Medion fra Aldi
Fra : BOX

Dato : 09-03-09 18:17

Ja så skete det vi tror ikke sker, Medion slukke og når jeg så prøver at
starte den,
kommer der blot et lille "brum" og så er den dø igen.

Hjælp, hvad kan det være ?

På forhånd tak
BOX

Fra : Henning

Dato : 09-03-09 18:56

On Mon, 9 Mar 2009 18:16:49 +0100, "BOX" <bjarnebo@danbbs.dk> wrote:

>Ja så skete det vi tror ikke sker, Medion slukke og når jeg så prøver at
>starte den,
>kommer der blot et lille "brum" og så er den dø igen.
>
>Hjælp, hvad kan det være ?

Prøv at afbryde 220v fuldstændig et minuts tid (hiv stikket ud af
kontakten).
Jeg har oplevet at skulle resette bios vha. jumper på motherboardet et
par gange for at kunne starte, typisk hvis maskine har været slukket
meget længe eller blevet afbrudt på kontakten.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 09-03-09 18:57

"BOX" <bjarnebo@danbbs.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> starte den,
> kommer der blot et lille "brum" og så er den dø igen.

Mange muligheder, men den mest sandsynlige årsag er en defekt
strømforsyning.

Kurt

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 09-03-09 19:00

BOX har bragt dette til os:
> Ja så skete det vi tror ikke sker, Medion slukke og når jeg så prøver at
> starte den,
> kommer der blot et lille "brum" og så er den dø igen.

> Hjælp, hvad kan det være ?

Min Medion 8818 gjorde for nyligt det samme efter ca. 4 års tro
tjeneste, det var en ny psu der skulle til før den ville igen

--
Venligst / Regards
Brian Vestergaard

Fra : Leo

Dato : 09-03-09 22:36

Jeg kan kun være enig med Kurt og Brian i du skal teste med en ny
strømforsyning.

Tag puteren med i en "rigtig" computer butik, og spørg om man lige kan teste
om ikke det kun er strømforsyningen der er røget.
Vi de ikke det, så find en anden, ingen hjælp ingen handel, og de har nok
ikke voldsomt travlt lige nu.

Fra : BOX

Dato : 09-03-09 23:14

"Leo" <leo@leo.lir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> teste om ikke det kun er strømforsyningen der er røget.
> Vi de ikke det, så find en anden, ingen hjælp ingen handel, og de har nok

Jeg takker for Jeres gode råd, jeg har prøvet med anden strømforsyning, det
var det samme, men når jeg
trak stikket ud som styre skærmen kunne maskinen godt starte op og jeg kunne
få den DVD ud som
jeg var ved at brænd, da det skete.

Jeg har så kikket på bundkortet, der sider bl.a. 2 "det ligner
AAA-batterier, hvor toppen er bulet op,
så jeg tror det er dem der er skyld i det.

Er der nogen der har et godt forslag.

Hilsen BOX

Fra : Pico

Dato : 09-03-09 23:59

BOX wrote:
> [...]
>
> Jeg har så kikket på bundkortet, der sider bl.a. 2 "det ligner
> AAA-batterier, hvor toppen er bulet op,
> så jeg tror det er dem der er skyld i det.

De er gået

> Er der nogen der har et godt forslag.

Nyt bundkort. Det er afhængi af hvor gammel makinen er og hvor god den er,
måske er det smartere at købe en ny Pc.
--
MVH
Pico

Fra : BOX

Dato : 10-03-09 01:28

> De er gået

> Nyt bundkort. Det er afhængi af hvor gammel makinen er og hvor god den er,
> [...]
Ja jeg må se om Direktøren kan bevilge en sådan.

Tak for det BOX

Fra : J

Dato : 10-03-09 08:39

"BOX" <bjarnebo@danbbs.dk> skrev i en meddelelse

> Ja jeg må se om Direktøren kan bevilge en sådan.
>
> Tak for det BOX

Husk, at der er 3 års garanti på pc'er fra Aldi.

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 10-03-09 07:26

> Jeg har så kikket på bundkortet, der sider bl.a. 2 "det ligner
> AAA-batterier, hvor toppen er bulet op,
> så jeg tror det er dem der er skyld i det.

Bare til info:
http://www.badcaps.net/pages.php?vid=2

Fra : Fietsenmaker

Dato : 10-03-09 11:20

BOX skrev:
> [...]
> starte den,
> kommer der blot et lille "brum" og så er den dø igen.

Du skriver ikke hvor gammel den er.
Er den under 3 år så ring til Medion Hotline på 70 21 20 24
Den normale fremgangsmåde er at man modtager en pakkeseddel så man kan
sende den til Medion, der går ca. 3 uger så modtager du maskinen igen.
Det er som jeg har oplevet det da min 2 år gamle maskine ikke ville mere.

Fra : BOX

Dato : 11-03-09 00:27

"Fietsenmaker" <fietsen@maker.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> sende den til Medion, der går ca. 3 uger så modtager du maskinen igen.
> Det er som jeg har oplevet det da min 2 år gamle maskine ikke ville mere.

OK. jeg skal lige finde regningen frem, men jeg mener at den er 4 år.
Tak for det.
BOX