|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Omdanne fra 1,6 benz til 1,9 TDI Fra : boesen
 | 
 Dato :  06-03-09 16:50
 | 
 |  | 
 
            Hej
 Jeg har en seat ibiza fra 2000 med en 1,6 75hk benzinmotor er det så
 lovligt at lægge en 1,9TDI motor over i bilen? denne motor vil passe
 præcist med de 20% motoren må være større.
 Det hele bunder i at jeg har fundet en 1.9 uden afgift som kun lige
 har rundet de 100.000km og afgiften for denne er større end de penge
 jeg kan få for min egen ibiza hvis jeg sælger den, derfor overvejer
 jeg at bytte om på stort set ALT (der er airkondition og det hele i
 den fra tyskland    MEN vil dette "mindre" indgreb være lovligt?
 Boesen
            
             |  |  | 
  Klaus D. Mikkelsen (07-03-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  07-03-09 07:58
 | 
 |  | 
 
            boesen skriver:
 > 
 > Jeg har en seat ibiza fra 2000 med en 1,6 75hk benzinmotor er det så
 > lovligt at lægge en 1,9TDI motor over i bilen? denne motor vil passe
 > præcist med de 20% motoren må være større.
 Du drømmer slet ikke om, hvor stort et arbejde det er.
 Told og skat vil sandsynligvis mene at bilen har skiftet identitet og
 dermed skal du betale afgift af en tilsvarende bil med dieselmotor -
 ergo kan du lige så godt betale afgift på den nye.
 Klaus
 -- 
  Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk    Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                  http://home6.inet.tele.dk/moppe |  |  | 
  Kent Nielsen (07-03-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kent Nielsen
 | 
 Dato :  07-03-09 08:22
 | 
 |  | 
 "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
 news:49B21B09.D1A71DFC@du.kan.finde.den...
 
 > Told og skat vil sandsynligvis mene at bilen har skiftet identitet og
 > dermed skal du betale afgift af en tilsvarende bil med dieselmotor -
 > ergo kan du lige så godt betale afgift på den nye.
 
 Ja, hvis man holder sig til at skifte maskinen, inden for de 20%
 effektforøgelse og går over til dieseldrift, slipper man forfornyet
 reg.afgift.
 Det ville være en god ting at få forhåndsgodkendt planerne skriftligt fra
 SKAT, hvis man er lidt i tvivl.
 
 Så får man da ikke grimme overraskelser...
 
 Godkendelsesmæssigt er der ikke problemer hvis motoren overholder den
 miljønorm som bilen er i.
 (Og op til 20% skal man ikke dokumentere bilens egenethed til den forøgede
 effekt)
 
 --
 Mvh
 Kent Nielsen
 
 
 
 
 |  |  | 
   Niels Bengaard (07-03-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Niels Bengaard
 | 
 Dato :  07-03-09 09:28
 | 
 |  | >> Told og skat vil sandsynligvis mene at bilen har skiftet identitet og
 >> dermed skal du betale afgift af en tilsvarende bil med dieselmotor -
 >> ergo kan du lige så godt betale afgift på den nye.
 >
 > Ja, hvis man holder sig til at skifte maskinen, inden for de 20%
 > effektforøgelse og går over til dieseldrift, slipper man forfornyet
 > reg.afgift.
 > Det ville være en god ting at få forhåndsgodkendt planerne skriftligt fra
 > SKAT, hvis man er lidt i tvivl.
 >
 > Så får man da ikke grimme overraskelser...
 >
 > Godkendelsesmæssigt er der ikke problemer hvis motoren overholder den
 > miljønorm som bilen er i.
 > (Og op til 20% skal man ikke dokumentere bilens egenethed til den forøgede
 > effekt)
 
 Jeg tror du blander tingene sammen, 20% reglen er som du siger noget med
 bilens egnethed, altså om den kan synes, og har ikke noget med afgift at
 gøre.
 Her vælger man at opgradere en bil til en model, der allerede har været i
 produktion og som forhåbentlig er typegodkendt i Danmark,og gør man det hele
 vejen igennem bilen er det naturligvis lovligt og kan synes og 20% reglen er
 så uinteressant.
 Angående identitet, så når man skifter fra benzin til diesel så skal man
 melde det til skat og de vurderer om der skal betales afgift af ombygningen
 og i dette tilfælde vil de sikkert kræve det.
 
