MS Windows
briani 27239
Windows home server 2008
Fra : MJU

Dato : 08-03-09 09:18

Kan man få hjælp til Windows home server 2008
i denne her gruppe?

/Micky

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-03-09 12:20

MJU skrev:
> Kan man få hjælp til Windows home server 2008
> i denne her gruppe?

Ja. Men jeg tør selvfølgelig ikke love, at der er nogen, der
kan svare på lige netop dine spørgsmål.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : MJU

Dato : 08-03-09 12:36

Kim Ludvigsen skrev:

> Ja. Men jeg tør selvfølgelig ikke love, at der er nogen, der kan svare
> på lige netop dine spørgsmål.

Tak jeg prøver om jeg kan være heldig.

Jeg har en Windows Home Server 2008 til og køre.
Den har en mappe som hedder Public. Og denne mener jeg at man skulle
kunne bruge til mindre fildeling. Ligesom man kan med Dropbox
http://www.getdropbox.com/

Og jeg vil gerne kunne lave et lille galleri, som folk kan se uden og
skulle bruge login til det.

Der er en galleri Add-ins her
http://www.wegotserved.co.uk/2008/12/30/add-in-review-webguide-for-windows-home-server/

Men man kan ikke lave galleriet være åben for alle, på sammen måde som
hvis man har en hjemmeside med et galleri.

Skal man bruger et helt andet server program, for og få det ting til og
virke?

/Micky

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 08-03-09 12:25

MJU <mickydk@gmail.com> skrev :

>Kan man få hjælp til Windows home server 2008
>i denne her gruppe?

news:dk.edb.system.ms-windows.server vil være mere passende.
--
Kerim

Fra : MJU

Dato : 08-03-09 12:38

Kerim Ellentoft skrev:

> news:dk.edb.system.ms-windows.server vil være mere passende.

Ja men det virker som om der ikke er så meget gang i den gruppe.
Så tænkte jeg, at man kunne være mere heldig her.

/Micky

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 08-03-09 13:46

MJU <mickydk@gmail.com> skrev :

>Ja men det virker som om der ikke er så meget gang i den gruppe.
>Så tænkte jeg, at man kunne være mere heldig her.

Fordi, der ikke er mange indlæg, behøver det ikke betyde, at der
er en del læsere af gruppen og besvarer indlæg, der kommer.
--
Kerim

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 08-03-09 17:28

MJU skrev:
> Kan man få hjælp til Windows home server 2008
> i denne her gruppe?

Tror du ikke bare du skulle læse lidt mere på fx
http://www.microsoft.com/windows/products/winfamily/windowshomeserver/default.mspx
om hvad man kan. Netop de ting du er ude efter er der let tilgængelige
applikationer til. Som de forøvrigt nok ikke har megen forstand på i
server-gruppen.

--
Niels

Fra : MJU

Dato : 08-03-09 18:31

Niels P Sønderskov skrev:

> [...]
> om hvad man kan. Netop de ting du er ude efter er der let tilgængelige
> applikationer til. Som de forøvrigt nok ikke har megen forstand på i

Kunne du ikke være venlig og give mig et link til hvor der står noget om
public mappen?
Og et til hvor man laver et galleri som alle kan se uden login.
Ligesom et alm web galleri.

For jeg kan ikke finde det.

/Micky

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 08-03-09 19:02

MJU skrev:

> [...]
> public mappen?
> Og et til hvor man laver et galleri som alle kan se uden login.

Nu bruger jeg den ikke selv, men så vidt jeg kan se på produktguiden er
det helt sædvanlig Windows brugeradministration til de standardmapper
der er oprettet ved installation. Hvis du er i tvivl om hvordan det
fungerer kan du bruge Start > Hjælp.

--
Niels