HD-filer skudt med 5DmkII ?

jeg bruger Quick Media Converter til samme filer.
http://quick-media-converter.en.softonic.com/
Holder jeg mig til Easy mode - converterer til Eur. DVD High Quality 16:9
får jeg et hæderligt resultat.

Mvh
Peter

Fra : Bo :o\)

Dato : 11-03-09 22:09

"Peter Holm" <peterholm67@hotmail*REMOVE*.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://quick-media-converter.en.softonic.com/
> Holder jeg mig til Easy mode - converterer til Eur. DVD High Quality 16:9

Hej

Tak for tipset.

Desvære giver den konverter samme resultat.

Jeg googler og forsøger lidt mere indtil jeg finder en løsning der er så
"standard" at min Pioneer DVD er tilfreds

Bo

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 11-03-09 23:08

"Bo :o\)" <bo_o@detteskalfjernesMAIL.dk> skrev :

>Jeg googler og forsøger lidt mere indtil jeg finder en løsning der er så
>"standard" at min Pioneer DVD er tilfreds

VSO ConvertXtoDVD plejer at kunne klare alt, men har dog ingen
viden om det med Gop.
--
Kerim

Fra : BigMac

Dato : 12-03-09 18:06

> Tak for tipset.
>
> Desvære giver den konverter samme resultat.
>
> Jeg googler og forsøger lidt mere indtil jeg finder en løsning der er så
> "standard" at min Pioneer DVD er tilfreds

lad os høre hvad du finder ud af

Fra : Bo :o\)

Dato : 12-03-09 21:53

> lad os høre hvad du finder ud af

Hej

Så kører det.....

Det er lidt pinligt men jeg var vist røget i en blindgyde.
Det viser sig at det ikke er de famøse GOP's der er problemet men derimod
min Pioneer som tilsyneladende pludselig har fået en ekstrem modvilje mod
RW-skiver som jo var hvad jeg testede med.

Brænder jeg på en alm. DVD-R eller +R så virker det pludselig uanset hvordan
jeg har lavet skiven.

Tak for hjælpen og inputs fra alle i denne tråd.

Bo