 Den type ombygning kan som regel aldrig betale sig.
 
 Mvh Niels
 
 
 
 
 |  |  | 
    Kent Nielsen (07-03-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kent Nielsen
 | 
 Dato :  07-03-09 14:35
 | 
 |  | 
 "Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i en meddelelse
 news:gotb70$eca$1@newsbin.cybercity.dk...
 
 > Jeg tror du blander tingene sammen, 20% reglen er som du siger noget med
 > bilens egnethed, altså om den kan synes, og har ikke noget med afgift at
 > gøre.
 Nej det gør jeg desværre ikke.
 SKAT opererer også med 20%.
 Hvis du overskrider 20% ved motorudskiftning er der ingen tvivl, så har
 køretøjet skiftet identitet.
 
 Mvh
 Kent Nielsen
 
 
 
 
 |  |  | 
     Niels Bengaard (07-03-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Niels Bengaard
 | 
 Dato :  07-03-09 14:52
 | 
 |  | >> Jeg tror du blander tingene sammen, 20% reglen er som du siger noget med
 >> bilens egnethed, altså om den kan synes, og har ikke noget med afgift at
 >> gøre.
 > Nej det gør jeg desværre ikke.
 > SKAT opererer også med 20%.
 > Hvis du overskrider 20% ved motorudskiftning er der ingen tvivl, så har
 > køretøjet skiftet identitet.
 >
 > Mvh
 > Kent Nielsen
 
 Jep, du har ret.
 
 Mvh Niels
 
 
 
 
 |  |  | 
  Armand (07-03-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  07-03-09 13:58
 | 
 |  | 
 
            Klaus D. Mikkelsen skrev:
 > boesen skriver:
 >> Jeg har en seat ibiza fra 2000 med en 1,6 75hk benzinmotor er det så
 >> lovligt at lægge en 1,9TDI motor over i bilen? denne motor vil passe
 >> præcist med de 20% motoren må være større.
 > 
 > Du drømmer slet ikke om, hvor stort et arbejde det er.
 > 
 Jup!
 Alt gummi brugt i forbindelse med diesel(motor) er ganske anderledes end 
 "normalt" gummi!
 Det være sig hele turen fra tankdæksel til udstødning    Ombytning var tidligere et jævnligt benyttet trick på typisk Golf's 
 derved at dieselen dengang var væsentlig billigere end bensinen (men 
 vægtafgiften væsentlig større på diesel) og bilerne ikke skulle til 
 periodisk syn hvor sådant ville blive opdaget. Men for de ærlige kunne 
 det også gøres regulært á omregistrering til diesel. Så dét må også 
 mulig i dag (omend mere besværligt m.h.p. de miljønormer der er indført 
 i mellemtiden).
 Den største fejl du kan gøre er at fylde alt ekstratilbehøret med over i 
 din nuværende bil, derved at dét kommer til at koste ekstra til i den 
 nødvendige afgiftsvurdering    Alt i alt er det sikkert let at få ideer ud fra det lave prisleje på 
 brugte tyske biler, men i den sidste ende er andet end regulære 
 import/indregistrering næppe møjet værd!
 -- 
 Armand.
            
