boot-problem / intet rørt ifbm harddiske o~
Fra : Knud Hansen

Dato : 08-03-09 22:17

Hvad sker der hér :

Da jeg slukkede for PCen i går . Ingen problem . Alt virkede perfekt. Da jeg
tænder for den nu, får jeg denne besked :

"Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot
device and press a key " ???

Jeg åbnede kabinettet for at se se om et kabel skulle have løsnet sig fra
harddiske til motherboard. alt virker i orden.

Skriver dette fra min laptop, da den anden er stendød, bortset fra
ovenstående besked.

Hjælp modtages med glæde !

Fra : Peter

Dato : 08-03-09 23:04

"Knud Hansen" <qwert@123.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg tænder for den nu, får jeg denne besked :
>
> "Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected

Prøv at downloade og køre harddisken igennem med HDD Regenerator
http://www.shareup.com/HDD_Regenerator-download-23790.html
Afhængig af hd'ens størrelse kan det godt tage nogle timer, men det har
hjulpet mig til at redde data mange gange.
Hdd Regenerator, er ikke et program der skal installeres. Det skal blot
brændes ud på en bootcd, som man derefter booter på.
Programmet kan også findes på Hirens Bootcd, sammen med et utal at andre
utility programmer.
Hirens bootCD kan hentes her: http://www.hiren.info/pages/bootcd

Programmet tjekker hele harddisken for defekte sektorer, regenerere dem uden
at ødelægge data.
Er det en stor harddisk, skal du regne med at det tager et døgns tid.

PeterB

Fra : Peter

Dato : 08-03-09 23:08

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Afhængig af hd'ens størrelse kan det godt tage nogle timer, men det har
> hjulpet mig til at redde data mange gange.

Jeg glemte lige at notere, at du efterfølgende bør sikre alle vigtige data
på harddisken, da du kan risikere den ret snart går helt ned.
Du kan dog også være heldig, at den kører videre i månedsvis uden yderligere
nedbrud.

PeterB

Fra : Knud Hansen

Dato : 08-03-09 23:26

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> på harddisken, da du kan risikere den ret snart går helt ned.
> Du kan dog også være heldig, at den kører videre i månedsvis uden

tak for svar. men er der ikke lettere måde at finde ud af om det er HD der
er kaput ? købte den (samsung 500gb ) for mindre end 3 mdr. siden. og når
jeg er i bios er den registrerst fint nok. har også sat den som første boot
objekt. men alligevel samme besked når jeg re-booter.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 10-03-09 19:07

Peter wrote:

> Prøv at downloade og køre harddisken igennem med HDD Regenerator

Endnu engang skyder du over målet. Endnu en gang. Suk.

> Afhængig af hd'ens størrelse kan det godt tage nogle timer, men det har
> hjulpet mig til at redde data mange gange.

Du er vist ret ny på Usenet. I 99,99999% af tilfældene er der tale om
simple fejl der kan løses med fdisk eller en tur i BIOS. Men du skal
åbenbart altid rulle en stor og ganske unødvendig kanon frem.

Jesper Poulsen

Fra : Peter

Dato : 10-03-09 21:26

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

Så støjer det igen. Kan du da overhovedet ikke andet?

PeterB

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 10-03-09 21:32

Peter wrote:

> Så støjer det igen. Kan du da overhovedet ikke andet?

Det er dig der er klaphatten her på Usenet. Dig og Axel Hammerschmidt.
Man skulle tro at I var i familie.

Jesper Poulsen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 08-03-09 23:22

"Knud Hansen" <qwert@123.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> harddiske til motherboard. alt virker i orden.
>
> Skriver dette fra min laptop, da den anden er stendød, bortset fra

Kan skyldes defekt hd/ bootsektor, men det kan også skyldes, at den forsøger
at boote et forkert sted. Har du noget siddende i cdromdrev, diskettedrev,
usb eller?
Få den til at vise bootmenuen (under boot står der gerne hvilken f tast der
skal trykkes på) og tving den til at boote fra den rigtige disk. Lykkes det
stadig ikke?

Kurt

Fra : Knud Hansen

Dato : 08-03-09 23:33

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Få den til at vise bootmenuen (under boot står der gerne hvilken f tast
> der skal trykkes på) og tving den til at boote fra den rigtige disk.

Takker. Det vil jeg også prøve imorgen. Er alt for træt nu. Kommer bare til
at lave totalt kaos i den nu.

Fra : Knud Hansen

Dato : 08-03-09 23:47

> [...]
> Få den til at vise bootmenuen (under boot står der gerne hvilken f tast
> der skal trykkes på) og tving den til at boote fra den rigtige disk.

Var lige inde i bootmenuen og syntes ikke muligheden var der til at få
oplysninger om hvilken f tast man skulle trykke på. Så; nej det lykkedes
ikke.

Fra : Knud Hansen

Dato : 09-03-09 00:19

> [...]
> harddiske til motherboard. alt virker i orden.
>
> Skriver dette fra min laptop, da den anden er stendød, bortset fra

Jeg har haft dette problem før. Hvor jeg vist ikke fik sat harddiskene
tilbage som de sad, ved købet. Men dette blev rettet. Fik en kammerat til at
hjælpe mig med dette og det kom til at fungerer. Mener han i BIOS var inde i
noget med RAID, måske problemet ligger der ?

Men som skrevet . Jeg har IKKE været inde og rode i noget og lukket PCen på
normal vis.. Alligevel får jeg denne besked "Reboot and select proper boot
device or insert boot media in selected boot
> device and press a key " Computeren blev bygget ultimo 2008.

6 flasker rødvin til den der løser mit problem ( max. 300 kr for de 6
flasker )

Fra : jama

Dato : 09-03-09 13:37

> 6 flasker rødvin til den der løser mit problem ( max. 300 kr for de 6
> flasker )

Har du set i Bios fra hvilket drev den Booter, f.eks er det fra fra
"Disket/HD/Land/CD"
Og har du også prøvet, at få den startet op med F8 fejlsikker tilatand?
Mvh.Jama

Fra : W@

Dato : 09-03-09 14:32

jama skrev den 09-03-2009:

> Har du set i Bios fra hvilket drev den Booter, f.eks er det fra fra
> "Disket/HD/Land/CD"
> Og har du også prøvet, at få den startet op med F8 fejlsikker tilatand?
> Mvh.Jama

Har du læst hele tråden ?

Fra : Knud Hansen

Dato : 09-03-09 01:50

Har fundet ud af det. Harddiskene skulle sættes til RAID, så virkede det
igen. Igen tak for hjælpen !!!!

Hvordan den indstilning har ændret sig ; aner jeg ikke, men nu ved jeg det
til en anden gang.