Gul trekant på netværkskort
Fra : Thomsen

Dato : 08-03-09 18:15

Hej
Efter en voldsom udrensning af virus er der kommet gule trekanter på alt der
har med netværkskort og trådløs forbindelse.
I kontrolpaneler og netværksforbindelser er ikonerne for disse væk.
Og maskinen vil ikke lade mig installere drivere.
Hvad kan jeg mon gøre?

mvh Ole

Fra : Thomsen

Dato : 08-03-09 18:33

"Thomsen" <oat@@tele2.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> I kontrolpaneler og netværksforbindelser er ikonerne for disse væk.
> Og maskinen vil ikke lade mig installere drivere.

.....kan også lige sige at jeg har kørt Winsock Fix XP, men jeg har læst at
dette program også kan komme til at fjerne alle netforbindelserne.

mvh Ole

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 09-03-09 07:56

On Sun, 8 Mar 2009 18:15:00 +0100, "Thomsen" <oat@@tele2.dk> wrote:

> [...]
> I kontrolpaneler og netværksforbindelser er ikonerne for disse væk.
> Og maskinen vil ikke lade mig installere drivere.

Boot i fejlsikret tilstand (uden netværkssupport), slet netkort fra
Device Manager (Start > Run > devmgmt.msc), reboot og installér dine
drivere igen.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Thomsen

Dato : 09-03-09 10:23

> Boot i fejlsikret tilstand (uden netværkssupport), slet netkort fra
> Device Manager (Start > Run > devmgmt.msc), reboot og installér dine
> drivere igen.

Efter din metode melder windows desværre stadig, at der er problem med
installationen af min trådløse driver og at driveren er beskadiget (kode 39)
.
Det samme for mit Realtek RTL 8139 netkort.
Der er stadig gule prikker på allle netværk i enhedshåndteringen.

mvh Ole

Fra : Thomsen

Dato : 09-03-09 10:28

> [...]
> 39) .
> Det samme for mit Realtek RTL 8139 netkort.
> Der er stadig gule prikker på allle netværk i enhedshåndteringen.

Hvis det kan hjælpe noget, melder min virus beskyttelse NOD32:
"An error occurred while starting services. Analyses of application
protocols (POP3, HTTP) will not function."
Men det er måske bare en naturlig følge af hovedproblemet.

mvh Ole

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 09-03-09 18:28

On Mon, 9 Mar 2009 10:23:08 +0100, "Thomsen" <oat@@tele2.dk> wrote:

> Efter din metode melder windows desværre stadig, at der er problem med
> installationen af min trådløse driver og at driveren er beskadiget
> (kode 39) .

Det har altid virket for mig. Enten har du gjort noget forkert, eller
også er det tid til at installere Windows (og alle programmer) forfra.
Det er dog en god idé under alle omstændigheder, når din maskine er
(har været) inficeret.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Thomsen

Dato : 09-03-09 22:34

> [...]
> også er det tid til at installere Windows (og alle programmer) forfra.
> Det er dog en god idé under alle omstændigheder, når din maskine er

Tror at jeg gjorde det rigtigt, men er nu igang med at installere et
image/backup.
Var nok lidt mere inficeret end jeg først troede.

mvh Ole

Fra : Jens

Dato : 09-03-09 11:21

"Thomsen" <oat@@tele2.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> I kontrolpaneler og netværksforbindelser er ikonerne for disse væk.
> Og maskinen vil ikke lade mig installere drivere.

For det første kan du ikke være sikker på at alt skidt er fjernet. For det
andet har diverse løsninger ikke hjulpet.
Jeg vil derfor kraftigt anbefale dig at starte helt forfra, dvs. format c:
og ny installation af Windows.

Jens

Fra : Thomsen

Dato : 09-03-09 11:39

"Jens" <jens.joensson@_FJERNDETTE_gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> andet har diverse løsninger ikke hjulpet.
> Jeg vil derfor kraftigt anbefale dig at starte helt forfra, dvs. format c:

Kan godt se at det er det sikreste.
Men hvis jeg nøjes med at geninstallere XP på min styresystem-partition og
beholder min partition med programmer, kan jeg så få dem til at snakke
sammen igen?
F.eks. noget med at lave back-up af regfiler og bruge dem efter
geninstalleringen af XP?
Ved godt det ikke er det sikreste, men ville bare lige høre om det teoretisk
kan lade sig gøre.

mvh Ole

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 09-03-09 12:16

On Mon, 9 Mar 2009 11:38:38 +0100, "Thomsen" <oat@@tele2.dk> wrote:

>Kan godt se at det er det sikreste.
>Men hvis jeg nøjes med at geninstallere XP på min styresystem-partition og
>beholder min partition med programmer, kan jeg så få dem til at snakke
>sammen igen?
Ja man det kræver nok at du geninstallerer de fleste af programmerne
igen.

>F.eks. noget med at lave back-up af regfiler og bruge dem efter
>geninstalleringen af XP?
Det kan prøves hvis du er til eksperimenter, ellers ikke.
Hint, noget med at tage de reg keys der høre til de programmer du
ønsker at benytte, ikke tage det hele.

>Ved godt det ikke er det sikreste, men ville bare lige høre om det teoretisk
>kan lade sig gøre.
Man kan altid eksperimenterer, men resultatet kan der kun gættes på,
der er så mange parametere der spiller ind.

/Hans

Fra : Thomsen

Dato : 09-03-09 12:26

> [...]
> Man kan altid eksperimenterer, men resultatet kan der kun gættes på,
> der er så mange parametere der spiller ind.

Du har nok ret i det med kun at tage de regfiler der knytter sig til
programmerne.
Men så begynder det at blive langhåret for mig. Et programs regfiler synes
jeg ligger rimeligt spredt. Og jeg har riiiigtig mange programmer.
Men måske gøre det med de vigtigste.

mvh Ole

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 09-03-09 20:15

Thomsen wrote:

> F.eks. noget med at lave back-up af regfiler og bruge dem efter
> geninstalleringen af XP?

Mange programmer smider også DLL'er i \Windows-strukturen.

> Ved godt det ikke er det sikreste, men ville bare lige høre om det teoretisk
> kan lade sig gøre.

Det er langhåret teori. Spil fra Blizzard kræver end ikke at der hentes
noget i registreringsdatabasen. Tænk hvis alle andre kunne lave tingene
lige så brugervenligt

Husk stor-backup af Outlook Express, hvis den anvendes. Alt er desværre
gemt i registreringsdatabasen

Jesper Poulsen

Fra : Thomsen

Dato : 09-03-09 22:36

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lige så brugervenligt
>
> Husk stor-backup af Outlook Express, hvis den anvendes. Alt er desværre

Ja, det bliver lidt for kompliceret.
Har beslutet at lægge et image/backup ind.

mvh Ole