             |  |  | 
  alexbo (07-03-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : alexbo
 | 
 Dato :  07-03-09 09:38
 | 
 |  | 
 "boesen" <boesen@cdnet.dk> skrev
 >Det hele bunder i at jeg har fundet en 1.9 uden afgift som kun lige
 >har rundet de 100.000km og afgiften for denne er større end de penge
 >jeg kan få for min egen ibiza hvis jeg sælger den, derfor overvejer
 >jeg at bytte om på stort set ALT (der er airkondition og det hele i
 >den fra tyskland    MEN vil dette "mindre" indgreb være lovligt?
 Ja.
 Registreringsafgiftloven:
 § 7 a. Reparerede og genopbyggede køretøjer, hvoraf der tidligere er betalt
 registreringsafgift, og som er beskadiget som følge af tæring, slitage og
 lignende, og hvor reparation udføres løbende som almindelig vedligeholdelse,
 er fritaget for afgift.
 Stk. 2. Fritagelsen efter stk. 1 er betinget af følgende:
 1) Køretøjet skal efter genopbygningen svare til det i registreringsattesten
 omhandlede køretøj. Der må således ikke ske ændringer med hensyn til
 køretøjets fabrikat, model, type og årgang.
 2) Udskiftning af køretøjets motor, eventuelt til en motor med anden
 drivkraft, må ikke indebære en effektforøgelse på over 20 pct. i forhold til
 køretøjets originale motoreffekt.
https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=117284 Men som du kan læse skal du passe på med hvor meget du skifter ud over
 motoren, airconnen gør nok ikke så meget, men pas på med hjulophæng bremser
 og lignende.
 Selv om din bil har tromler bag på og den nye har skiver så lad være med at
 skifte.
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=110568&vId=202197&search=motorskift mvh
 Alex Christensen
            
             |  |  | 
  Ukendt (07-03-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  07-03-09 11:32
 | 
 |  | "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev :
 
 >1) Køretøjet skal efter genopbygningen svare til det i registreringsattesten
 >omhandlede køretøj. Der må således ikke ske ændringer med hensyn til
 >køretøjets fabrikat, model, type og årgang.
 
 Har desværre oplevet at den ikke gik, fordi registreringsattesten
 omhandlede drivemiddel : >> bensin <<
 
 og der nu lå en dieselmaskine i skidtet,  selv om en Granada 2.1D også
 er typegodkendt, med identiske bremser/undervogn.
 
 originalen var en Granada 2.0 OHC
 --
 Jan_stevns
 
 
 |  |  | 
   alexbo (07-03-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : alexbo
 | 
 Dato :  07-03-09 16:58
 | 
 |  | 
 <jan_stevns> skrev
 
 > Har desværre oplevet at den ikke gik, fordi registreringsattesten
 > omhandlede drivemiddel : >> bensin <<
 
 Bilen skal selvfølgelig omregistreres til dieseldrift, der skal betales en
 anden årlig afgift,
 det er klart at hvis man barebliver stoppet med en dieselmotor i en
 bensinbil, så får man problemer.
 
 Alle biler er registreret med drivmiddel det ændrer ikke ved at man kan
 skifte drivmiddel uden at der skal betales registringsafgiftafgift.
 Om man skifter fra bensin til diesel eller putter en elmotor i betyder
 ingenting.
 Der ikke tale om tabt idenditet
 
 Det står klart i loven:
 Stk. 2. Fritagelsen efter stk. 1 er betinget af følgende:
 2) Udskiftning af køretøjets motor, eventuelt til en motor med anden
 drivkraft, må ikke indebære en effektforøgelse på over 20 pct. i forhold til
 køretøjets originale motoreffekt.
 
 mvh
 Alex Christensen
 
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
   Frank Leegaard (08-03-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Frank Leegaard
 | 
 Dato :  08-03-09 08:31
 | 
 |  | jan_stevns wrote:
 > "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev :
 >
 >> 1) Køretøjet skal efter genopbygningen svare til det i
 >> registreringsattesten omhandlede køretøj. Der må således ikke ske
 >> ændringer med hensyn til køretøjets fabrikat, model, type og årgang.
 >
 > Har desværre oplevet at den ikke gik, fordi registreringsattesten
 > omhandlede drivemiddel : >> bensin <<
 >
 > og der nu lå en dieselmaskine i skidtet,  selv om en Granada 2.1D også
 > er typegodkendt, med identiske bremser/undervogn.
 >
 > originalen var en Granada 2.0 OHC
 
 Drivmiddelskift fra diesel til benzin var ikke muligt i "gamle dage"
 
 Intet problem nutildags
 
 
 (F
 
 
 
 
 
 |  |  | 
    thl (08-03-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : thl
 | 
 Dato :  08-03-09 11:27
 | 
 |  | 
 "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i en meddelelse
 news:49b3742b$0$15877$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > jan_stevns wrote:
 >> "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev :
 >>
 >>> 1) Køretøjet skal efter genopbygningen svare til det i
 >>> registreringsattesten omhandlede køretøj. Der må således ikke ske
 >>> ændringer med hensyn til køretøjets fabrikat, model, type og årgang.
 >>
 >> Har desværre oplevet at den ikke gik, fordi registreringsattesten
 >> omhandlede drivemiddel : >> bensin <<
 >>
 >> og der nu lå en dieselmaskine i skidtet,  selv om en Granada 2.1D også
 >> er typegodkendt, med identiske bremser/undervogn.
 >>
 >> originalen var en Granada 2.0 OHC
 >
 > Drivmiddelskift fra diesel til benzin var ikke muligt i "gamle dage"
 >
 > Intet problem nutildags
 
 I 1993 blev min Volvo 740 bygget om fra diesel til benzin, helt
 uden problemer.
 
 mvh
 Thorbjørn
 
 
 
 
 |  |  | 
    Per Beer Hansen (08-03-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Beer Hansen
 | 
 Dato :  08-03-09 11:38
 | 
 |  | 
 "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen 
 news:49b3742b$0$15877$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >
 > Drivmiddelskift fra diesel til benzin var ikke muligt i "gamle dage"
 >
 Hvad mener du med gamle dage?
 Jeg har da både været med til benzin/diesel og diesel/benzin ombygninger, 
 tilbage i 80'erne, og de var alle mulige/lovlige.
 -- 
 Mvh Per
www.perbeer.dk  - Motorsport
 Noget for pladesmeden: 
http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f |  |  | 
     Ib Jakobsen (08-03-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ib Jakobsen
 | 
 Dato :  08-03-09 12:14
 | 
 |  | Per Beer Hansen skrev:
 
 >
 > Hvad mener du med gamle dage?
 > Jeg har da både været med til benzin/diesel og diesel/benzin
 > ombygninger, tilbage i 80'erne, og de var alle mulige/lovlige.
 
 
 Jeg vil også godt vide hvornår de gamle dage startede.
 
 
 
 Vores lokale bilinspektør, og jeg mener bilinspektør, byggede om fra
 benzin til diesel i midten af halvfjerdserne. Og det havde han ikke
 gjort hvis ikke det var muligt.
 
 
 --
 MVH
 Ib Jakobsen
 
 
 |  |  | 
  boesen (07-03-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : boesen
 | 
 Dato :  07-03-09 12:29
 | 
 |  | Hehe, det lyder som om jeg skal holde mig fra at skifte motoren (Er
 godt klar over det store arbejde det er men har prøvet at skifte tilo
 en anden motor før).
 Jeg sælger bare den jeg har og så må jeg betale afgift af de nye.
 
 Anders
 
 On 7 Mar., 16:57, "alexbo" <ale...@email.dk> wrote:
 > <jan_stevns> skrev
 >
 > > Har desværre oplevet at den ikke gik, fordi registreringsattesten
 > > omhandlede drivemiddel : >> bensin <<
 >
 > Bilen skal selvfølgelig omregistreres til dieseldrift, der skal betales en
 > anden årlig afgift,
 > det er klart at hvis man barebliver stoppet med en dieselmotor i en
 > bensinbil, så får man problemer.
 >
 > Alle biler er registreret med drivmiddel det ændrer ikke ved at man kan
 > skifte drivmiddel uden at der skal betales registringsafgiftafgift.
 > Om man skifter fra bensin til diesel eller putter en elmotor i betyder
 > ingenting.
 > Der ikke tale om tabt idenditet
 >
 > Det står klart i loven:
 > Stk. 2. Fritagelsen efter stk. 1 er betinget af følgende:
 > 2) Udskiftning af køretøjets motor, eventuelt til en motor med anden
 > drivkraft, må ikke indebære en effektforøgelse på over 20 pct. i forhold til
 > køretøjets originale motoreffekt.
 >
 > mvh
 > Alex Christensen
 
 
 
 |  |  | 
  Ukendt (07-03-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  07-03-09 21:54
 | 
 |  | boesen <boesen@cdnet.dk> skrev :
 
 >Hehe, det lyder som om jeg skal holde mig fra at skifte motoren (Er
 >godt klar over det store arbejde det er men har prøvet at skifte tilo
 >en anden motor før).
 >Jeg sælger bare den jeg har og så må jeg betale afgift af de nye.
 
 Sådan ville jeg ikke helt se på det - men der er nu lidt om historien
 i at der oftest er mere smart at anskaffe den bil man egentligt gerne
 vil have med det samme ;)
 
 med mere smart - mener jeg nemmest, og uden de store problemer
 --
 Jan_stevns
 
 
 |  |  | 
   Armand (07-03-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  07-03-09 22:35
 | 
 |  | jan_stevns skrev:
 > boesen <boesen@cdnet.dk> skrev :
 >
 >> Hehe, det lyder som om jeg skal holde mig fra at skifte motoren (Er
 >> godt klar over det store arbejde det er men har prøvet at skifte tilo
 >> en anden motor før).
 >> Jeg sælger bare den jeg har og så må jeg betale afgift af de nye.
 >
 > Sådan ville jeg ikke helt se på det - men der er nu lidt om historien
 > i at der oftest er mere smart at anskaffe den bil man egentligt gerne
 > vil have med det samme ;)
 >
 > med mere smart - mener jeg nemmest, og uden de store problemer
 
 Der er vel også et argument omkring videresalgs-værdien for den
 ombyggede hhv. den originalt opbyggede :-/
 Sagt på en anden måde; man skal ikke regne med at bevare en
 markedstilsvarende værdi for sin ombyggede bil, hvorimod at den
 originalt opbyggede holder en markeds-sammenlignelig værdi. Med andre
 ord bliver den ombyggede lidt dyrere i den sidste ende, qua lavere
 videresalgspris!
 
 --
 Armand.
 
 
 |  |  | 
    Ukendt (07-03-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  07-03-09 22:48
 | 
 |  | Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev :
 
 >Der er vel også et argument omkring videresalgs-værdien for den
 >ombyggede hhv. den originalt opbyggede :-/
 
 Tror du ?  Jeg kan ikke helt forestille mig det scenarie, at nogen
 gider alt det hurlumhej, for at sælge bilen igen ;)
 
 
 >Sagt på en anden måde; man skal ikke regne med at bevare en
 >markedstilsvarende værdi for sin ombyggede bil, hvorimod at den
 >originalt opbyggede holder en markeds-sammenlignelig værdi. Med andre
 >ord bliver den ombyggede lidt dyrere i den sidste ende, qua lavere
 >videresalgspris!
 
 lad os stille det hypotestiske spørgsmål :  Ville man selv købe en
 ombygget bil ?
 
 Jeg ville ikke,  men ville såmænd ikke have skrupler ved at finde en
 god Granada mkII, og knappe en herrefed 5.7Ltr V8 satan i den
 
 Eller en Rover V8,  der fik en 7.2 liters Buick maskine ombord -
 
 det vil ikke være for at sælge bagefter,  men fordi det ville være
 knaldhamrende spas for alle pengene
 --
 Jan_stevns
 
 
 |  |  | 
     Armand (07-03-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  07-03-09 23:10
 | 
 |  | jan_stevns skrev:
 > Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev :
 >
 >> Der er vel også et argument omkring videresalgs-værdien for den
 >> ombyggede hhv. den originalt opbyggede :-/
 >
 > Tror du ?  Jeg kan ikke helt forestille mig det scenarie, at nogen
 > gider alt det hurlumhej, for at sælge bilen igen ;)
 >
 Tjaeh, på ét eller andet tidspunkt sælger man vel :-/
 Derfor er det en fejl at sammenligne værdien (i dette tilfælde:) af den
 man kan importere/indregistrere og den man bygger om!
 
 --
 Armand.
 
 
 |  |  | 
      Ukendt (07-03-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  07-03-09 23:41
 | 
 |  | Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev :
 
 >Tjaeh, på ét eller andet tidspunkt sælger man vel :-/
 
 Skrothandleren betaler samme takst ;)
 
 --
 Jan_stevns
 
 
 |  |  | 
       Uffe Bærentsen (08-03-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Uffe Bærentsen
 | 
 Dato :  08-03-09 01:46
 | 
 |  | 
 
            jan_stevns wrote:
 > Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev :
 >
 >> Tjaeh, på ét eller andet tidspunkt sælger man vel :-/
 >
 > Skrothandleren betaler samme takst ;)
 Så er det da kun fordi du ikke har formået at sælge efter vægt    -- 
 Uffe Bærentsen
 Ford Mondeo 1,8i
 Fiat Punto 1,2i 
            
             |  |  | 
        Ukendt (08-03-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  08-03-09 07:40
 | 
 |  | 
 
            "Uffe Bærentsen" <leiti_IKKE_SPAM_@hotmail.com> skrev :
 >>> Tjaeh, på ét eller andet tidspunkt sælger man vel :-/
 >> Skrothandleren betaler samme takst ;)
 >Så er det da kun fordi du ikke har formået at sælge efter vægt    Jeg vil hellere sælge i metermål (elastikker)
 -- 
 Jan_stevns
            
             |  |  | 
    Frank Leegaard (08-03-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Frank Leegaard
 | 
 Dato :  08-03-09 08:36
 | 
 |  | Armand wrote:
 > jan_stevns skrev:
 >> boesen <boesen@cdnet.dk> skrev :
 >>
 >>> Hehe, det lyder som om jeg skal holde mig fra at skifte motoren (Er
 >>> godt klar over det store arbejde det er men har prøvet at skifte
 >>> tilo en anden motor før).
 >>> Jeg sælger bare den jeg har og så må jeg betale afgift af de nye.
 >>
 >> Sådan ville jeg ikke helt se på det - men der er nu lidt om historien
 >> i at der oftest er mere smart at anskaffe den bil man egentligt gerne
 >> vil have med det samme ;)
 >>
 >> med mere smart - mener jeg nemmest, og uden de store problemer
 >
 > Der er vel også et argument omkring videresalgs-værdien for den
 > ombyggede hhv. den originalt opbyggede :-/
 > Sagt på en anden måde; man skal ikke regne med at bevare en
 > markedstilsvarende værdi for sin ombyggede bil, hvorimod at den
 > originalt opbyggede holder en markeds-sammenlignelig værdi. Med andre
 > ord bliver den ombyggede lidt dyrere i den sidste ende, qua lavere
 > videresalgspris!
 
 Professionelt benzin til diesel ombyggede biler har nu ikke det store
 problem som jeg har set det. En del ombygninger er dog en værre gang sjusk.
 
 Kan man ikke klare det sådan at bilen fremstår som fuldstændig orginal skal
 man nok lade være.
 
 (F
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Frank Leegaard (08-03-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Frank Leegaard
 | 
 Dato :  08-03-09 08:33
 | 
 |  | boesen wrote:
 > Hehe, det lyder som om jeg skal holde mig fra at skifte motoren (Er
 > godt klar over det store arbejde det er men har prøvet at skifte tilo
 > en anden motor før).
 > Jeg sælger bare den jeg har og så må jeg betale afgift af de nye.
 >
 
 Jeg vurderer at dit største problem bliver af mekanisk og elektrisk art. Ved
 kun at skifte selve drivlinien er jeg ret sikker på at toldvæsenet ikke gør
 indsigelser bare du kan holde dig under de 20%
 
 Kig på både KW og HK
 
 (F
 
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |